Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: schokdempers
 Bericht Geplaatst: wo dec 19, 2007 18:25 
Gisteren lag ik onder mijn van om mijn echappement (uitlaatpijp) eraf te halen. die was volledig kapot geroest en hangde los. ik keek ondertussen wat rond en zag ineens dat alle twee mijn schokdempers af mijn chasis waren.
ik had er idd al iets van gemerkt dat mijn van wa op en neer wiebelde. maar ik dacht dat mijn kapote uitlaat de oorzaak was.
direct naar American Car import gereden en daar achter gelaten.

onlangs hebben we het gehad over die ad-a-leaf systeem om de van vanachter wat omhoog te zetten. maar kan dat ook lukken mee nieuwe schokdempers? langere bijvoorbeeld??


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo dec 19, 2007 19:33 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
lukt nie echt. de schokdmpers gaan immers gewoon vééél sneller verslijten


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo dec 19, 2007 19:33 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42
Berichten: 455
Woonplaats: Tongeren
Neen dit gaat niet. Je kan de Van niet ondersteunen met de schokdempers.
Wat je nu wel kunt doen is opblaasbare dempers steken, dit bevorderd de wegligging en is tegen het door zakken als je een aanhangwagen aan hangt.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo dec 19, 2007 20:51 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Laat me es weten wat het kost voor nieuwe veren.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo dec 19, 2007 21:28 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
de hoogte van de van wordt bepaald door de veren, schokdempers dienen voor het comfort. best is om hem te verhogen met bladveren en dan nieuwe(langere) schokdempers te steken, of zoals eerder gezegd opblaasbare.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do dec 20, 2007 23:20 
hm, nogtans, probleem uitgelegd bij ACI en daar zeiden ze me dat het wel zou lukken mee luchtveren. wat men daarmee bedoelde laat ik in het midden, maar ik had het specifiek wel over "verhogen van achtekant van de VAN".


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do dec 20, 2007 23:26 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
wel, die luchtschokdempers dienen eigenlijk om de wagen horizontaal te houden als je hem zwaar wil laden of als je een aanhangwagen trekt. je pomt dan wat meer druk in de schokdempers en je van komt weer mooi horizontaal te staan in plaats van achteraan door te hangen. Als je dus veel druk steekt en hij is niet geladen komt hij inderdaad naar boven. Je kunt die dempers er wel voor gebruiken dus. Ik heb nu bladveren bijgestoken en daarmee komt hij ook omhoog. na verloop van tijd komen er ook nog luchtschokdempers bij. Om hem te verhogen kun je ook blokken steken. ik weet wel niet of dat mag op de keuring. Ook bestaan er luchtzakken. daarmee zet je de van ook omhoog maar ik vermoed dat het ook niet toegelaten is.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr dec 21, 2007 01:19 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
ja als je de luchtschokdempers monteert en je steekt er genoeg druk in om de Van te vrehogen is de dempende werking ook zo goed als weg omdat het eigelijk de bedoeling is zoals Fastkid zei in het geval je laadt of sleept

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr dec 21, 2007 21:31 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
ik heb in lang vervlogen tijden mijne nissan pick up verhoogd met 6cm door 1 bladveer bij te steken, daarna wipte ie wel wa meer maar da heb ik er ma bijgepakt, tist zicht da telt zeg ik altijd, de rug is voor later. :wink:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za dec 22, 2007 01:27 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
ja ik heb toch maar 1 rug ze. :?

