Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Scheeftrekken bij loslaten stuur g20
 Bericht Geplaatst: zo nov 25, 2007 22:47 
ik heb dus een g20 met wel wat mini foutjes :)

maar ik vroeg me af wat ik er aan kan doen dat hij afwijkt?...
men stuur staat ook wat naar rechts gedraait als ik rechtdoor rijd en als ik loslaat wijkt hij van zen koers....


help?

joff


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo nov 25, 2007 23:37 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:cry: :cry: mss eens laten uitlijnen?
is hij ongeval vrij je van? ms is hij slecht gerecht :lol: 8)

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo nov 25, 2007 23:50 
heeft een kleine tik links gehad


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma nov 26, 2007 05:49 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
ola, dan zal uwen triangel wel nen duw had hebben, anders s opkrieken en kijken als uw remmen nie blijven hangen, proberen met uw wielen te verwisselen, kan ook al schelen maar als je zegt dat hij nen tik had heeft zalt wel diene triangel zijn of hoe dat ook genoemd word.

btw, welkom hier en post s wa fotos van uwe van.

grtn


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma nov 26, 2007 09:54 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Het verbaast me dan wel dat die Van door de keuring is geraakt...
Ik hoop voor jou, Joff, dat je niet meer dan 4000 euro voor je van hebt betaald. Want zoveel mankementen. :cry: een mens zou al snel de moed opgeven.

Je kan bij de meeste bandencentrales een checkup laten doen om te zien of je wielen goed uitgelijnd zijn (dat is iets wat ze normaal in de autokeuring ook doen... )
Bij afwijking kan het eigenlijk heel wat zijn dat er misloopt. Dat kan gaan van een verkeerde uitlijning van je banden (maar dan trilt je stuur ook nogal), tot je stuuras die compleet scheefgetrokken is (en dan is je wagen perte total .)
Maar het kunnen ook de lagers zijn van je ene wiel die versleten zijn (maar dat maakt een luid krakend geluid. Hoewel ik me afvraag of je dat bij een VAn wel zou horen.)
Ik kan je maar dezelfde raad geven als Luc V8. Plat op de rug en onder je Van kruipen. Maar krik hem niet op als je er onder kruipt. Normaal heb je bij die Vans ruimte genoeg om er onder te kruipen.
En als je opkrikt, stut hem daarna met wat houten balken voor je eigen veiligheid. Je zou niet de eerste zijndie een paar gebroken ribben heeft omdat de Van van zijn krik is geschoten en op je borstkast gebotst heeft. (OF erger...)
Neem desnoods een paar foto's van je onderstel en post ze hier. 1 foto zegt vaak meer dan 1000 woorden.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma nov 26, 2007 12:01 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
ik vind het wel wat gevaarlijk wat je zegt hoor koffietje... van die 4000 euro. Kan je echt niet zeggen! iedere van heeft zijn mankementjes en voor de rest kan die van nog perfect zijn! Wat iemand voor zijn van betaald of betaald heeft doet er nie toe, dat ligt toch al achter hem/haar. belangrijker is om hem met zo min mogelijk kosten te repareren.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma nov 26, 2007 15:26 
niet vergeten,,,het kan een remklauw zijn of een achterrem die wat blijft plakken dan krijg je ook wegtrekken. en anders ist de uitlijning of het feit dat je moet vermageren :lol:


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma nov 26, 2007 18:20 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
ja, ok, die 4000 euro is er misschien wel over. Maar in korte tijd zoveel mankementen... zelfs de mijne heeft dat nog niet gehad en dat wil al wat zeggen he :lol:

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma nov 26, 2007 19:00 
trek het u niet aan joff, als ge al die kleine mankementen er uit gewerkt hebt ga je een betrouwbare wagen overhouden.
ge zult natuurlijk efkes de handen uit de mouwen moeten steken en wat leren aan een wagen werken. tis allemaal veel minder moeilijk dan je denkt die automechaniek en techniek. zelfs de amerikanen maken wagens :lol:
ge kunt gij morgen enen kopen van 10 of 20.000 euro en ook miserie hebben. en ge kunt er eentje van 2500 kopen en veel geluk hebben ook.
ge moet alleen weten, hoe ouder em is hoe meer ge zelf zult moeten sleutelen, want naar de garagist brengen,,dat is duur en de meeste zullen u zelfs niet graag zien komen om dat ze op voorhand weten dat het een straatje zonder einde is als de eigenaar zelf niets doet.

en euh,,,als ik hem loslaat, dan ist op den bril. :lol:


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma nov 26, 2007 21:49 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
8) :D jow joff mss is het een kapot rollager en verklaart dat het ratelend geluid best ens opkrikken en an je wielen draaien en kijken of er niet te veelspeling op zit 8) :D en de moed niet te vlug opgeven :wink: 8)

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di nov 27, 2007 16:40 
heyhey

ik heb aan het denken geweest over die draagarm onder of boven ....

maar wat kan ik dan het beste doen , iemand vrijblijvend naar laten kijken ofzo?

want ik ben van antwerpen , kan moeilijk elemaal naar sintniklaas rijde enkel voor da armke :s


iemand van de omgeving toevallig?????


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di nov 27, 2007 17:39 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: do jun 15, 2006 21:58
Berichten: 6
Woonplaats: Zaventem
Doe uwe Van hier http://www.uscars-antonissen.be/ nekeer binnen en die gaat u perfect kunnen zeggen wat er allemaal aan scheelt. Doe zelf hier ook altijd mijne Van binnen als er iets aan scheelt en ik het zelf niet meteen kan repareren. Altijd goed geholpen en voor 'n schappelijke prijs. Zit op de Drakenhoflaan in Deurne dus is vlakbij voor jou.

Grtz


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di nov 27, 2007 19:28 
mercieee!!! :)

moet nu lukke da ik em donderdag binnesteek :)

ist echt ne goeie?


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di nov 27, 2007 20:43 
had onlangs ook problemen met stuur. trilde en op autostrade zwom mijn van van links naar rechts. uiteindelijk banden gecontroleerd. waaren tot op de staalkabel versleten, alletwee langs de binnenkant.
heb laten uitlijnen. ze hebben daar wel mijn as gebroken naar de willen. maar voor de rest dik in orde. dus, wak wil zeggen. wielen laten uitlijnen scheelt al enorm veel.
:wink:


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo nov 28, 2007 10:56 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Ik denk dat Joff last heeft van wat mijn vriendin zou noemen "een meervoudige beperking. " (ze studeert orthopedagogie en woorden met minder dan 3 lettergrepen zijn blijkbaar niet belangrijk genoeg om uit te spreken...)
Hij zou zijn van es moeten laten bekijken door een expert die er ruim zijn tijd voor neemt om van voor tot van achter alle mankementen op te sporen. Dat is een dikke twee uur werk en zal hem 50 euro kosten. Maar daarna zal hij wel een lijstje hebben met alles wat er schort aan zijn Van.
Wat hij ook kan doen is naar de keuring rijden en de wagen laten keuren voor verkoop. De keuring is dan verplicht om een bestek op te maken van alle mankementen (tot en met de blutsen in de voorbumper...) Dat zou eigenlijk al moeten gedaan geweest zijn toen hij zijn wagen kocht, dus zou hij dat bestek moeten kunnen inzien ook.

In elk geval, een goeie diagnose zorgt voor helderheid in de financiele toestand van je wagen. En zo weet je ook meteen wat waaruit voortkomt. Want sommige zaken kunnen verslijten doordat andere zaken kapot zijn.
Of zoals ze in de holistische geneeskunde zeggen. "Als je iemand wil genezen meot je niet enkel de symptomen bestrijden, maar ook de wortels van de ziekte."

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron