Auteur |
Bericht |
SICKBROTHERS
|
Berichttitel: trillen en schuine rijvlakken Geplaatst: di sep 14, 2010 18:59 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: ma jun 14, 2010 00:15 Berichten: 6 Woonplaats: Wechelderzande
|
Hallo allemaal
Langs deze weg zoek ik wat antwoorden omtrendt het trillen in de voorwielen tijdens afremmen waar zou dit aan kunnen liggen of vandaan komen moet ik denken aan een accident of is het simpeler ook heb ik niet nieuwe banden laten steken daar het loop vlak aan de buitenzijde flink was afgesleten tot op het canvas dus uitlijnen van de wielen is zekers op zijn plaats denk ik zo Waar zou ik daarvoor terecht kunnen in de regie van wuustwezel brecht of malle
Volgende de boite heeft soms een harde overschakeling tussen zijn eertse en tweede versnelling wanneer je rustig rijdt met de auto de boite is ongeveer drie maanden terug volledig gereviseerd en verzwaard dus geen papieren koppelplaten maar kevlar alsmede de rembanden dat
Alvast bedankt voor de reacties
Groeten
Sickbrothers
_________________ NOBODY IS PERFECT MY NAME IS NOBODY
|
|
|
|
|
Macgyver
|
Berichttitel: Re: trillen en schuine rijvlakken Geplaatst: di sep 14, 2010 19:39 |
|
|
BESTUUR |
|
Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37 Berichten: 3071 Woonplaats: Lichtervelde
|
Hoi sick brother!
Als je loopvlakken zo schuin aflopen, is uitlijnen zeker al een vereiste. Meer nog , loop tijdens dat de Van op de brug/put staat ,al je rubbers eens na, grote kans dat deze verleten zijn. Zie je op onderdelen abnormaal veel speling zit, dan moet je deze rubbers (best allemaal) gaan vernieuwen. Daarna het uitlijnen. Als dit dan in orde is, ga dan eens een proefrit doen, en ga de remmen eens na. Heb je nog trillingen in je stuur, of trekt de Van naar 1 kant, dan mag je nog je remschijven en/of remblokken vervangen. Zijn al deze punten terug in orde, dan zal je Van terug boterzacht rijden. Ik ken Vanners die de rubbers een vernieuwd hebben zonder dat de ze versleten waren. Bij wijze van restauratie zeg maar. En dat dit een formidabele winst in soepelheid en bestuurbaarheid opbrengt.
Voor je boite vraag ,verwijs ik je doot naar Amtrans. Die kan je exact vertellen of er iets mankeerd. Der zijn nog Vans die dat harde schakelen eigen hebben, maar of dit normaal is? Stuur anders eens een pm naar Amtrans.
_________________ GMC Tiara '95
|
|
|
|
|
Geert DP
|
Berichttitel: Re: trillen en schuine rijvlakken Geplaatst: di sep 14, 2010 19:55 |
|
|
BESTUUR |
|
Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40 Berichten: 1708 Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
|
Rubbers van je driehoeken versleten niet aan twijfelen.
_________________ Dreams in silent progress...
|
|
|
|
|
earthforceone
|
Berichttitel: Re: trillen en schuine rijvlakken Geplaatst: di sep 14, 2010 22:49 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52 Berichten: 662 Woonplaats: Behind the wheel
|
Dat harde schakelen is wel normaal zeker als het over een th350 bak gaat.
Een bak die je niet voelt schakelen of vrijwel nauwelijks, daar scheelt iets mee. Sommige bakken (zoals de th350 en de th700) hebben een kabel die verbonden is met de commander van de gaschuif aan de TBi of carburator. Die kabel vertelt dus eigenlijk aan de bak hoeveel gas je op dat moment aan't geven bent. Die moet je dus zeker goed afgesteld hebben anders krijg je problemen met je bak en gaat hij beginnen slippen. Een th350 (3 vitesse) heeft daarboven ook nog eens een vacuum aansluiting welk ook zeer belangrijk is voor de goede werking van de bak. Als die vacuum aansluiting niet goed is of je hebt een groot vacuumlek dan rijd je Van zéér beroerd (kan er over meespreken).
De modernere (en daarom ook de meest miserie achtige) bakken zijn die met een electronische sturing. je kan daar alleen maar het oliepeil van in orde houden en het filter vervangen in de hoop dat ze dan goed blijft werken. Met zo'n bak mag je ook nooit in de stad rijden in z'n overdrive. Die overdrive is enkel bedoeld voor de snelweg aan een constante snelheid (liefst bij gebruik van de cruise control). Een zware caravan trekken met zo'n bak doe je best dus ook niet in OD want dan rijd je ze naar de knoppen.
En een modernere bak (zeg maar een 4le60) die zeemzoet schakelt slipt meestal tussen z'n gangen. Zo'n bak moet je voelen schakelen. Period.
Greetz earthforceone
_________________ Chevrolet Alero 2001 150ci - 141hp
|
|
|
|
|
insanity
|
Berichttitel: Re: trillen en schuine rijvlakken Geplaatst: wo sep 15, 2010 11:36 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24 Berichten: 294 Woonplaats: zwevegem
|
als je het trillen enkel bij het afremmen voelt zou ik beginnen met schijven en remblokken te vervangen. mijn van heeft dit ook ooit gehad gehad en door de schijfremmen en de remblokjes te vervangen was dit verholpen.
voor de schuine rijvlakken idd eens late uitlijnen
_________________ www.bsca.be
|
|
|
|
|
SICKBROTHERS
|
Berichttitel: Re: trillen en schuine rijvlakken Geplaatst: wo sep 15, 2010 17:23 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: ma jun 14, 2010 00:15 Berichten: 6 Woonplaats: Wechelderzande
|
Aaah kijk eens aan dan heb ik in ieder geval een paar aanknopingspunten om onder de loep te nemen
mn boite is een 4L60E dus dat harde schakelen zal dan wel thuis horen hierbij ik had wel het advies van het revisie bedrijf waar ik geweest ben om er toch nog voor alle zekerheid mee langs te komen
voor wat betrefdt de schuine vlakken ik heb onlangs bijde wielen eraf gehad en serieus gekeken naar spelingen maar kon zelf geen abnormale dingen constateren ik zal dit zeker in het oog houden rest me toch even uitlijnen just in case het zou zonde zijn als ik mn nieuwe bandjes binnen een paar maanden weer kan vervangen
Bedankt voor jullie reacties en hopelijk weer eens tot snel tijdens een meeting
Groeten Sickbrothers
_________________ NOBODY IS PERFECT MY NAME IS NOBODY
|
|
|
|
|
|