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za dec 22, 2007 11:58 
efkes off topic,
ja, en ik zit hier thuis met een hernia, gene zever!!
ik zit af te zien niet normaal. constante pijn. ik zit er al 10 jaar mee geplaagd,,een rug die af en toe blokkeert en me verplicht alle werk te laten vallen. zelfs op een stoel zitten, in de zetel liggen is een marteling. rondlopen al helemaal. meestal duurt die grap drie tot zes weken. :cry: waarna ik weer verder kan . al kan elke beweging me weer terug naar af sturen.
ben er momenteel weer voor in behandeling, 50 euro per keer waarvan je er maar 10 terugtrekt, dat is 200 per maand dat ik zie vliegen en het doet geen lap uit. in feite geneest het vanzelf iedere keer tot op een bepaald punt van lichte belemmering.
allemaal de schuld van een accident,,een kloot zonder pinkers die plots de baan opschoot, ik reed er los op met mijne moto,,kwas 100% in men recht,,,helaas ik trek niets meer terug, het probleem en vooral de nabehandelingen met mijne rug zijn na alle proccessen begonnen. toen ze me hebben doen aftekenen. twas tekenen of geen uitkering. tergste is ik heb nog niets getrokken, ze zijn in beroep gegaan!!!! tis al een ongeluk van 10 jaar geleden!!!
ik ben kwaad op "belgie" het gerecht in het bijzonder. een boete ,dat handelen ze snel af, alles in hun voordeel gaat snel, maar inbrekers gaan vrijuit en slachtoffers dat is andere koek.

inderdaad, je vering zal springerig worden met die opblaas dempers,,,ik heb ze.ik zet em op zacht natuurlijk :wink:

aaaach !!!!! de rug nog es strekken se.(ook gene zever)


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za dec 22, 2007 13:00 
auwch! sterkte maat.
ben 25. en al 4 jaar kom ik elke morgen wakker met stekende pijn in mijn rug.
tegen de middag is het zowat over.
ik kan mij dus een heel klein beetje inbeelden wat het is.

heb ondertussen mijn van terug. 100 fucking 20 euro moeten betalen voor twee bouten. da von ik toch straf.

ik geloof dat die luchtveren iets van een 75€ tstuk kosten.
maar kan da nie met zekerheid zeggen.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za dec 22, 2007 14:52 
120 euro om twee bouten te plaatsen?
tzijn gangsters. sinds ik aan mijn wagens zelf werk heb ik ook al veel ontdekt.
ik ging eens zelf de gloeibougies vervangen van men diesel. ik had weeral eens het slecht starten syndroom ondanks dat ik de winter ervoor 4 nieuwe gloeibougies had laten steken en de winter daarvoor ook problemen had en daarvoor ook..
dus ik dacht ,,dit doe ik nu eens lekker zelf. bleek dat het wel een redelijk lastige job was wegens plaatsing enzo.
toen ik de 4 bougies eruit had bleken er drie verschillende soorten in te zitten,,elk een iets andere vorm en vooral die lastige in de hoek onder een hoop leidingen die zag er het slechtste uit.
dus die garagist had nooit die 4 bougies gelijktijdig vervangen, enkel de kapotte maar wel elke winter er 4 aangerekend.
ze zijn niet meer te betrouwen,,en al helemaal niet als je niets van mechaniek afkent, je moet ze in elk geval laten weten dat je weet wat ze moeten doen en dat je er alles van kent of je bent genaaid.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za dec 22, 2007 17:19 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Faktuurke vragen he. En de doos vragen waarin het product zat. Doe ik elke keer.

En euhm...hernia. Kijk, ik ben geen dokter, dus tis niet aan mij om remedies voor te schrijven. Maar je rug kan je al een stuk verstevigen door buik- en rugspieroefeningen te doen. Je hernia zal er niet van over gaan, maar het zal draaglijker zijn en je zal er beter mee leren leven. Een fitnesszaal kan wonderen doen.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za dec 22, 2007 21:23 
ben bezig, koffietje, ben bezig. ik heb nu vooral bierbuikspieren :lol:

vroeger voor men accident ging ik 3 ker per week fitnessen. ik ben na men accident nog weergeweest maar door de ijzers in men been en de vele pijn heb ik het opgegeven.ook het feit dat ik van nul moest herbeginnen met een lijf dat 10 kilo lichter geworden was dan men normaal al scherpe figuur en er geen gram spieren bijkwam....

ik heb me dan en koersvelo gekocht,,,verkeerde keuze met de rug bleek achteraf....
maareuh. voor 2008 heb ik goeie voornemens. zwemmen haat ik en fitnessen zal het worden, maar deze keer met serieuze begeleiding. geen gewichten gebruiken bvb zonder raad. en geen moteurblokken nimer liften en boiten heffen. :cry:


Omhoog 
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron