Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: do okt 03, 2013 21:31 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Dat onregelmatig toerental heeft volgens mij toch iets te maken met het zuigen van valse lucht.
In de handel kun je zo'n spuitbusje kopen.
Terwijl de motor draait kun je met dat spuitbusje slechte dichtingen vinden.
Terwijl de motor draait spuit je eens rond je inlaat, je luchtfilter, je tbi, overal waar je rond kunt.
Als je motor opeens zijn toerental abnormaal veranderd heb je dit lek gevonden.
Heel handig. Zeker eens het proberen waard!

Suc6 met de zoektocht.
Mac.

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: za okt 05, 2013 00:42 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo feb 06, 2013 10:23
Berichten: 232
Woonplaats: Deurne - Antwerpen
Met een gewone brake cleaner zou dat toch ook werken? Dat is toch gewoon een kwestie van de lek eventjes te dichten.. Ik zag dat ook ergens iemand doen met een Mustang om te zien of zijn inlaatspruitstuk ergens een lek had en het werkte :) Maar volgens mij zou je ALTIJD een probleem hebben met het stilvallen en niet enkel met het in D of R te zetten (en als je hem in D in het vakje zet is er ook een probleem?) als je met een vacuum lek zou zitten omdat je dan altijd valse lucht gaat inzuigen. Als je goed stationair draait denk ik niet direct aan een lek ergens. Ik weet nu niet hoe het zit met de boite maar als dat ook aangesloten zit op de boordcomputer-> misschien is dat de oorzaak? een kapotte boordcomputer kan voor véél miserie zorgen ze

@estlana: Vaak bij wagens kopen is het ofwel geluk hebben ofwel niet. Een goede verdeler wil niet altijd zeggen kwaliteit, en van een particulier kopen wil ook niet altijd zeggen slecht. Ik had de mijne gekocht voor 3000 € van een particulier die nog niet eens wist dat er 2 LPG tanks eronder zaten en ik heb mechanisch geen enkel probleem tot nu toe en ondertussen al bijna een jaar verder..

_________________
http://usvantime.blogspot.be/ - Subscribe!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: za okt 05, 2013 21:06 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: za jun 15, 2013 02:00
Berichten: 84
Woonplaats: St-Gillis-bij-Dendermonde
hey vanners,

Nog eens gezocht naar vacuumlekken vandaag. Ik heb eerst alle leidingen nagekeken op scheurtjes.
Ik heb gemerkt dat de pcv-klep maar met 1 leiding is verbonden, die naar de achterzijde van de G20 loopt. Ik weet niet of dat iets van gevolg kan hebben op het draaien van de motor of de werking in het algemeen.
Ook 2 spanklemmen geplaatst op een rubber darmpje dat van het linker kleppendeksel loopt naar een afgeplugd stuk buis dat op de spacerring boven de tbi steekt. Een fijn vacuumbuisje dat op het T-stuk zit juist onder het vacuumvat eens afgekoppeld om te zien of er vacuum was. Zowel naar het vacuumvat als in het buisje werd er lucht binnengezogen. Vacuum genoeg zou 'k zeggen. Daarna nog eens een testrit gedaan om te zien of er een verschil was in draaien en stilvallen aan verkeerslichten. Toerental is nog steeds iets te hoog om goed te zijn, en het stilvallen is er ook nog altijd.
Ik vroeg me af of het kon zijn dat doordat de motor teveel toeren maakt stationair, de automatic direkt aankoppelt om weg te rijden en de motor op een bepaald moment niet meer kan blijven draaien om de boite te voorzien van kracht? Is dat enigzins mogelijk dat motor daardoor telkens stilvalt in D of R met de voet op de rem? Voor de rest draait en rijdt de Van goed.
Ik vroeg met af of een sensor (meer bepaald de advance timing sensor) ervoor kon zorgen dat de motor hoger in toeren blijft stationair draaien.

Groeten Bert


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: wo okt 23, 2013 21:59 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: za jun 15, 2013 02:00
Berichten: 84
Woonplaats: St-Gillis-bij-Dendermonde
Hey vanners,

Kleine update over de g20.
Ik heb een aantal weken terug de ontsteking weer maar es bijgesteld.
Ik heb nu die ene fiche die blijkbaar moet uitgetrokken worden om de ontsteking bij te stellen niet meer aangesloten.
Raar maar waar , de g20 blijft op het zelfde toerental draaien en valt niet meer stil aan de lichten ook als is die nog maar juist gestart.
Ik denk dat da zwart/bruin kabeltje ergens verbonden zit met een sensor die valse data doorgeeft, waardoor het toerental telkens weer de hoogte in ging.
Ook denk ik dat het hoge toerental het probleem was bij het stilstaan in file of aan verkeerslichten, doordat de boite direkt aankoppelde om te kunnen wegrijden en daardoor de motor liet stilvallen (een beetje zoals een handgeschakelde boite als je de koppeling laat schieten of te snel laat opkomen).
Ondertussen draait de motor nog steeds hetzelfde als dat ik die heb ingesteld.
Hopelijk kan het geen kwaad om die fiche niet terug aan te sluiten en er zo mee verder te rijden.

Groeten, Bert


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: wo okt 23, 2013 23:27 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Das al interessante info.
Als je de bekabeling van die fiche volgt, waar kom je dan uit?
Of kun je niet aan de hand van een manual vinden naar welke sensor dit loopt?

Je ben alleszins op een goed spoor.

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: do okt 24, 2013 21:47 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: za jun 15, 2013 02:00
Berichten: 84
Woonplaats: St-Gillis-bij-Dendermonde
Volgens wat ik kan uitmaken zou dit ergens een advance timing sensor of knocking sensor moeten zijn, van wat ze van uitleg gaven in da filmpje op youtube.
Ben nog ni uit welke het juist is ofwel het beide in 1 sensor is.
In ieder geval ik heb die fiche nog niet terug aangesloten en de motor draait nu nog steeds deftig.
Das om en bij de 800 tot 850 toeren/min zijn. Het beste is, dat de motor ook blijft draaien in D of R. Ook langere tijd.
Dus denk ik dat doordat de motor hoger in toeren draaide, de versnelling direkt 'pak' had en daardoor de motor stilviel als die in vitesse bleef staan.
Nu is het enkel de ontsteking met een stroboscooplamp nog es nakijken en eventueel nog wa fijner instellen, maar ik denk dat de timing er ni ver af is zoals ik die een paar weken geleden heb ingesteld.

Groeten, Bert


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron