Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: VRAAGKE
 Bericht Geplaatst: vr nov 30, 2007 10:32 
WIE KAN MIJ HELPEN MET

plaatsen nieuwe bushings op de vooras , of hele nieuwe 4delige (als ik juist ben) vooras

reviseren van de achteras

plaatsen thermostat ?

u moeite zal worden beloond door cash of spuitwerk-plamuurwerk naar u eigen smaak !!!


danku


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr nov 30, 2007 16:49 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Goh, man, das geen kwestie van niet willen helpen. Maar weet gij wat voor zwaar materiaal je allemaal nodig hebt daarvoor? Al zeker twee goeie zware kriks. En dan zo'n speciaal toestel voor die bushings te installeren.
Kwil niet ambetant doen, maar tenzij je dat materiaal hebt ligge, zou ik je voorstellen om dat gewoon door een garagist te laten doen. Het geld en de tijd dat je er zelf zou insteken om materiaal te kopen en de reparaties te doen, zal je duurder uitkomen dan een bezoekje aan de garagist.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr nov 30, 2007 19:51 
da zen afrippers !!! die vrage 600€


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr nov 30, 2007 21:45 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Ja... en zo'n speciale krik kost al 1500 euro... Dan hebde nog 900 euro uitgespaard.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr nov 30, 2007 23:49 
Hey

Ik denk dat koffietje de vraag niet goed begrepen heeft ;)

Joff Vroeg"WIE KAN MIJ HELPEN MET ".
Hij vroeg niet waar hij gereedschap moest kopen.


Joff .... binnenkort komde maar naar Boechout gereedschap genoeg.


Mvgr

ps ;Joff wel wa gedult uitoefenen want Erik is just vader geworden


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za dec 01, 2007 08:38 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
Bedoel je de bushings van de draagarmen?
want dit heb ik al es gedaan bij de el camino. Zijn het de bushings compleet met de metalen huls er rond of enkel de rubbers?
ik wil wel komen helpen moest het zijn dat we bij Ben gereedschap mogen gebruiken.
want ik heb dit allemaal zelf gedaan thuis met beperkt gereedschap en ik kan je verzekeren het was geen lachertje.

Ik kan helpen moest het nodig zijn maar dan wel ten vroegste begin volgend jaar.

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za dec 01, 2007 22:32 
zalig man !

em u toegevoegd msnners ;)

cu


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za dec 08, 2007 16:51 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
zijn den joff zijn troubels al van de baan meschien? al een week niets van hem hoord :?: :?:
laat es weten hoe dat het vorderd ee man :wink:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za dec 08, 2007 23:15 
Hey

Er zijn idd al wat afspraken gemaakt :wink:



Mvgr


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma maart 10, 2008 21:50 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
ik was het die al es bushings vervangen heeft op mn el camino. Ik wil je helpen maar enkel op voorwaarde dat we ergens geschikt gereedschap kunnen gebruiken.

Het uithalen van de oude bushings is niet zo groot werk eens, de triangels van de wagen af zijn, het erin krijgen is het lastigst. je mag alles op en aan toch wel op 2 dagen werk rekenen.

de volledige ophanging bij mij was er al af en ik ben er 2 dagen aan bezig geweest, door met hamer een bankvijs, een gigantische spanvijs en enkele zelfgemaakte hulpstukken de bushings er in te persen. Rekening houdend dat de bushings een heel stuk kleiner zijn dan die van een Van

we hebben minsten een pers en een veerspanner nodig, de rest heb ik wel.
stuur me een PM of een mail, je hebt me op messenger toegevoegd, maar om eerlijk te zijn zit ik er zelden op online.
Afbeelding
Afbeelding

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di maart 11, 2008 10:31 
dat is inderdaad geen jobke voor snel eens op een namiddag te gaan klaren,,en zeker niet zonder deftig materiaal.
dan zou ik heel snel die 600 euro uit men zakken halen en het laten doen.
ik doe ook veel zelf aan men van, en ik spaar daar veel geld mee uit,,wel dat geld dat je dan uitspaart kan je gebruiken voor zulke werkzaamheden te laten doen.

ik stond erbij toen ze men stuurhuis hebben vervangen,,normaal zou ik zoiets zelf doen, maar ik was blij dat iemand anders het deed. die pitmanarm,,de moeilijke plaats en daar mijne rug bij;;;;;


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di maart 11, 2008 20:07 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
goed gereedschap is al half het werk uitgespaard.

is mss wel geen slecht idee om de triangels zelf er van onder te halen en zelf de oude bushings uit te halen, aangezien dit goed zelf te doen is. En dan de triangels samen met de nieuwe bushings binnen te steken en laten doen.
En dan zelf alles op nieuw te monteren. het zijn de werk uren die het zo duur maken. Voor een ervaren mechanieker met het juiste gereedschap is nieuwe bussen persen op 2 uurtjes max gedaan. En de rest kunnen we zelf wel.

ja een nieuw stuurhuis steken is de wereld niet, alhoewel ik er op een Van geen ervaring mee heb. maar die pitman arm die haal je er toch best af als het stuurhuis uit de wagen is en dan op het nieuwe stuurhuis zetten voor je het installeert. Of was het losmaken van de stuurinrichting het probleem.

ik kan me wel voorstellen als je met je slechte rug op de grond moet zitten wroeten in een nauwe plek dat dat geen goed doet.

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di maart 11, 2008 22:51 
en tgewicht! zo een stuurhuis weegt bijna zoveel als een hele kevermotor. + het lossleuren van zulke bouten vraagt alle spieren in je lijf.

inderdaad,,,de bussen laten inpersen zou ik ook doen,

ik zou het anders doen, ik zou die armen ervanonder halen en dan die armen en andere onderdelen laten stralen, poederlakken en de bussen erin laten persen. de oude kan je eruitkrijgen met een goeie hete vlam,,een lastoorts bvb,,, stinkt wel efkes, maar rubber brand redelijk snel weg.
die vuile armen zo weersteken is zonde van het werk.
laten stralen moet je zeker doen, desnoods om budgetaire redenen laat je het poederlakken zo en zet je ze in de por 15 of een paar lagen degelijke metaalverf alla hammerite.

ik ben zeker dat een goeie straler wel een adresje heeft of zijn eigen gerief om bussen te vervangen,,ze krijgen constant draagarmen binnen om te reinigen.dus weten ze er wel weg mee.

ik ken iemand in berlare die heel snel en goed werk levert,,zie link
stralen en ontlakken, poederlakken enz
renoprotec in berlare
trouwens een goed adres voor iedereen die oldies bijklust/.
ik heb er eens een set smerige holle draagarmen van een fiat en nog wat klein materiaal binnegebracht en voor 80 euro had ik alles een dag later roestvrij terug,
als er iets is wat je bij een straler kan binnebrengen zijn het wel draagarmen.die schuur je zelf niet op 123 proper om te lakken.
http://www.renoprotec.be/cms/modules/sm ... p?itemid=6


Omhoog 
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron