Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: th 350 bak
 Bericht Geplaatst: vr mei 30, 2008 00:58 
past deze op een g20?..

ik kan er een kope voor 150€...

misschien de moeite ofniet?...

eventueel late revisere ofzo ooit?
kem nu nen 4bak overdrive th700r4


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: th 350 bak
 Bericht Geplaatst: vr mei 30, 2008 11:35 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
TH700 is volgens mij beter dan de 350 .
Hij trekt sneller op dan de 350 in de eerste 2 versnellingen. En op grote snelheden verbruikt je wagen minder.
Ik ken niet zo veel van versnellingsbakken. Maar de 350 heeft maar 3 versnellingen , terwijl de 700R4 er vier heeft.
En met diene overdrive , die de 700R aanbiedt, heb je 30 procent meer power. Dus ik zie eigenlijk geen enkele reden waarom je zou overstappen naar een 350 .

Simpel gesteld...De 350 was er voor de 700 uitgekomen was. Het enige waarvoor ik de 700R zou vervangen, is voor die elektronisch aangedreven boite. Maar daar ken ik het versienummer niet van. (Tis ook een 700, maar hij heeft een aantal sensoren die de snelheid meten en het verbruik daarop afstellen. Als ik mijn Van terug heb, zal ik er es onder kruipen en kijken welk die nummer is. Ik heb er zo eentje.)

Mocht je dan toch beslissen om een 350 te installeren, , denk ik dat je een tussenstuk nodig hebt. Want die 700 is een stuk langer dan de 350.

150 euro voor dat blokje is een normale prijs. Maar Je moet daar ook nog een kit bij kopen om je aandrijving op af te stellen. En die kits kosten toch wel een goeie 250 tot 300 euro ook.

Met de 350 verlies je kracht, verhoogt je emissie (waardoor je kan afgekeurd raken bij de keuringen) en verhoogt je verbruik , ten opzichte van de 700.

Voila, ik hoop dat dit voldoende informatie was :mrgreen:

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: th 350 bak
 Bericht Geplaatst: vr mei 30, 2008 13:03 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
volgens mij is nen 350 een stevigere bak dan den 700. in veel musclecars ligt dan ook den 350. (niet zeker eh, maar vermoed da wel) 700 boite is de milieuvriendelijke versie, daarom den overdrive (verhouding 1:1) Voor een van met standaard blok is een(en dan nog) is een 700 boite zeker genoeg. Hij zal minder verbruiken dan een 350 die maar een 3 bak is. Ik heb horen zeggen dat 350 bakken zelfs gebruikt worden (als basis) om mee te dragracen.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: th 350 bak
 Bericht Geplaatst: vr mei 30, 2008 13:06 
fastkid schreef:
volgens mij is nen 350 een stevigere bak dan den 700. in veel musclecars ligt dan ook den 350. (niet zeker eh, maar vermoed da wel) 700 boite is de milieuvriendelijke versie, daarom den overdrive (verhouding 1:1) Voor een van met standaard blok is een(en dan nog) is een 700 boite zeker genoeg. Hij zal minder verbruiken dan een 350 die maar een 3 bak is. Ik heb horen zeggen dat 350 bakken zelfs gebruikt worden (als basis) om mee te dragracen.



elky zen camino is ook een 350 denk ik ,

en ja idd , 350 bak zijner ook in semi handschakeling denk ik ....


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: th 350 bak
 Bericht Geplaatst: vr mei 30, 2008 13:51 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
kdenk inderdaad dat er in el camino's ('60's-'70's) inderdaad ook 350's liggen. volgens mij zijn de 350 de heavy duty bakken.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: th 350 bak
 Bericht Geplaatst: vr mei 30, 2008 21:32 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
onder mijn van zit ook n th350 boite (van fabriek uit). eb daar geen klagen van. en verbruik? dienen nieuwen blok heeft genoeg met zo'n 18-19 liter.

_________________
www.bsca.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: th 350 bak
 Bericht Geplaatst: za mei 31, 2008 17:07 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Tis geen kwestie van klagen he :lol:

De vraag is gewoon, waarom een boite vervangen als er niets aan mankeert? En waarom teruggrijpen naar een oudere versie wanneer de nieuwere versie minstens even goed is?

Het enige dat ik kan verzinnen daarvoor, is de 3gear. Die geeft meer power gedurende langere tijd. Terwijl de 4gear 4 keer moet naar "lucht happen" alvorens hetzelfde werk te hebben verzet. Maar dit heeft zowel voor-als nadelen. tHangt er eigenlijk van af wat Joff wil doen met zijn Van ,alvorens te weten of hij naar de 350 of naar de 700 moet grijpen.
Ikzelf prefereer een wagen met een lager verbruik en die ook op hogere snelheden niet gaat zuipen gelijk ne streetvanner op een meeting.
Als Joff echt wil gaan draggen, dan is de 350 misschien wel een betere keus. Maar alvorens zijn Van te upgraden, zou hij hem beter eerst basically rijdensklaar maken. Eens dat gebeurd is, kan hij zijn 700 boite op een testbank zetten en laten uitmeten of de 350 meer vermogen geeft.
Maar zelf betwijfel ik het.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: th 350 bak
 Bericht Geplaatst: zo jun 08, 2008 01:16 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za dec 22, 2007 20:46
Berichten: 266
Woonplaats: dordrecht
hallo allemaal.
inderdaad, een th700r4 vervangen voor een th350 is niet wijs...
er moeten te veel aanpassingen gedaan worden voor het past in je bus...
en het comfort verschil tussen 350 en 700r4 is te groot om te doen...(toeren en verbruik).
Een TH350 is GEEN heavy duty bak.. Dat is de TH400 uit die tijd...
De TH200 is een light duty bak, de TH350 een medium duty bak en de TH400 een heavy
duty bak...
De electronische versie van de TH700R4 is de 4L60E. De heavy duty versie tegen
woordig bij GM is de 4L80E. (ambulances en corvette en diesels o.a.)
Ik hoor graag van jullie......
groeten:
a.g.a. van Woezik
AMTRANS


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: th 350 bak
 Bericht Geplaatst: zo jun 08, 2008 21:52 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:wink: :wink: :wink: thanks amtrans :wink: :wink:

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron