Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: radiator
 Bericht Geplaatst: di apr 29, 2008 16:30 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
zou gewoon eigenlijk ne keer de dikte van de radiatorboek bij ne van moeten weten. mijne motor eeft de ouden radiator erdoor geblazen :? en nu steekt er nen nieuwen boek in maar dien is te dun naar de goesting en da ding chauffeerd nu :( , waar em da met den ouden nie deed.den boek die erin zit is maar 2 cm langs den bovenkant en 3 cm waar de vinnekes zitn.

_________________
www.bsca.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: radiator
 Bericht Geplaatst: di apr 29, 2008 17:02 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
De mijne is er een van 95. Daar zitten twee radiatorboeken in. Eén grote en een iets kleinere. De een staat ook voor de ander geinstalleerd. Ik vermoed dat die kleinere voor mijn airco zal zijn zeker?

Maar beide zijn 4 cm dik en 5 cm aan de 'vinnekes".

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: radiator
 Bericht Geplaatst: di apr 29, 2008 17:09 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
is da voor de 2 samen of elk apart?

_________________
www.bsca.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: radiator
 Bericht Geplaatst: di apr 29, 2008 17:17 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
van mij is da maar 1 radiator daar den airco eruit is

_________________
www.bsca.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: radiator
 Bericht Geplaatst: di apr 29, 2008 20:13 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Elk apart zijn die 4 cm breed.
De eerste is 4 cm breed, dan zit er ongeveer 2 cm speling tussen en daarna komt de tweede die ook 4 cm breed is.
De achterste is aangesloten op het vliegwiel (kan effe op de officiele term niet komen :s) en de voorste is aangesloten op het reservoir en op de aircopomp . (Dus ik vermoed dat er ergens nog een koppeling ligt naar de achterste radiator, want anders zit ik serieus in de miserie :mrgreen: )

En als t nu nog niet duidelijk is... dan pak ik efkes een fotootje zodat ge t zelf kan bekijken. 8)

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: radiator
 Bericht Geplaatst: di apr 29, 2008 22:46 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
ok, morgen r dus terug mee naar de garage é. mijn temperatuur deed hele rare dingen sedert dien radiator erin zit. (zucht), keer benieuwd oelang et nu gaat duren. (zucht) gelijk et nu is kan ik er toch ook nie mee rijden. vanals ek 70km/u rijd chauffeerd da ding :( :( :( . denken da ze er nen radiatorboek van ne camaro of zo er ebn ingestoken :? :roll: .

_________________
www.bsca.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: radiator
 Bericht Geplaatst: di apr 29, 2008 23:16 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
tKan natuurlijk ook zijn dat hij te rap chauffeert he. Als uwen warmtesensor verkeerd afgesteld is, chauffeert dat al vanaf 70 graden (celsius).
Ga misschien eerst na of uw temperatuurmeter werkt in uw wagen. als die de correcte temperatuur aangeeft, dan moet je kijken hoe warm die radiator wordt. Normaal gezien is dat iets tussen de 70 en de 100 graden celsius bij een warme motor.

Als die ventilator begint te draaien wanneer de temperatuurmeter ONDER de 90 graden zit...dan is niet uw radiator het probleem, maar wel uw warmtesensor. (Plak desnoods zo'n thermometer aan uw radiator waarmee moeder de vrouw in de keuken nagaat of haar vlees gaar is. Of anders es tot aan een restaurantje lopen om dat daar efkes te lenen. Gewoon in uw radiator stampen en er wat mee rondrijden. Alles voor de goeie zaak he. :mrgreen: )

Chevy Vans hebben een zodanig grote motorblok dat het haast onmogelijk is om die aan 70 km per uur al te laten chaufferen. Zeker op korte afstanden niet. Mijn chevy moet al een tiental minuten rijden enkel en alleen al om op temperatuur te komen.

(En nu een domme opmerking...gewoon om zeker te zijn dat we niets over het hoofd gezien hebben :lol: ) Der zit toch nog water in uw radiator he?

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: radiator
 Bericht Geplaatst: di apr 29, 2008 23:53 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
wat doe em dan voor rare dingen met de temperatuur. Kan het nie gewoon u thermostaat zijn die nie goed opent en sluit?

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: radiator
 Bericht Geplaatst: wo apr 30, 2008 02:35 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Zal wel zoiets zijn dat Fastkid verteld,een defecte thermostaat.
Want, waarom is je radiator gesneuveld,door een kapoote thermostaat??of was het in omgekeede volgorde???
Bij mij zit er ook al een nieuwe radiator in,en ,ik moet zeggen,eerst had ik ook een verkeerd model radiator aangekocht( die verdomde tweedehandsverkopers :twisted: )
En wees gerust,als het een verkeerde radiator zou zijn,past hij der gewoonweg niet in,of heb je aansluitingen teveel of tekort.

Ik weet niet of je naar Gullegem komt,anders neem ik mijn manual eens mee,en kunnen we hem eens uitmeten ter plekke.

Greetz Macgyver

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: radiator
 Bericht Geplaatst: wo apr 30, 2008 08:08 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
ja, ze der zit nog water in. maar doordat em chauffeerd en nogal veel buitensmijt langs t expansievat moet ik em geregeld bijvuln. de temperatuurmeter is dien vanuit den ouden blok en dien werkt perfect. in den nieuwen blok toonde hij et met den ouden radiator zoals et moet zijn. met den nieuwen radiator (die dus den helft dunner is) chauffeerd da ding. als ge op de autostrade aant rijden zijt dan gaaat em int rood en tegen da ge goe en wel stilstaat (geen motorbelasting meer) is em goe van temperatuur. en als ge em dan gewoon laat draaien krijgt em opnieuw te warm. t rare is da em da vroeger met den ouden radiator nie deed en nu met da duntje wel

_________________
www.bsca.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: radiator
 Bericht Geplaatst: wo apr 30, 2008 09:27 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Das ook al onlogisch he. Een radiator warmt sneller op wanneer de motor draait en de wagen in stilstand is. (kwestie van geen luchtkoeling te krijgen die de radiators afkoelt.)

Maar anderzijds, ja...je radiator is maar de helft zo dik als de mijne. En ik heb er dan nog twee zitten. dus t zou eigenlijk wel aan de radiator zelf kunnen liggen ook.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: radiator
 Bericht Geplaatst: wo apr 30, 2008 10:05 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42
Berichten: 455
Woonplaats: Tongeren
Als de radiator dunner is zit er ook weiniger water in hee en dan word da rapper warm. Maar vind het toch raar dat die het toch zo fel warm krijgt.

_________________
Express high top van 1999.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: radiator
 Bericht Geplaatst: wo apr 30, 2008 10:15 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
snap et ook nie. eb dien die de radiator gemaakt eeft aan den telefoon gehad en dien zei dat em altijd t zelfde steekt of dikker (de mens doe da al 30 jaar). in de garage denken ze nu aan n barstje in 1 van de coullassen.



t begint me zo stillekes aan mijn kloten uit te hangen. ad em beter weg gedaan (weet wel dak em zou missen maar dan ad ek toch al die miserie er nie mee)

_________________
www.bsca.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: radiator
 Bericht Geplaatst: wo apr 30, 2008 16:19 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Moest ge hem in stukken verkopen, weet ik anders wel iemand die misschien uwen alternator wil overkopen. :lol:

Oh, Insanity, ik heb al 3 keer op t punt gestaan om de mijne te verkopen. Maar telkens weer kijkt ze me met van die puppy-oogskes aan en dan kan ik het gewoon niet over mijn hart krijgen.
En bovendien, mijn vriendin vindt mij ongelooflijk sexy achter t stuur van zo'n Amerikaanse Bolide. Althans, ik denk toch dat ze dat vindt. Ze heeft mij dat nog nooit gezegd, maar...allee, het kan toch gewoon niet anders he?
Dus ge kunt dat ook uw vriendin niet aan doen om die wagen te verkopen.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: radiator
 Bericht Geplaatst: wo apr 30, 2008 17:12 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
weet ek wel.maar t mag beginnen ophouden. men stopt een nieuw blokje erin :) (voor wa gemoedsrust op de keuring en onderweg). hoofdremcylinder naar de kloten op terugweg :? . nieuwe hoofdremcylinder: remleidingen die springen. :cry: da in orde gekregen. :) (boln met da ding denkte dan)dan dien radiator naar de kloten :( . nen nieuwen boek erin :) , da ding chauffeerd :( . nu denken ze dat et een barstje in de koppen is of in de dichting. :cry: , wa gaat t dan zijn???

er sta ier geen ezel in den of waar geld uitkomt. (spijtig genoeg)

_________________
www.bsca.be


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron