Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do dec 27, 2007 15:12 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Dat is helemaal geen neerwaartse kritiek. (Ik heb een patent op neerwaartse kritiek op dit forum , dus beschouw mezelf als de enige die dat hier mag/kan geven :twisted: )

Vanman heeft gelijk. Als ge een ziekte hebt, dan zal de dokter ook verwachten dat je een zo gedetailleerd mogelijke beschrijving geeft van je symptomen. En Joff blijft vaak heel vaag.
Mijn motor start niet goed
mijn achteras heeft speling
...

Vanman is altijd bij de eerste om goeie opmerkingen of uitleg te geven. Maar zelfs hij is geen helderziende. En Vanman biedt ook hulp. De uitleg die hij soms geeft, is vaak voor mij (en zelfs voor mijn garagist ) een grote hulp.

Maar ik kan me ook niet van de indruk ontdoen dat alle problemen aan Joff zijn van met elkaar gerelateerd zijn. Een eenvoudig voorbeeldje...
Zijn achteras trilt, zijn vooras heeft speling, zijn versnellingsbak werkt niet vlot en zijn koppelomvormer moet gereviseerd worden.

Nu kan je dat allemaal apart gaan repareren en kunnen we inderdaad boeken volschrijven over hoe dat allemaal moet gebeuren. Maar zoveel mankementen aan 1 wagen , daar moet je de bron van gaan zoeken. Er is iets aan die Van waardoor alles kapotgaat. Iets dat er voor zorgt dat die van eigenlijk zwaar door elkaar geschud wordt, waardoor beetje bij beetje allerlei elementen (die...toevallig of niet in lijn aan elkaar hangen) versleten raken en aan vervanging toe zijn.

Wat ik wil zeggen...voor t zelfde geld is gewoon één van de dragers van de motorblok doorgeroest en rammelt die motorblok bij het starten gewoon telkens gans die Van door elkaar. Dan kan je alle mankementen wel repareren, maar je zult problemen blijve hebben tot dat ene ding gefixet is.

Om een ziekte te bestrijden, volstaat het niet om enkel maar de symptomen te bestrijden.
Ik heb Joff al de raad gegeven om de Van es compleet te laten nakijken door iemand die er iets van kent. En pas wanneer hij alle mankementen er van kent, dan pas laat je die Van repareren.
En met een kapotte versnellingsbak, met een achteras die speling geeft en een versleten koppelomvormer en verroeste draagarmen rij je niet meer rond. Dat is gevaarlijk voor je eigen veiligheid en ook voor die van anderen. Plus dat je bovendien gans die wagen verder naar de kloten helpt.

Mijn advies naar Joff toe, zou zijn om een tweede goedkope Van te kopen (der stond hier onlangs een te koop voor 2000 euro) , daar de stukken van onder te halen die hij nodig heeft voor zijn huidige Van en op die manier heel wat geld uit te sparen aan materiaal. Dan moet hij enkel maar de werkuren van zijn garagist betalen. (Wat zal neerkomen op misschien 500 euro?)

Ik vind Joff eigenlijk wel aangenaam gezelschap. Dus ik hoop dat hij niet te snel gedemotiveerd zal raken ivm zijn Van. Maar wat hij in de eerste plaats nodig heeft is een goeie analyse van de probleemsituatie. En dan zijn budget daarop moet afstellen. En tot dan zou ik hem aanraden niet meer met de Van te rijden.
Ook zou Joff meer feedback moeten geven over wat hij al aan de Van heeft gedaan. Op die manier weten we ook welke mankementen dan weggewerkt zijn en waar we dus geen rekening meer moeten mee houden.
Zo'n ding weegt meer dan 2 ton en zet je aan 100 km per uur niet zomaar effekes aan de kant van de baan.

En nogmaals... Vanman zijn opmerking is helemaal geen neerwaartse kritiek. In tegendeel zelfs. Hij probeert met een minimum aan informatie toch nog verschillende denkpistes uit te stippelen waarmee je kan werken. Dan is het aan jou om die denkpistes te volgen. Werk ze uit, kom terug op het forum en vertel je bevindingen. Op die manier kan Vanman of iemand anders je dan weer nieuwe denkpistes aanreiken tot je aan de kern van je probleem bent gekomen. That my friend is what we call the principle of "Occams razor." (En zo heb ik weer wat filosofieles gegeven ook weer vandaag. :lol: )

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do dec 27, 2007 15:28 
:lol: :lol: :lol: :lol: heb de boel hier weer leuk weten te shokeren.... het was meer mijn bedoeling om joff uit zijn kot te halen dan de rest voor de borst te stoten zenne....

je hebt gelijk dat één fout of panne naar meer falen lijd vandaar dat ik probeer de van eens te horen en zien rijden. de mijn maakt ook geluiden die mijn subaru niet maakt en dat kan tot denken aanzetten dat er vanalles mis is. mijn van hangt bvb zeer laag op haar achteras. precies overladen maar blijkbaar zijn de veren nog perfect. zo van die dingen hee. heb joff vaak aan de tel maar kan hem zo niet helpen as ik hem niet zie met de van hee. ok bon dus allemaal weer veel woorden voor hetzelfde.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do dec 27, 2007 16:22 
ik denk dat er aan jof zijn van maar één ding scheelt. veel te veel kilometers en lang mee gereden zonder kosten aan te doen. de vorige eigenaar heeft er mee gereden en gemerkt dat één en ander op zen laatste loodje liep en heeft em net op tijd weg gedaan.

een beetje zoals mijn eigen van.
nu moet ik wel zeggen,in mijn geval dan, ik wist dat mijn aankoop een soort van rijdend project zou zijn. ik heb eigelijk al geluk gehad tot nu toe dat het niet erger gesteld is met men van , het had veel erger kunnen zijn. mijn aankoop was eigelijk te impulsief om goed te zijn.
als ik morgen men van verkoop en ik vraag er 7 a 8000 euro voor dan ben ik zeker dat ik hem moeilijk kwijt zal raken. maar ik weet wel dat hij me ondertussen al ruim zoveel heeft gekost zonder één uur aan een garagist te spenderen. als ik hem verkoop dan weet ik ook dat ik niemand in het zak zet,,mijn van is nu bijna technisch in orde, ik rijdt er dagelijks mee.
en als ik em echt supper in orde wil, dan heb ik er nog laswerk aan of moet ik nieuwe deuren zoeken. dan zal ik al aan een veel hoger prijskaartje zitten.
zonder zeveren, mijnen buick zit al over het millioen bf. denk je dat ik dat van plan was? twas doorgaan of de press in per mannier van spreken. ik bedoel daarmee,,twas doorgaan of voor een appel en een ei verkopen.
dat zijn zure appels waar je door moet bijten wil je met iets oud rijden dat je niet veel ziet.

ik heb zelf nog de voortrein(ophanging) te doen aan men van, net als joff. ik wacht enkel op wat geld en op beter weer om er aan te beginnen. ik hoop,,ik herhaal,,ik hoop dat ik dit zelf kan doen met het weinige materiaal dat ik heb. ik zal er ook op vloeken, ik zal ook afzien, maar ik doe dit graag zelf en ik spaar er wat geld mee uit. ik heb die dingen ook nog nooit vervangen, ik weet ook dat dat moeilijk werk is zonder een press. maar er zijn er nog al die het gedaan hebben dus waarom ik niet?

mijne startmotor is ook ver op, alleen een nieuwe brengt uitkomst, ik moet hier niet beginnen posten ,,ik weet dat de enige manier vervangen is.

ikzelf heb ook een mankement aan men van dat ik zelf niet zomaar direkt zal vinden. ik kan de vraag hier posten maar weet nu al dat niemand de oplossing zomaar zal weten. op sommige defekten moet je echt testen en zoeken, vervangen en uitsluiten voor je de eigelijke oorzaak hebt.

het is men kachelventilator,(warmelucht blazer) hij draait, maar hij stopt of verminderd met draaien zodra ik gas geef. begin maar he, dat is zoeken en testen en meten en foefelen tot je het vind,,dat zijn pannes die zeldzaam zijn. je kan een paar oorzaken opsommen, maar daarmee ist nog niet gemaakt he. k heb momenteel alleen warme lucht als ik aan de lichten stilsta.


joff zen van is echt nog te redden, hij zal er alleen de nodige kosten moeten aan doen en de nodige uren moeten aan foefelen. een van is gelijk een vrouw he. :lol:

moest het mijn van zijn ik zette er die tweedehands as onder van op marktplaats van 150 euro. tenminste als het echt zen as is die defekt is.
en mocht ik veel plaats hebben ik kocht een van als donorwagen. hij heft dan nog geluk dat het een chevy is,,,een dodge-wrak is veel zeldzamer in belgie,,zoek maar es naar tweedehandsstukken.


Omhoog 
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron