Citaat:
En de motor is volgens hem volledig opgebruikt, ook heeft hij een hoog olie verbruik.
heeft hij dat enkel bepaald adhv van het olieverbruik of heeft hij ook een compressietest gedaan
olieverbruik is nooit een goed teken, maar het kan veel oorzaken hebben, het kan een goedkope herstelling zijn, maar ook een zeer dure
- verbrande kleppen
- klepafdichtingen
- segmenten versleten of gebroken
- uitgesleten lagers
- versleten pistons
- olie die bij het water loopt, maar dat zie je rap aan het expansievat
-....
hotsauce schreef:
Kan elke motor altijd gereviseerd worden of zijn hier ook nog beperkingen aan?
alles is te repareren he, maar het is te zien hoeveel centjes je er wil insteken en wat er allemaal versleten of kapot is.
nieuwe lagerschelpen en revisie van de kleppen zijn nog betaalbaar.
een barst in de culasse is ook te herstellen (afhankelijk van waar de barst zit) en goedkoper dan een nieuwe culasse
ivm het onderblok, indien met cilinderbussen is een kapotte cilinderbus ook nog te doen.
voor je begint te demonteren, doe eerst een compressietest, dat zegt al veel over de motor
en bij demontage alles demonteren en bekijken wat er allemaal moet vervangen worden en op basis daarvan kan je beslissen wat de beste keuze is, reviseren of een nieuwe motor