Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: moteurke wa vernieuwen...
 Bericht Geplaatst: do maart 27, 2008 23:24 
ik werk bij een bedrijfke in kontich die verf maakt , kairchers verkoopt en revisies doet van cilinder koppen enzo ...

nu heb ik voor mijne 305 motor een prijsje gekregen voor oa.

Koppakkingset 101€
Distributiekit 75€
Rekbouten (2stuks) 44€ X 2 ---) 88€
en een CarterKit 115€

dus dit ga ik laten doen , moet men koppen binnegooien , en dan word hij gevlakt, en dan gaat ie weer een jaarke verder bollen :)

bekke olieverbruik is blijkbaar de klepzittingen die versleten zijn...


als er iemand een van die onderdelen wil , of een K&N filter wil voor 58€
ill hear it ;)


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr maart 28, 2008 00:15 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Wat ik me afvraag...zoals gewoonlijk... heeft diene mens naar uwen auto GEKEKEN voor hij zijn diagnose stelde?

En wat ik mij ook afvraag... is er eigenlijk wel IETS goed aan uwen auto? Zelfs ik heb nog niet zoveel mankementen gehad aan de mijne...

Kijk, ze hebben mij dat indertijd ook gezegd en ik heb doorgebeten. Maar dat doorbijten heeft mij uiteindelijk 14000 euro gekost voor iets dat eigenlijk maar 10 000 euro waard is.

Maar de onkosten die jij in jouw wagen steekt zijn echt wel enorm.
Eenieder doet natuurlijk met zijn geld wat em wil. Maar ik blijf me toch afvragen of het echt wel de moeite loont om die wagen op orde te willen zetten.

En euhm... ge zit de philip af te breken dat em te veel doorrekent...maar uw prijzen zijn eigenlijk ook niet echt zo laag he :lol:

Ik ben persoonlijk dol op jouw wagen en op het potentieel dat het biedt. Zo'n rambomodel lijkt me echt de max. Maar je droom mag ook geen financiele nachtmerrie worden he.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr maart 28, 2008 09:18 
koffietje,
éénieder zijn droom kan hier morgen een nachtmerrie worden.
aan een van van wat jaren oud is veel werk,,,ook de mijne heeft al veel meer gekost dan em waard is en ik hoor nog vanalles rammelen,kraken piepen enz, en ik weeet dat er nog veel aan mankeert,
mijn deuren roesten op, mijne pong kraakt soms, de remmen zijn niet optimaal de laatste tijd, ik verbruik olie en gas met liters.mijn raam gaat niet meer open, deurvergrendeling is aan het begeven,,soms riek ik gesmolten eletriek,mijn tapijt staat krokant van weet ik wat,de zetels zijn verdufte donuts,kortom veel werk,

maar ik denk niet dat ik tijd en goesting ga hebben om alles in orde te zetten,,,(geld wel :lol: ) ik bol er zo mee verder en herstel enekel het broodnodige,,,want ooit wil een mens wat anders,, zo is tleven. en ik ga geen jaren zitten klooien,er geld inpompen en dan tot de vaststelling komen dat ik em beu ben en een andere van wil. tis een dagelijkse wagen en dat is heel wat anders dan een collector of oldtimer.
alleen maar het gedacht op een accident (in uw recht)met een gerestoreerde van,,,de verzekering "ziet" die kosten niet ,,,die zien een ouwe van. want zeg nu zelf, wie heeft er van al zijn werk aan zen van een hoop facturen,,de meeste doen alleszelf


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr maart 28, 2008 09:32 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
ik heb voor mijn revisiekit (alle dichtingen, roulementen, segmenten en andere nokkenas,...) ongeveer 500 euro betaald.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo maart 30, 2008 11:49 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
idd koffietje ik vind wel dat ge veel noten op uwe zang hebt, als ge zelf zegt hier boven dat ge ook al meer uitgegeven hebt als de Van waard is.
Ik zal ook meer uitgegeven hebben aan de El Camino als hij af is dan wat hij afgewerkt waard is. Tegen ieders advies in net als bij jou. En dat heeft ons beiden niet tegen gehouden ook nu niet.

Ieder is vrij om te doen en te laten wat hem wil met zijn geld en niemand heeft het recht om een ander zijne wagen, hobby of andere dingen af te zeiken.

Ge kunt wel advies geven, maar niet beoordelen of zeggen wat een ander zou moeten doen. We zijn allemaal al oud en wijs genoeg omdat voor onszelf uit te maken.

Ik denk dat Joff die sinds november al op het forum het ondertussen al wel weet wat jij er van denkt en ook weet wat hij met z'n Van van plan is

Dus koffie, als ge niets positief of constructief kunt zeggen houd het dan voor u. aub

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo maart 30, 2008 13:15 
amen!


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma maart 31, 2008 10:41 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Positief of constructief.
Restaureren is een kwestie van prijs/kosten-analyse.
kZal een voorbeeld geven.
Wanneer je een Van koopt van 4000 euro dan weet je op voorhand al dat er werk zal aan zijn. Maar vooraleer je aan die herstellingswerken begint, maak je eerst een prijskaartje op van de herstellingswerken. (Ik wist op voorhand wat het ongeveer zou kosten, plus-minus enkele onverwachte onkostjes die samen geen 500 euro hebben gekost) .
Dus je koopt die Van van 4000 euro en maakt een onkostenanalyse op. Kostprijs alles samen...misschien 12 000 euro? (in theorie he).
Maar stel nu dat je een handige harry bent (en we weten dat Joff carrossier is, dus we veronderstellen dat hij handig is). Dan lijkt het me beter om eens rond te kijken of er misschien niet ergens een tweede Van te koop staat voor 8000 euro die in betere staat is.
Dan gebruik je je eerste aankoop als wrak voor wisselstukken en werk je daarmee je 2de wagen af.
En verder kan je dan de onderdelen die je niet nodig hebt verkopen en er misschien nog 3000 euro uit terugwinnen waarmee je dan bijvoorbeeld de van kan herschilderen of werken laten doen die je zelf niet kan.

Dat is de raad die ik Joff nu al van november probeer te geven. Zorg dat je op voorhand weet wat het gaat kosten zodat het geen financiele kater wordt. Dat is constructieve raad en positief bedoeld. Simpelweg uitgelegd "Ga na of je je droomvan op een goedkopere manier kan verkrijgen."

Mijn Van zal misschien nog 10 000 euro waard zijn als ik die ooit nog probeer te verkopen. Dus zou ik 4000 euro verlies maken. Met dat verschil dat mijn Van opbrengt omdat ik die soms kan gebruiken voor mijn bedrijfje.

Breek mij alstublieft niet af omdat ik mijn mening/advies geef. Ik weet soms inderdaad niet altijd waarover ik het exact heb. En inderdaad, ik heb heel veel noten op mijn zang. Maar mijn advies kost niets. Dat mijn advies soms op je zenuwen kan werken, dat kan best zijn. Maar mijn nickname staat naast elke post die ik zet, dus als ik je irriteer, dan kan je mijn teksten gewoon overslaan.

"Advies is een beetje nostalgie. Het uitdelen ervan is een manier om het verleden uit de vuilnisemmer te vissen, het af te stoffen, de lelijke stukken te overschilderen en het te verkopen voor meer dan het waard is. Wees voorzichtig met advies dat je krijgt. Maar wees geduldig met zij die het je geven."

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron