Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: niet vooruit soms achteruit
 Bericht Geplaatst: vr dec 21, 2007 22:10 
Jo de manne, weet er iemand hoe dat het komt da mijne van (chevy 85 just aangeworven) niet meer vooruit wil en soms is achteruit wel...

er steekt door de vorige gemonteerde gereviseerde bak onder en het oliepeil in de bak is wel goed denk. :)

machien heeft wel 7 jaar stil gestaan, motor draait nog niet toppie 8)


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za dec 22, 2007 06:36 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 27, 2007 16:40
Berichten: 904
Woonplaats: Deinze Oost vlaanderen
Ja 7jaar stil gestaan da is lang voor die olie. Dak van u was zou ik die olie ne keer verversen en natuurlijk ook den filter. Kheb een goeie raad gekregen al rijd je veel of nie veel kilometers jaarlijks zeker die olie vervangen. Het kan je veel kosten spaaren. Zoals je misschien gelezen hebt mijne bak is binnen om te reviseren(vandaag brengen ze hem terug)en hij zegt ook van regelmatig die olie te vervangen want als de kwaliteit van de olie verminderd verminderd de werking van uwe bak(onderaan zie je een link naar zijne site)

Grt BLEU BEAR

_________________
AfbeeldingCHEVY 5.7 GLADIATOR CONVERSION VAN

LIFE IS GREAT WHEN YOU DRIVE A V8


BALUBA Conversions inc.

COTD's Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za dec 22, 2007 11:40 
uw oliepeil zal wel te laag of vervuilde olie. als die bak gereviseerd is dan zijn de rembanden zeker nog goed.
hydrolische olie vervangen na zeven jaar stilstand! ze is zeker "besmet" met condenswater /(koud ijzer trekt vocht aan en dat druppelt in je olie,,,bij een bak die gebruikt word verdampt dat op tijd ,,bij u is dit fenomeen zeven jaar bezig)
je olie is waarschijn lijk roze ipv rood.
haal zoiezo de olie eraf en meet de hoeveelheid zodat je nadien weet met hoeveel nieuwe olie je moet beginnen bijvullen. plaats een aftapplug in je carterpan zodat je een tweede keer kan verversen achteraf zonder weer de pan te demonteren.uiteraard ook filter vervangen.
alles weer sluiten en de hoeveelheid olie die je erafhaalde weer bijvullen. warm draaien , werking testen in alle standen van, de bak, eventueel wat rondrijden en het peil checken(warm en draaiend).
eventueel de olie opnieuw verversen want in de koppelomvormer zat nog een gedeelte oude olie die nu uw nieuwe olie vervuilde.
het peil steeds controleren met draaiende motor, bak moet warm zijn! te veel olie= schuimvorming en dus geen goede hydrolische kracht op de olie. te weinig en ook lucht in het systeem.

vergeet ook niet dat de olie van je blok verzuurd is en haar smerende eigenschap verloren is. dus ook vervangen.

rijd je op gas? dan is gegerandeerd je verdamper stuk,,je membranen drogen uit en worden hard ,,geen goeie reactie op gas en zeker niet op ralenti of starten. ontsteking , kap en rotor vervangen en de bougiekabels eventueel ook de bougies(roestig)

op benzine, ontsteking

kortom wel wat kosten aan doen en niet denken tis een onverslijtbare amerikaan ,,die kan zo weer de baan op.

succes met de remmen!!!!!!!!!!


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: alles dat vloeibaar is vervangen.
 Bericht Geplaatst: zo dec 23, 2007 22:29 
verse olie ingedaan in versnellingsbak en verse motorolie

heeft nu nog even gereden maar heeft terug zelfde probleem

kzal em naar de garage moeten slepen vrees ik

nog iemand een tip wat ik nog zelf kan doen? :?

Prettige feesten en tot ...


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma dec 24, 2007 10:31 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Wat je zelf kan doen...
Eerst jezelf eens deftig voorstellen aan iedereen (met fotootje van Van en als uw madam knap genoeg is, mag ze er bij poseren :wink: )
Das niet omdat we graag in je priveleven snoepen (wat we eigenlijk wel graag doen...) , maar op die manier weten we min of meer hoeveel je afweet van Vans en hun mechanica. En zo kunnen we je ook veel beter helpen.

Wat ik vrees, is dat je versnellingsbak er gewoon vierkant de brui aan gegeven heeft. Die zal moeten gereviseerd worden en dat kan je niet zelf doen. Dus de boite uithalen en opsturen naar een firma die dat wel kan. Met een beetje pech zal het je 1500 euro kosten. Met wat geluk zal het je maar 700 euro kosten.

(Zoals ik al zei, ik weet niets af van je voorgeschiedenis met auto's, dus toch effe deze informatie voor als je hem gaat verslepen :)

Een Van is meestal een automatic met achterwielaandrijving. Een automatische boite draait enkel als de motor ook draait. Dat wil zeggen... als de motor niet draait en je versleept hem op zijn achterwielen, dan draai je gans je versnellingsbak kapot.
Dus als ze hem verslepen , dan moeten ze dat doen op een laadbrug. En als je van geen 2500 kilo weegt, dan kunnen ze die verslepen op een Brilwagen, maar moet hij wel met de achterwielen omhooggetakeld worden. (Zijn stuur wordt dan gefixeerd zodat hij op zijn voorwielen mooi meerolt.)

Men gaat er van uit dat je een Van ook mag verslepen op de achterwielen, maar dan aan een maximumsnelheid van 40 per uur en zeker niet te ver.

En alvorens hem naar een garage te slepen...Vraag ze eerst of ze er wel willen aan werken. Want er zijn maar heel weinig garages die aan een amerikaanse Van willen werken.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma dec 24, 2007 14:55 
tis duidelijk een hydrolisch probleem, ben je zeker dat er een nieuw filter inzit?
ben je zeker dat er absoluut geen water in je bak gekomen is?

wat je zelf kunt doen? als je handig genoeg bent kan je zelf de bak openen, filter vervangen of goed hangen, de oppicktube checken of ze nog goed hangt en olie kan opzuigen, je oliepomp nazien en als er verder niets mis te zien is op dat niveau de bak lossen en binnensteken bij een deftige firma die je bak op een testbank zet en desnoods reviseerd. je platen kunnen zeven jaar droog gestaan hebben,,,stilstaan is soms slechter dan draaien :?


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo dec 26, 2007 10:26 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Vaseline. Als iets lange tijd niet gebruikt geweest gaat worden, moet je dat insmeren met vaseline.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do dec 27, 2007 19:50 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za dec 22, 2007 20:46
Berichten: 266
Woonplaats: dordrecht
Hallo, amtrans hier...
Beste koffietje...
Behalve in bed weet ik niet echt waar je vaseline nodig hebt..... :D
Maar in een automatische transmissie zou ik het zeker niet gebruiken..
Misschien zijn er rubbers van de zuigers in de bak uitgedroogd en gescheurd, of aan gekoekt vuil in de valve body..
Moeilijk te zien via mijn beeld scherm op dit forum..
groeten AMTRANS


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr dec 28, 2007 01:20 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Wat ik bedoel Amtrans... als je een toestel hebt dat je voor langere tijd stil gaat laten staan (zoals bijvoorbeeld een auto die je 7 jaar in je garage gaat laten staan) dan is het handig om alle rubber onderdelen in te smeren met VAseline. Dat voorkomt dat je rubber "opdroogt".
Ook helpt vaseline om bepaalde plaatsen waterdicht te houden. Wat dan weer tegen roest helpt natuurlijk.

Is maar een tip voor mensen die ooit iets willen demonteren en aan de kant willen leggen voor later.

En euhm...in bed gebruik je beter een glijmiddel op basis van water. :wink:

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr dec 28, 2007 09:44 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za dec 22, 2007 20:46
Berichten: 266
Woonplaats: dordrecht
Ja, is goed met die vaseline... :lol:
Maar toch zou ik vaseline ver weg van een automatische transmissie houden, Als er vaseline in de transmissie komt kan dat serieuse klonter
problemen opleveren...en de boel blokkeren in de besturing..
Vaseline lost niet op in ATF....

Als de transmissie 7 jaar stilstaat en schakelproblemen blijft houden
na diverse filter en ATF wissels, zou ik er toch aan gaan denken om
de bak open te halen en minimaal alle pakkingen en oringen rubbertjes
enz te vervangen.....

groeten AMTRANS


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr dec 28, 2007 23:38 
Merci manne ik ga na de feesten eens ploeteren onder den bus hopelijk met wat geluk zie ik zelf wat er aan is :roll:

anders den bak binnedoen bij ne specialist. :cry:

in ieder geval is mijn hedendaagse kennis "beperkt" tot europeese/russische/japanse wagens en wilde ik eens iets anders opknappen. en cruisen :shock:

mogelijke foto's komen nog. :D


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za dec 29, 2007 11:48 
doe eerst gewoon nog es een olie en filter wissel,zoals specialist amtrans al zei,,uwe convertor zal mischien nog vol vuile olie gezeten hebben,

als ge al ervaring hebt met oude wagens , dan zal je nog veel plezier beleven aan je amerikaan, ik heb vroeger ook al europese oldtimers gehad ,oa een citroen ds,,,ik heb daar een motor ingelegd en al. er zijn wel leuke europese of japanse oldtimers, maar een amerikaan is toch wel een pak leuker. groot nadeel van een belgische oldtimer is de roest en de slechte metaalplaten.
het vinden van amerikaanse wisselstukken is op het eerste zicht moeilijk, maar dat is het zeker niet. zoek maar eens onderdelen voor "verdwenen" europese wagens. als het geen kever ,volvo amazone of een geit is vind je nix.
veel van de +dertig jaar oude amerikaanse onderdelen worden nu nog altijd gebruikt in nieuwe wagens of zijn vollop te krijgen.zeker motoronderdelen en technische vind je met hopen.
+ het bekijks dat je hebt met een american fullsize is extreem ,,,een kever, hoe mooi ook, blijft een kever en echt veel omkijken doe je niet meer. als ik een el camino, een corvette of een fullsize slee zie en hoor voorbijgaan dan bega je een ongeluk om em toch zo goed mogelijk te zien.
een van is wel ietwat een buitenbeentje,zelfs niet elke ami lover heeft een zwak voor de amerikaanse van,ook op meetings zie je een scheiding,,de vans groepen wat samen en veel "niet vanners" bezoekn of bekijken ze zelfs niet eens, maar ik heb toch ook veel nekkendraaiers als ik gewoon boodschappen ga doen.

met gelijk welke amerikaanse wagen kom je hoe dan ook in contact met een andere cultuur,,,wedden dat je straks ook cowboybotten ziet zitten en met een amerikaanse vlag loopt te zwaaien?
yeeeeeeeeeehaaaaaaaaaaa!!!!! :lol: :lol:
haaaappy newyear!!


Omhoog 
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron