Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Adres Revisie achteras???
 Bericht Geplaatst: wo dec 19, 2007 13:29 
ik zoek een bedrijf dat mij achteras volledig reviseerd ...

dus nieuwe steekassen/lagers en keerringen ...

iemand een gedacht?

cheers

joff


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo dec 19, 2007 14:28 
zoek u beter een tweedehands as en gooi die eronder,
uw lagers alleen al zullen een 300 a 400 euro kosten en als je echt nieuwe steekassen wil dan zal het nog serieus oplopen. dit zijn de +-prijzen bij progear.nl voor losse onderdelen.dan moet je alles nog laten inbouwen en dat ligt ook rond de 300 euro.
jeeps unlimited is een hele goeie die zijn achterassen van allerlei jeeps en zware pickups gewend,,,ik heb er mijn achteras laten reviseren van men buick en de prijzen die ik opnoem zijn van die werkzaamheden.
progear.nl doet ook je as, maar dat is redelijk hoog in holland.

bart van jeeps unlimited en zijn crew heeft heel goed werk geleverd in men achteras(differentieel) de pinion en het kroonwiel bleken na demontage zwaarbeschadigd ,,helaas nieuw niet te krijgen . ik liet een tweedehands set bij hun inbouwen en iedereen zei ,,een tweedehands kan je nooit stil laten draaien of je moet heeel goed zijn. wel,,men achteras draait echt stil en goed.

progear heeft alles liggen, ze zijn tot in belgie gekend voor hun rollagersvoorraad.+ de kwaliteit ervan,,er worden veel prutsen verkocht ook hoor.
beide vind je op google wel

maar voor een chevy busje zou ik voor tweedehands gaan ,zulke assen zijn niet zeldzaam. met wat geluk heb je een as voor tleven vast.
bij men buick is dat een ander verhaal, dat is een wagen die ik nooit meer wegdoe


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo dec 19, 2007 14:53 
der zit speling op menne pon ... vrij veel .. was aant denken om da te laten doen ... ma als ik een goeie as vind om eronder te steken...


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo dec 19, 2007 15:58 
speling op de pon is nogal vaag. dat kan vanalles zijn.
het is mischien mogelijk dat ze gewoon uwe pinion afregelen tov uw kroonwiel met een shim en klaar.een beetje de slijtage opvangen.
ik ken er niet zoveel van, maar om heel de as te gaan reviseren ,,,,ik zou er geen zin in hebben. dan zou ik er rap een tweedehands onder zetten. en dan ineens een posi als ik er een te pakken kon krijgen.
ik heb het meegemaakt en theeft me veel geld gekost, voor men van zou ik het er niet voor over hebben.die assen liggen op stapels klaar.zelfs hier in europa.
van mijnen buick is dat al een heel ander verhaal.zo een ouwe as laten overbrengen is al even duur als een heel wrak of tscheelt ni veel.

ge moet meer de symptomen beschrijven. maakt em geluid,?
wanneer maakt em geluid?
als ge rijdt en ge zet em in neutral, hoort ge dan iets ?
is het enkel bij bergop of bij optrekken?
gaat het omhoog met de toeren mee of is het geluid steeds monotoom.

diagnose gaat pas nadat ge een deftige omschrijving maakt van de symptomen,,,en dan nog.

en tsimpelste van al,,is er wel olie op en welke olie?


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo dec 19, 2007 17:40 
ok ik probeer het te beschrijven :

als ik optrek hoge of lage toeren maakt ni echt uit , maar als ik hem in vites zet zit er een seconde tijd tussen eer die em in drive bv. zet en dan krijg ik zonen TOK , en dan vertrek ik rijd em supper goed , schakeld vrij vlotjes , maar vanaf ik zo rond de 70km/h zit begint hij te huilen ...
haal ik men voet van de pedaal , stopt hij ermee , zet ik terug aan weer zonen Tok , en dan vertrekt em verder huilend...
het geluid wordt ni echt luider naar mate ik sneller rijd , maar je hoort de aanwezigheid wel ...

hij gaat perfect in alle versnellingen , het is trouwes een bak met overdrive ...


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo dec 19, 2007 20:53 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
kDenk dat die allemaal overdrive hebben. Zijde zeker dat het de achteras is en niet gewoon de schakelbak?

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo dec 19, 2007 21:40 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
8) :( had net het zelfde gedacht als ons koffietje is het uwe bak nie?
mss eens opkrikken steuntjes er onder zetten !!!!!!!!!!!!!!!.en eens onder kruipen en eens met de hand aan uw wielen draaien beetje vooruit en wat achteruit in snokjes je zal dan wel voelen of er veel slytage op zit .
proeer eerst beetje te analyseren voor je zote kosten gaat doen e. :wink: see you 8) 8)

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do dec 20, 2007 01:26 
Koppelomvormer !!


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do dec 20, 2007 17:27 
volgens mij is het de pinion en zen lagers. maar zoals gezegd, een diagnose is moeilijk op een forum.
het duurt bij mij ook een seconde eer em in drive gaat, in achteruit zelfs langer. een seconde is wel kort he,zelfs normaal met zulke oude bakken.
koppelomvormer(convertor) test ge door een "convertor stall test" uit te voeren(zoek even op wat een stall test is,,het is nogal lang om uit te leggen)

ik heb reeds een defekte koppelomvormer gehad en die maakte geen geluid.

een diepe monotone grol bij belasting wijst op pinionlagers(differentioeel of zoals jij het noemt pong dus)
. laat er de olie af, als uw lagers "weg" zijn dan zal de olie vol glinsters zitten.

een andere truc,,,uwe muziek vollen bak zetten,voortrondbollen en doen of er nix aan de hand is. tkan zijn dat ge nog 50.000km haalt.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do dec 20, 2007 19:19 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 27, 2007 16:40
Berichten: 904
Woonplaats: Deinze Oost vlaanderen
Tkan ook van je kruiskoppelng op de cardan zijn Kspreek van ondervinding. Meegemaakt op den 4X4 waar we mee rijden Eerst dacht ik den bak dan dacht ik aan de achteras. Niets zelfs de kruiskoppeling gecontroleert en gesmeert Na een tijje werd het erger en ja de kruiskoppeling had de geest gegeven
Maar tes gemakkelijk hier via uwe zetel die dagnose te stellen zonder dat je de wagen in levende lijve in werking of gebreeke hebt gezien

Grt BLEU BEAR

_________________
AfbeeldingCHEVY 5.7 GLADIATOR CONVERSION VAN

LIFE IS GREAT WHEN YOU DRIVE A V8


BALUBA Conversions inc.

COTD's Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do dec 20, 2007 20:05 
als nu is een van jullie wilt komen kijke in ruil voor nen bak bier of weetikveel :)
dan kannek al wa meerdere nachte goed slape :)


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr dec 21, 2007 00:30 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Ga gewoon naar een BMWgarage of naar een Audigarage. Laat een van die garagisten daar een toerke mee doen en efkes onder de motorkap kijken. En die zal u binnen het kwartier weten te vertellen wat er allemaal aan hapert. Die mannen hebben ervaring met automatics, 8cilinders en excentrieke elektriciteit. Tzal u minder dan een bak bier kosten en ze zullen u zelfs misschien een prijsofferte kunnen leveren of op zijn minst een lijst van items waar je moet aan werken.

Overigens...4000 euro vragen voor een Van met een kapotte achteras , dat gaat niet. 4000 euro vragen voor een Van met een kapotte versnellingsbak doe je al helemaal niet, want het kost 1500 euro om dat te repareren.
Met andere woorden... mensen die IETS afweten van Vans, zullen je Van niet willen kopen zolang ze niet weten wat er precies aan mankeert.

Moest ik van jou zijn...steek hem binnen in een garage, laat hem deftig repareren en vraag er daarna 5000 a 7000 euro voor. Dat is wat zo'n Van ongeveer waard is, wanneer die compleet in orde staat. En ik denk eerlijk gezegd niet dat je 2000 a 4000 euro kosten zal hebben eraan.

Trouwens, een Van verkoop je beter in de lente of in de zomer. Dat is zoals motoren. Niemand koopt zoiets in de winter.

Wat ik eigenlijk wil zeggen...bekijk al je opties eens. Ik kan me voorstellen dat je die wagen niet zomaar eventjes in een bevlieging hebt gekocht. Dus stel ik me ook voor dat je op voorhand goed wist wat er allemaal aan haperde. Dus stel ik me ook voor dat je dan een reservebedrag aan de kant hebt gehouden voor eventuele reparaties. (Aangezien ik her en der lees dat je van plan bent er een nogal dure muziekinstallatie in te steken...).

Het is een mooie Van die praktisch compleet dik in orde staat. Buiten die achteras (700 euro) en misschien je waterkoeling (300 euro?).

Als je echt zot bent van die wagen, dan laat je hem repareren. En het is een mooi rebels exemplaar. Ik durf zelfs te wedden dat je niet eens weet dat er een "speciale" motorblok in zit.

HEt is een slimme zet van je geweest om op dit forum te komen en ons je Van voor te stellen met alle mankementen van doen. Maar je kan toch niet van iemand verwachten dat we ettelijke uren, dagen, weken verspillen aan iemand die van plan is de Van gewoon te verkopen?

kZal eerlijk zijn. Moest ik nog geen Van hebben, dan zou die van jou hoog op mijn verlanglijstje staan. Zelfs nu ik weet wat er aan mankeert. Het probleem is dat je van zo'n wagen , en tegen de prijs die je er zelf voor hebt betaald (die ik beleefdheidshalve voor mezelf zal houden) , niet mag verwachten dat dat raspaardje rijdensklaar is.
Moest ik zo'n wagen kopen, dan bied ik daar 4000 euro voor en zorg ik er voor dat ik 3000 euro aan de kant staan heb. 2000 euro voor herstellingen om hem te laten rijden. En 1000 euro om de binnenkant in te richten naar mijn normen en waarden.

Dus Joff...wat ik eigenlijk wil zeggen... VOOR je een beslissing neemt, slaap er een paar nachten over. En vergeet niet...Zo'n wagen is een Hobby. JE moet dat dan ook in de eerste plaats als een hobby zien en pas in de tweede plaats als een voertuig. Zoiets koop je pas wanneer je weet dat je hem kan missen als hij er es een dagje de brui aan geeft.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr dec 21, 2007 01:27 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
ik kan niet veel toevoegen aan wat koffietje zei check es een van de vorige topics
http://forum.streetvanners.be/viewtopic.php?t=74

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr dec 21, 2007 10:44 
tis waar, ik heb men van ook gekocht,wetende dat er echt vanalles aan kon kapot gaan en kapot aan was. ik heb er zelfs enkele verassingen bijgekregen,,gelukkig alles was relatief "goedkoop" op te lossen.
en vooral, ik heb een voertuig achter de hand staan mocht de van plots een zwaar mankement hebben en me een week of twee in de steek laten. soms is het maar een kleinigheid maar moet je lang op een onderdeel wachten, dus als je echt met karakterbakken wil rijden moet je daar allemaal rekening mee houden.


Omhoog 
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron