Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Koelschroef draait
 Bericht Geplaatst: wo nov 28, 2007 19:45 
ik start men motor en de Ventilator draait direct mee ...
motor komt op men dashboard ni warm of lauw...

enige ideeen?


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo nov 28, 2007 20:36 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
ben het niet zeker maar kijk eens als hij koud staat, dan moe je normaal denk ik de schroef gewoon rond laten draaien met de hand, motor wel nie laten draaien want tga kriebelen anders. zoniet zal ze naar de zak zijn denk ik. meschien zijn er andere gasten met een ander gedacht.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo nov 28, 2007 21:01 
dat uw schroef ,,uw ventilator dus meedraait is normaal. dat hij niet warm word???? dat bestaat niet, een verbranding zonder warm worden is nog niet uitgevonden.
het duurt nu wel een kwartier eer em deftig warm wordt, maar warm word elke draaiende motor.
ik denk dat ge geen enkel verstand hebt van techniek aan uw vragen te beoordelen. dit gaat een ramp worden vrees ik.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo nov 28, 2007 22:20 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
ik denk dat hij bedoeld dat de motor wel warm wordt maar niet genoeg om het op de thermometer in de wagen te zien. Misschien een kapotte thermostaat. Als die blijft open staan blijft je motor koelen en komt ie niet op bedrijfstemperatuur... dan komt de wijzer van de thermometer bijna niet omhoog! misschien heeft het hier iets mee te zien.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo nov 28, 2007 23:09 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Ah, dat thermometerke...bwoah, dat stijgt wel als ge een heel eindje gereden hebt zenne. Die van mij moet al goed 20 km autostrade doen alvorens er beweging in dat naaldje komt. En dan nog komt hij amper tot 120 graden (is dat Calvin in Amerika?)

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do nov 29, 2007 00:17 
hij wordt wel warm ze ;)

maar ist normaal dat die schroef vanaf het begin meedraait dan?...

enik denk dat de thermostat stuk is want die mooved ni...


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do nov 29, 2007 00:58 
farenheid!!!!! geen calvin.

dat die naald niet beweegt? uwe sensor kapot/of niet aangesloten of uw meterke in uw dashbord kapot.
met deze koude buitenlucht duurt het wel een tijdje eer die naald omhoogkomt.

uwe ventilator draait altijd, hij zit op je motor met een soort slipkoppeling, als uw motor koud is dan draait de ventilator iets trager dan uw motortoerental,(om krachten te sparen,pk's dus draait hij trager,,,,wordt uw motor heet, dan komt de ventilator vaster te zitten en draait hij sneller ,tot even snel als je motor. jij kan dit een klein beetje merken ,,,hoe snel hij draait, je kan het een beetje voelen aan de wind die hij maakt als hij harder gaat draaien,,,,maar dat doet hij normaal gezien enkel als em heel lang draait en heet word,,in de zomer,,in de file.

als uwen thermostaat stuk is heb je twee mogelijkheden,,,,dan zou uw blok zeer heet worden wat bewijst dat em dicht blijft,,,,
of hij blijft open en uw blok word slechts heel traag warm in de winter en oververhit in de zomer na lange ritten omdat uw koelwater niet lang genoeg in de radiator blijft.

of de vorige eigenaar heeft de thermostaat verwijderd en dat is ook niet goed,,,uw water blijft dan alweer niet lang genoeg in de radiator om af te koelen en hij loopt alweer te heet.
allemaal goed om een lekke joint de culasse op te lopen.


Laatst bijgewerkt door vanman op do nov 29, 2007 01:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do nov 29, 2007 01:17 
fastkid schreef:
ik denk dat hij bedoeld dat de motor wel warm wordt maar niet genoeg om het op de thermometer in de wagen te zien. Misschien een kapotte thermostaat. Als die blijft open staan blijft je motor koelen en komt ie niet op bedrijfstemperatuur... dan komt de wijzer van de thermometer bijna niet omhoog! misschien heeft het hier iets mee te zien.


joff zen vragen zijn allemaal veel te vaag, slecht omschreven en te kort,,,,,,zo ook de vraag in topic 137 van joff" hij start niet snel smorgens???is dat men batterij??
daar kan ik een heel boek oevr schrijven man

de term "start niet snel" is veel te vaag om een diagnose te stellen

start niet snel,,is dat dan niet snel rondraaien ,maw traag demareren dat joff bedoelt,,, of bedoelt hij dan niet snel aanslaan,,niet snel starten dus, twee totaal verschillende fenomenen.

bij het eerste, traag demareren kan het aan de versleten batterij liggen, de batterijkabels, de aansluiting , de massa aan de motor, de aansluiting aan de starter, de solenoid contacten die ingebrand zijn of een versleten starter, borstels enz

tweede fenomeen, niet aanslaan ,,,dan zoek je in ontsteking, maar ik denk eerder dat em geen choke op zen gasverdamper heeft zitten,,, , der is smorgens immers geen gas in de aanzuigbuis meer aanwezig en dan duurt starten zonder elektrische choke op je verdamper redelijk lang(lang moeten demareren dus )
als je een impco verdamper hebt dan kan je daar meestal wel een elektrisch bediend knopke op zetten, zodat je van binnenuit een stoot gas of 2, 3 kan geven om smorgens de motor sneller te laten aanslaan.
ma ja joff heeft geen manual nodig, maar eerder een cursus techniek vrees ik of een goedkope garagist.

joff stel uw vragen duidelijker, dan is ze al de helft opgelost.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do nov 29, 2007 10:23 
ok mister vanman

hij heeft moeite om te demareren denk ik dat het is ...

zo precies men batterij van ik wil wel , maar kan ni goenoeg kracht zetten ...

batterij is al 2of meerdere jaren oud...

en @ vanman , opbouwende kritiek is fijner om te geven en te krijgen dan uwe neerwaardse kritiek!


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do nov 29, 2007 11:30 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Kan ook gewoon zijn dat je bougies versleten zijn he.
(Ik ben zo blij dat Joff er bij gekomen is. Nu ben ik tenminste niet meer de enige die niets van auto's en motoren afweet) :lol:

Als de wagen zonder schokken rijdt eens hij start, dan zal het inderdaad meer te maken hebben met het feit dat zijn gas een lange weg moet afleggen alvorens tot bij de motorblok te geraken. Dat heb ik ook. Bij de eerste start moet ik altijd 10 seconden demareren eer hij in gang schiet. Pas wanneer de motor in gang schiet, hoor ik de klep van mijn gastank opengaan (geeft zo'n griezelige PSSSSSSHT te horen) en kan mijn motor meer gas trekken. Dus ik zou zo zeggen...als je hem maar in gang krijgt ...

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do nov 29, 2007 19:27 
koffietje, ik ken ook nie veel van techniek hoor. maar ik heb dat geluk dat mijn van gelijk motorisch geen mankementen heeft. maar kzal da nie te luid zeggen of morgen ek dervan.

kweet niet hoor maar misschien eens voor je thuiskomt enkele km op nafte rijden en smorgens terug vertrekken op nafte?


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do nov 29, 2007 20:59 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
8) :wink: ben ook niet sterk in techniek e jongens dont worry.
maar denk dat je best eens je battery laat uitesten joff.
jow van loopt nie op benzine é. das wel normal dat wat langer durt voor hij aanslaat op gas é zoals die andere vannerkes zegden. :wink: 8)

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do dec 27, 2007 01:56 
joff schreef:
opbouwende kritiek is fijner om te geven en te krijgen dan uwe neerwaardse kritiek!


amen to that.

kijk joff ik herhaal mijn telefonisch offer. kom met je van naar mij (je weet het zijn en we kijken heel de electrische boel ervan na... we maken eens een ritje en ik luister naar de verschillende geluiden....

het is simpel van kritiek te geven maar hulp bieden (hoe klein ook) is een andre kunst


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do dec 27, 2007 08:31 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
ik durf ondetussen zeggen dat ik er wel "iets" van ken, niet alles
en je kan iemand anders niet kwalijk nemen da hij er niet zo goed van op de hoogte is als jou.
maar ik vind wel dat je alle symptomen van een defect gedetailleerd moet beschrijven zo maak je het ook gemakkelijker voor ons om je te helpen, daarvoor is dit forum er ook.

ik wou ook nog toevoegen, ik heb al wat ik weet ook zelf aangeleerd, vooral theoretisch uit boeken en zoeken naar tech articles op het net. praktisch dan op de oldtimer met het motto al doende leer je, het duurt enkel wa langer.
durf ook zelf es te kijken en te zoeken al is het een haynes manual dan kan je het probleem gemakkelijker beschrijven of zelf oplossen.

ik ben altijd bereid om te helpen waar ik kan, zoals voor die ophanging blijft mijn aanbod geldig. Vanaf volgend jaar kan ik wel es een dag vrijmaken zoals ik al zei in andere topic.

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do dec 27, 2007 09:33 
ik heb ook al hulp aangeboden hoor, maar ik kan ook niet zomaar direkt in men van springen, 120 km rijden, en plots alle probleme oplossen aan een van met verschillende zware mankementen.+ ik ben geen garagist, ik heb geen rijdende atelier, en moet soms ook lang zoeken naar een defekt en alles bestuderen.


Omhoog 
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron