Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verdamper vervangen
 Bericht Geplaatst: wo dec 04, 2013 17:54 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo feb 06, 2013 10:23
Berichten: 232
Woonplaats: Deurne - Antwerpen
Dus zoals sommige weten heb ik last van mysterieus verdwijnende koelvloeistof enkel wanneer ik op LPG rij. Nu heb ik bijna alles nagezien, compressie getest en geen afwijkende resultaten in geen van de cylinders (hij rijdt trouwens super goed). Mijn volgende gok was de verdamper, en inderdaad hij lekt aan de fittings en er zijn ook sporen van opgedroogde koelvloeistof op de verdamper zelf tussen het stuk waar de koelwater komt en de stuk waar de gas door gaat. Waarschijnlijk zal de verdamper intern ergens gescheurd zijn dus een revisiesetje zal niet veel uitmaken omdat daar enkel de pakkingen bouten in zitten, dus zal heel mijn verdamper moeten vervangen. Nu de vraag is of je het ook zelf MAG doen of MOET het per se door een lpg-installateur gebeuren? Nieuwe verdamper +/- 300 €, maar het zijn de werkuren die mij afschrikken..

_________________
http://usvantime.blogspot.be/ - Subscribe!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdamper vervangen
 Bericht Geplaatst: wo dec 04, 2013 19:40 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di okt 29, 2013 19:20
Berichten: 78
als je een lek hebt tussen gas en water kan je gas ruiken in je radiator, de druk van het gas is hoger dan van het koelwater, er gaat dus eerder gas naar je koelvloeistof dan water naar je gas,,die extra druk in je koelsysteem van het gas kan natuurlijk voor verlies zorgen,
het kan zijn dat je een lek membraam hebt , een revisie is eenvoudig een dichting en een membraam,,,, en goedkoopste oplossing. ik zou die gok wagen,, ik heb ooit een verdamper gereviseerd ,,simpel zelf te doen,

een nieuwe verdamper plaatsen kan je zelf, maar ik zou em toch eens binnendoen om te laten snuffelen naar gas en je co na te kijken. idem voor je revisie, laten snuffelen en co nakijken,

je kan er ook eens met een zippo langsgaan als em draait om te checken of er gas ontsnapt, best je wenkbrauwen nat maken dan.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdamper vervangen
 Bericht Geplaatst: wo dec 04, 2013 19:55 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo feb 06, 2013 10:23
Berichten: 232
Woonplaats: Deurne - Antwerpen
Zal ik misschien eerst doen dan die revisie setje aanschaffen en zelfs eens doen. Het is wel zo dat als ik op LPG rij kan ik koelvloeistof ruiken aan de uitlaat (een zoete misselijke geur) maar op benzine is er geen probleem.. koppakking zal het niet zijn dan zou het op beide een probleem zijn + olie is proper en de compressie zit ook juist in elke cilinder. Er zit wel een soort bruine aangekoekte smurrie in de overloop tank van de koelvloeistof. En het stinkt ook daarin maar niet naar gas eerder naar iets verbrand.

_________________
http://usvantime.blogspot.be/ - Subscribe!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdamper vervangen
 Bericht Geplaatst: wo dec 04, 2013 23:48 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di okt 29, 2013 19:20
Berichten: 78
succes,, en hou ons op de hoogte!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdamper vervangen
 Bericht Geplaatst: vr dec 06, 2013 20:29 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr sep 02, 2011 12:33
Berichten: 160
ik heb nog een impco verdamper liggen die voor een prijsje weg mag.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdamper vervangen
 Bericht Geplaatst: vr dec 06, 2013 22:33 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo feb 06, 2013 10:23
Berichten: 232
Woonplaats: Deurne - Antwerpen
ik zal die van mij eerst opengooien en eens zien of een revisiesetje volstaat als er blijkt dat de behuizing idd gescheurd is zal ik op zoek gaan naar een andere :mrgreen:

_________________
http://usvantime.blogspot.be/ - Subscribe!


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron