Streetvanners Belgium vzw
http://streetvanners.be/forum/

wanneer reviseren?
http://streetvanners.be/forum/viewtopic.php?f=7&t=3556
Pagina 1 van 1

Auteur:  hotsauce [ do okt 11, 2012 18:26 ]
Berichttitel:  wanneer reviseren?

Hallo,

Ik vroeg me af wanneer je een motor laat reviseren. Is dat net voor hij in puin valt? Wanneer er kosten aan beginnen komen? Kan elke motor altijd gereviseerd worden of zijn hier ook nog beperkingen aan?
De prijs van een revisie is bepalend door het aantal onderdelen die moeten vervangen worden?

Thnx

Auteur:  hotsauce [ do okt 11, 2012 18:29 ]
Berichttitel:  Re: wanneer reviseren?

Ik vraag dit omdat de motor van men Van in niet zo'n gezonde staat verkeerd volgens de garagist. Of is een andere optie een andere motor inbouwen? De Van bij het oud schroot zetten is een absolute no go.

Auteur:  Macgyver [ do okt 11, 2012 22:14 ]
Berichttitel:  Re: wanneer reviseren?

Ik zou pas aan reviseren beginnen denken als je een abnormaal olie of waterverbruik opmerkt.
Of als er een vermogenverlies optreed.

Wat is precies niet meer in orde volgend jouw garagist.?

Auteur:  hotsauce [ vr okt 12, 2012 11:02 ]
Berichttitel:  Re: wanneer reviseren?

Ik had men wagen naar een garagist gebracht die vertrouwd is met oudere wagens.
En had hem gevraagd compleet te checken zodat ik weet wat er aan de hand is.

- Hij wist me te vertellen dat de motor in niet zo'n gezonde staat was. hij vermoed dat hij ooit heeft buiten gestaan vanwege roest op de motor (foto's moet ik nog toegestuurd krijgen). En de motor is volgens hem volledig opgebruikt, ook heeft hij een hoog olie verbruik.

Auteur:  buuntje [ zo okt 14, 2012 10:21 ]
Berichttitel:  Re: wanneer reviseren?

Citaat:
En de motor is volgens hem volledig opgebruikt, ook heeft hij een hoog olie verbruik.

heeft hij dat enkel bepaald adhv van het olieverbruik of heeft hij ook een compressietest gedaan

olieverbruik is nooit een goed teken, maar het kan veel oorzaken hebben, het kan een goedkope herstelling zijn, maar ook een zeer dure
- verbrande kleppen
- klepafdichtingen
- segmenten versleten of gebroken
- uitgesleten lagers
- versleten pistons
- olie die bij het water loopt, maar dat zie je rap aan het expansievat
-....


hotsauce schreef:
Kan elke motor altijd gereviseerd worden of zijn hier ook nog beperkingen aan?


alles is te repareren he, maar het is te zien hoeveel centjes je er wil insteken en wat er allemaal versleten of kapot is.
nieuwe lagerschelpen en revisie van de kleppen zijn nog betaalbaar.
een barst in de culasse is ook te herstellen (afhankelijk van waar de barst zit) en goedkoper dan een nieuwe culasse
ivm het onderblok, indien met cilinderbussen is een kapotte cilinderbus ook nog te doen.

voor je begint te demonteren, doe eerst een compressietest, dat zegt al veel over de motor
en bij demontage alles demonteren en bekijken wat er allemaal moet vervangen worden en op basis daarvan kan je beslissen wat de beste keuze is, reviseren of een nieuwe motor

Auteur:  amtrans [ do okt 18, 2012 00:37 ]
Berichttitel:  Re: wanneer reviseren?

inderdaad.
en als je compressie gaat meten kun je voordat je gaat meten eens met een olie kanspuitje
een shot olie in de cylinder spuiten en dan compressie meten,
dan weet je als je nog steeds lage compressie hebt en voor heen ook dan lekken je kleppen en niet je zuigerringen.dus als je weinig of geen compressie had en je doet olie op de zuiger en je
hebt dan wel even compressie zijn de zuiger veren versleten...

Heb pas geleden mijn VR5 motor van mijn passat gedaan.

En ik zou gaan reviseren voordat de motor aan puin draait .
als de motor aan puin draait heb je alleen maar meer kosten.. (zuiger vreter, zuiger door het blok naar buiten enz)

groeten:
bob (amtrans)

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/