Streetvanners Belgium vzw
http://streetvanners.be/forum/

volledige ontsteking veranderen ... Iemand ervaring?
http://streetvanners.be/forum/viewtopic.php?f=7&t=3429
Pagina 1 van 2

Auteur:  Silver Bullet [ wo apr 25, 2012 18:40 ]
Berichttitel:  volledige ontsteking veranderen ... Iemand ervaring?

Hi mannen,

Ik kreeg juist te horen van de garagist dat het hoge verbruik van mijne van en de gasgeur zou te wijten zijn aan een cilinder die niet meeloopt. Nu stelt hij voor het volledige ontstekingsmechanisme te vervangen (delko, bougies, bougiekabels, ...). :shock:

Heeft iemand daar ervaring mee of om te beginnen al een gedacht wat dat ongeveer zou kunnen kosten?

Al bedankt en tot in den droi
Cliff

Auteur:  gwylim [ wo apr 25, 2012 18:54 ]
Berichttitel:  Re: volledige ontsteking veranderen ... Iemand ervaring?

Eens een berichtje zenden naar smetje (mijn schoonvader) ook lid.
Hij heeft de mijne volledig gedaan en de zijne ook.

greetz :mrgreen:

Auteur:  filip behiels [ wo apr 25, 2012 19:00 ]
Berichttitel:  Re: volledige ontsteking veranderen ... Iemand ervaring?

Denk een 200 euro

Auteur:  Silver Bullet [ wo apr 25, 2012 19:05 ]
Berichttitel:  Re: volledige ontsteking veranderen ... Iemand ervaring?

Al bedankt gasten, ik weet al iets meer en ga idd eens Smetje contacteren voor meer info.

Auteur:  Brutus [ wo apr 25, 2012 20:17 ]
Berichttitel:  Re: volledige ontsteking veranderen ... Iemand ervaring?

ik bestel alles bij chevy franky. voor da gerief zal da 70€ zijn en telt er 9€ verzending bij.

Auteur:  gwylim [ wo apr 25, 2012 20:20 ]
Berichttitel:  Re: volledige ontsteking veranderen ... Iemand ervaring?

Wij hadden ook alles daar aangekocht. Goede service bij franky
8)

Auteur:  COTD [ wo apr 25, 2012 20:25 ]
Berichttitel:  Re: volledige ontsteking veranderen ... Iemand ervaring?

de volledige delco vervangen? of de delcokap, rotor, bougies en kabels? da laatste is te doen, ma om de volledige delco uit je blok te halen...

Auteur:  Smetje [ wo apr 25, 2012 21:37 ]
Berichttitel:  Re: volledige ontsteking veranderen ... Iemand ervaring?

kan aan verschillende dingen te wijten zijn bougie,kabel inlaat of uitlaatklep kan blijven openstaan of verbrand zijn is moeilijk te zeggen zonder te zien of te horen.
start de motor goed zowel koud als warm .
draait de motor beter op benzine
dat zijn allemaal verschillende vragen dat het moeilijk te zeggen is waaraan het zou kunnen liggen.
Hoog verbruik , hoeveel bedoel je dan op welke ritten?
Stinken naar de gas kan ook door een te hoog co zijn of verkeerde lambda .heb je deze al eens laten afstellen naar keuringsnormen ,heb je ook gasgeur als de motor niet draait is er al eens langs geweest met gasruiker rond de instalatie.
Ik raad aan om stukken aan te kopen bij frank de vanneman uit nederland eventje googlen onde r frankdevanneman en dan zie je wat het allemaal kost aan stukken .
mvg Smetje

Auteur:  Silver Bullet [ do apr 26, 2012 18:24 ]
Berichttitel:  Re: volledige ontsteking veranderen ... Iemand ervaring?

Kijk, dat is nu nekeer nen brotherhood zie! Direct iedereen in de bres om oplossingen voor te stellen ... Dank u mannen, echt waar.
:D
Om op een aantal vragen van Smetje te antwoorden:

De motor start beter warm dan koud en draait volgens mij ook beter op benzine (hij trekt ook merkelijk beter op benzine). Qua verbruik zit ik momenteel (als ik puur autostrade rij) op ongeveer 1l gas per 2 mijl of ongeveer 33l per honderd kilometer. CO zit in elk geval te hoog, in vrijloop gaat hij tot 4.5 maar eens je gas bijgeeft, daalt hij wel tot 1.8 tot 2 (op de keuring). Gelukkkig nen toffen op de keuring die mij er doorgelaten heeft. Gasgeur is enkel als hij draait (bij omschakeling naar benzine heb ik efkes benzinegeur maar die is snel weer weg). Volgens de garagist/lpg-installateur is er geen lek bij de lpg-installatie.

Nog eens neig merci voor alle info, nu kan ik die kl.tegaragist achter zijn vodden zitten, want ben ondertussen al 2 weken de van kwijt en weet feitelijk nog niks meer!
:evil: :evil:
Complementen en tot in den droi!
Cliff

Smetje schreef:
kan aan verschillende dingen te wijten zijn bougie,kabel inlaat of uitlaatklep kan blijven openstaan of verbrand zijn is moeilijk te zeggen zonder te zien of te horen.
start de motor goed zowel koud als warm .
draait de motor beter op benzine
dat zijn allemaal verschillende vragen dat het moeilijk te zeggen is waaraan het zou kunnen liggen.
Hoog verbruik , hoeveel bedoel je dan op welke ritten?
Stinken naar de gas kan ook door een te hoog co zijn of verkeerde lambda .heb je deze al eens laten afstellen naar keuringsnormen ,heb je ook gasgeur als de motor niet draait is er al eens langs geweest met gasruiker rond de instalatie.
Ik raad aan om stukken aan te kopen bij frank de vanneman uit nederland eventje googlen onde r frankdevanneman en dan zie je wat het allemaal kost aan stukken .
mvg Smetje

Auteur:  Smetje [ do apr 26, 2012 21:45 ]
Berichttitel:  Re: volledige ontsteking veranderen ... Iemand ervaring?

Volgens mij staat hij gewoon terijkelijk aan gas ( hij of zij verzuipt zich in zijn eigen nat)en moet de gasinstalatie eens juist afgesteld worden.
is het een lpg of lpi instalatie .
mvg Smetje

Auteur:  Silver Bullet [ vr apr 27, 2012 07:15 ]
Berichttitel:  Re: volledige ontsteking veranderen ... Iemand ervaring?

Lpg, 't is een g20 van 1990.
Ik vind wel da'k mijnen installateur lpg / garagist niet echt kan vertrouwen. Mijnen bak staat nu ondertussen bijna 2.5 weken bij hem en er is blijkbaar nog niks aan gebeurd (behalve controle op lekken in de installatie, volgens hem negatief) en de melding dat hij denkt dat de hele ontsteking moet vervangen worden. Ik kan wel geloven dat hij maar op 7 cilinders draait, maar dan zou ik eerst en vooral gewoon bougies vervangen om te zien wat er aan de gang is ipv gewoon zomaar alles te vervangen.

Voor de keuring was de motor afgesteld op benzine (en die was goed afgesteld) maar op gas ... Spijtig dat er hier in de regio niet meer specialisten zijn :cry:

Ik denk da'k straks gewoon probeer om mijne van terug te krijgen want mijn geduld is op!

Al neig merci, ik hou jullie op de hoogte!

complementen en tot in den droi
Cliff
Smetje schreef:
Volgens mij staat hij gewoon terijkelijk aan gas ( hij of zij verzuipt zich in zijn eigen nat)en moet de gasinstalatie eens juist afgesteld worden.
is het een lpg of lpi instalatie .
mvg Smetje

Auteur:  Macgyver [ vr apr 27, 2012 09:58 ]
Berichttitel:  Re: volledige ontsteking veranderen ... Iemand ervaring?

Als je een goede Lpg installateur zoekt zit er hier wel een hele goeie in de Vlaanders.
Piers in Gistel.
Heb daar alleen maar hele positieve ervaringen mee.
Begin daar eens mee.
Als de lpg installatie ontregelt staat kan je een overdreven gasgeur merken.
Zo stond mijn log ook eens te rijk afgesteld, en de Van die achter me reed (Denden) ,deed me stoppen, omdat ze slecht kwamen van de geur in hun Van. :shock: :shock:

Ik kan moeilijk geloven dat het vervangen van de hele ontsteking noodzakelijk is.
Het kan toch niet zijn dat alles mankeert?
Je garagist zal het wel oplossen, maar hij weet niet wat de oorzaak is.
De goe mikmak vervangen en hopen dat verveeldere onderdeel ertussen zat is ook een optie. :?

Je bougies vervangen is zeker al goed. Als je een cilinder hebt die niet meewerkt, zullen de bougies al behoorlijk vervuild zijn.
Als je je bougiekabel van de bougie trekt en daar een bougie in steekt , kun je bij demarreren controleren of er vonken uitkomen.
Wel opletten met deze test.
Heb je op 1 cilinder geen of te kleine vonk zoek je stapsgewijs achteruit in je ontstekingssysteem.
Kapotte bougiekabel?
Kun je 1 voor 1 uitmeten met een ohmmeter.
Alle 8 de kabels moeten een zo gelijk mogelijke weerstand meten.
Controleer de juiste volgorde van de kabels.
Er kan misschien geknoeid zijn met de volgorde ervan.
Met 2 kleine boutjes haal je je Delcokop eraf.
Ook daar kan je veel zien.
Bekijk de toestand van de contactpunten binnenin.
Ik jouw geval mogelijks 1 baantje onderbroken of geoxideerd.

Ik zeg maar. Het merendeel van het foutzoeken. Kun je zelf al doen.
Je moet daarom geen Macgyver zijn :mrgreen:

Als alles in orde is, naar bvvPiers gaan om je Lpg af te regelen.
In Oostkamp weet ik nog een hoeken zitten voor het afregelen van ontstekingen,
met ervaring op alle types wagens.

Zoals er werd vermeld zijn we er allemaal graag om te helpen waar we kunnen.
Hetzij met raad of met daad.

Hou ons op de hoogte van je vorderingen , en je komt er wel.

Greets en suc6
Macgyver

Auteur:  Silver Bullet [ vr apr 27, 2012 17:44 ]
Berichttitel:  Re: volledige ontsteking veranderen ... Iemand ervaring?

Dank u mannen, ik heb hier al veel opgestoken van alle info die jullie me doorsturen.

Belangrijkste punt van de dag: ik heb mijn kar weer weggehaald bij de garagist! Hopelijk heb ik dit weekend hier of daar een uurtje of twee tijd om zelf al wat op zoek te gaan naar mogelijke verklaringen zoals gemeld door Smetje & Macgyver en dan weten we meer. Ondertussen blaas ik er wel wat benzine door en neem ik efkes geen risico's met de lpg 8)

Als er nieuws is, laat ik van me horen en hopelijk tot binnenkort nog nekeer live!
Cliff

Auteur:  Geert DP [ vr apr 27, 2012 18:07 ]
Berichttitel:  Re: volledige ontsteking veranderen ... Iemand ervaring?

Succes ermee man.

Auteur:  Smetje [ ma apr 30, 2012 14:24 ]
Berichttitel:  Re: volledige ontsteking veranderen ... Iemand ervaring?

SUC6 ermee en zeker niet opgeven gent en brussel is ook niet gemaakt in 1 dag
mvg Smetje

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/