Streetvanners Belgium vzw
http://streetvanners.be/forum/

Zijn er veel LPG/LPI rijders(hoe berekenen)
http://streetvanners.be/forum/viewtopic.php?f=7&t=2380
Pagina 2 van 3

Auteur:  buuntje [ wo sep 08, 2010 18:17 ]
Berichttitel:  Re: Zijn er veel LPG/LPI rijders(hoe berekenen)

twillem schreef:
Was jou van ingeschreven als camper dan ? Tellen ze er gewoon kilogrammen per persoon bij op dan ??
Gr Willem


vroeger wel (75kg per persoon) wat eigenlijk niet correct is. de ene weegt meer, de andere minder

nu heeft het ministerie beslist dat het anders moet.
kheb de nota nog niet kunnen doornemen. (zal iets voor begin volgende week zijn)

Auteur:  Geert DP [ do sep 09, 2010 22:07 ]
Berichttitel:  Re: Zijn er veel LPG/LPI rijders(hoe berekenen)

Kijk twillem weet niet welke van je juist hebt. Ik heb een express van 98. Volgens de papieren is zijn MTM (max. toelaatbare massa) ca.3220kg. Als ie als camper wordt ingeschreven trekken ze hier 20% af en dat is wat je van vol mag wegen (met watertanks 90% vol en benzinetank vol, zonder personen erin) Hierbij wordt gerekend op 75kg /pers. In mijn geval kom je dan ongeveer op 2580kg dat ie mag wegen. Ik ben de eerste keer gegaan en dan woog hij 2720kg. Er moest dus 140kg af. Heb er zoveel mogelijk uit gedaan, ook één zetel want anders kom je der niet en ik mikte dan op 1+4 zitplaatsen ipv de gewenste 1+6 (wetende dat ze tegenwoordig maar 1+2 of 1+3 geven). Heb nog wel wat trucs uitgehaald die je kan terugvinden onder "members only" forum. Nu goed ben dan terug geweest (had de van al gewogen voor ik ging) en die mannen stonden al te lachen als ze mij zagen. Ze waren overtuigd dat ik toch te zwaar ging zijn. Gewogen en groot was hun verbazing als ze zagen dat er niet 140 maar 170 kg af was. 2550 kg woog hij nog... Die ene vloekte nog dat dat onmogelijk was, maar ja het was voor mij een weet en aan hem om te bewijzen. :twisted: Ik heb dan uiteindelijk van Brussel (met beetje druk) 1+4 zitplaatsen toegewezen gekregen. Let wel op voor de homologatie MOET het reservewiel aanwezig zijn. Uitlaat naar achter of naar links, mistlicht gemonteerd te zijn. Voor je wateretanks zijn bidons van 5l voldoende. Kookvuur moet vast gemonteerd zijn en keukenblok moet goed vast staan op de bodem vd van. Hoever sta je met je import? Voor vragen shoot.
Hopelijk is het beetje duidelijk nu. De van wordt eenmaal gekeurd en op de baan enkel herwogen bij keuring voor verkoop!
Greetz Geert

Auteur:  twillem [ vr sep 10, 2010 08:46 ]
Berichttitel:  Re: Zijn er veel LPG/LPI rijders(hoe berekenen)

Ok is duidelijk dat ze bij de keuring niet blij zijn met de vanners

Normaaal komen de auto 18 sept aan.Maar dat is nog niet zeker.Ze worden dan door de verkoper aangeboden.We hebben nu een optie op 2 Vans.pas als we gekozen hebben gaat men de Van Homologeren en op camper kenteken zetten.Pas als dit klaar is kopen wij de Van.Moet hem dan alleen nog inschrijven.
Ik moet dus duidelijk oppassen met het gewicht.

Gastank/kookpit/extra accu/gaat al tellen ben ik bang .Wat is het gewicht van Gas.Wat weegt 100 liter LPG plus instalatie.Ga eerst maar wachten op de wagen voor ik te veel plannen heb.Maar kan bijna niet meer wachten.

Groe en nog bedankt voor de info

Auteur:  buuntje [ vr sep 10, 2010 09:02 ]
Berichttitel:  Re: Zijn er veel LPG/LPI rijders(hoe berekenen)

twillem schreef:
Ok is duidelijk dat ze bij de keuring niet blij zijn met de vanners


dat is zever. op de keuring moeten ze hun werk doen, en dat is hetgeen het ministerie hen oplegd.

Auteur:  buuntje [ vr sep 10, 2010 09:04 ]
Berichttitel:  Re: Zijn er veel LPG/LPI rijders(hoe berekenen)

Geert DP schreef:
Als ie als camper wordt ingeschreven trekken ze hier 20% af en dat is wat je van vol mag wegen (met watertanks 90% vol en benzinetank vol, zonder personen erin) Hierbij wordt gerekend op 75kg /pers.


zoals beschreven in mijn vorige post wordt deze regel afgeschaft. verdere info volgt volgende week

Auteur:  Geert DP [ vr sep 10, 2010 13:18 ]
Berichttitel:  Re: Zijn er veel LPG/LPI rijders(hoe berekenen)

buuntje schreef:
twillem schreef:
Ok is duidelijk dat ze bij de keuring niet blij zijn met de vanners


dat is zever. op de keuring moeten ze hun werk doen, en dat is hetgeen het ministerie hen oplegd.


Sorry, niet akkoord. Ze passen de regeltjes toe zoals het hen uitkomt. En de helft kent de regels zelfs niet!! Ik spreek uit ervaring! Nummerplaat mocht niet op de deur bij anderen wel, uitlaat mocht niet naar rechts hoewel ie naar beneden blaasde maar bij anderen wel, mistlicht stond 1 cm te laag en zelfs daar zeurden ze over terwijl ik er ken die zelfs geen hebben!! Zo kan ik nog wel even door gaan! Dus hun werk doen? Laat me niet lachen! Ik kwam nog maar binnen en het eerste wat ze zeiden was; "Denk je die gekeurd te krijgen?" Was da dan? :evil:

Auteur:  Geert DP [ vr sep 10, 2010 13:28 ]
Berichttitel:  Re: Zijn er veel LPG/LPI rijders(hoe berekenen)

buuntje schreef:
Geert DP schreef:
Als ie als camper wordt ingeschreven trekken ze hier 20% af en dat is wat je van vol mag wegen (met watertanks 90% vol en benzinetank vol, zonder personen erin) Hierbij wordt gerekend op 75kg /pers.


zoals beschreven in mijn vorige post wordt deze regel afgeschaft. verdere info volgt volgende week


Tot nu toe is dit nog steeds van toepassing en zal Twillem dit ook te wachten staan. :!: Is trouwens eerste wat ik er van hoor, wat is uw bron? :?:

Auteur:  buuntje [ vr sep 10, 2010 14:17 ]
Berichttitel:  Re: Zijn er veel LPG/LPI rijders(hoe berekenen)

Geert DP schreef:
Sorry, niet akkoord. Ze passen de regeltjes toe zoals het hen uitkomt.

meer dan de helft van de uitleg die op internet staat zijn fabeltjes.
meestal getypt door mensen die boos zijn omdat ze afgekeurd zijn maar de achtergrond niet kennen en daarom een verhaal er rond vertellen van hun persoonlijke bevinding maar de essentie van het verhaal vergeten

Citaat:
Nummerplaat mocht niet op de deur bij anderen wel

nr plaat moet in het midden hangen of in het midden van het linker gedeelte

Citaat:
uitlaat mocht niet naar rechts hoewel ie naar beneden blaasde maar bij anderen wel

uitlaat mag enkel naar rechts staan als hij onder een hoek van 45° wijst.


Citaat:
mistlicht stond 1 cm te laag en zelfs daar zeurden ze over terwijl ik er ken die zelfs geen hebben!!

de vraag is, hebben ze zich ook zo aangeboden op de keuring.
er zijn er veel die hun wagen in keuringmodus moeten zetten om gekeurd te geraken, maar dat wordt er meestal niet bijverteld.

en ivm een gebrek dat bij de ene afgekeurd wordt en bij de andere niet. dan heeft degene waarbij het niet afgekeurd is geluk gehad dat die inspecteur het niet gezien heeft.

Auteur:  buuntje [ vr sep 10, 2010 14:18 ]
Berichttitel:  Re: Zijn er veel LPG/LPI rijders(hoe berekenen)

Geert DP schreef:
Is trouwens eerste wat ik er van hoor, wat is uw bron? :?:


mijn bron is de keuring zelf, dus hetgeen ik vertel is correct

Auteur:  COTD [ vr sep 10, 2010 18:51 ]
Berichttitel:  Re: Zijn er veel LPG/LPI rijders(hoe berekenen)

aan buuntje zijn bron hoef je niet te twijfelen Geert, daar heef ik mij woord voor :wink:

Auteur:  Geert DP [ vr sep 10, 2010 22:22 ]
Berichttitel:  Re: Zijn er veel LPG/LPI rijders(hoe berekenen)

Ik heb mijn van volledig zelf geïmporteerd dus hetgeen ik vertel is ook zo. Uitlaat stond volledig naar beneden en was nok. Hetgeen op internet staat en wat ik ook ervaren heb komt van de officiële site vd FOD mobiliteit of is dat ook gelogen?? Nummerplaat moest idd in midden staan maar wordt niet altijd nauw genomen, driekwart van onze leden hebben hun plaat gewoon op de rechter deur hangen, hoe verklaar je dat dan, niet gezien??? Komaan zeg. Die mannen kennen er zelf de helft nie van. Moeten het navragen of opzoeken, man man wat een larie! Dus de keuring als bron whahaha laat me niet lachen. Is gewoon allemaal te zien wie er staat met de importwagen. Vriendjespolitiek noem ik da! :x :x Het kan misschien best zijn dat het gaat veranderen de regels qua inschrijving maar eerlijk gezegd de keuring zelf is toch niet een referentie voor mij, met alle respect man :oops: :wink: Ik zeg gewoon wat ik heb ervaren das al. :|

Auteur:  buuntje [ vr sep 10, 2010 23:02 ]
Berichttitel:  Re: Zijn er veel LPG/LPI rijders(hoe berekenen)

Geert DP schreef:
Uitlaat stond volledig naar beneden en was nok.

logisch, moet onder een hoek staan van 45° naar achter gericht (zie mijn vorige post)

Citaat:
Nummerplaat moest idd in midden staan maar wordt niet altijd nauw genomen, driekwart van onze leden hebben hun plaat gewoon op de rechter deur hangen, hoe verklaar je dat dan, niet gezien???

tolerant zijn noemt dat, wees blij of je mocht gaten boren in uw andere deur

Citaat:
Komaan zeg. Die mannen kennen er zelf de helft nie van. Moeten het navragen of opzoeken, man man wat een larie! Dus de keuring als bron whahaha laat me niet lachen.

het zijn nog altijd mensen die op de keuring werken en geen robots.
het is onmogelijk om alle wetteksten van buiten te kennen en die dan nog eens om de zoveel weken veranderen.

Citaat:
Het kan misschien best zijn dat het gaat veranderen de regels qua inschrijving maar eerlijk gezegd de keuring zelf is toch niet een referentie voor mij, met alle respect man

het is niet de keuring die de regels opsteld, dat is de FOD zijn werk.
de keuring is enkel het uitvoerende orgaan

Citaat:
Is gewoon allemaal te zien wie er staat met de importwagen. Vriendjespolitiek noem ik da

op zulke zever antwoord ik zelfs niet. ik weet wel beter.
het is trouwens helemaal buiten de kwestie want dit topic gaat over LPI/LPG

einde discussie !!

Auteur:  twillem [ za sep 11, 2010 10:03 ]
Berichttitel:  Re: Zijn er veel LPG/LPI rijders(hoe berekenen)

Sorry dat mijn opmerking de verkeerde emoties heeft los gemaakt.Het zal uiteindelijk allemaal wel goed komen.Het heeft wel niks met mijn vraag over de lpg te maken ,maar een ding is zeker.de auto's op de huidige markt zijn een stuk veiliger dan de auto's voordat de autokeuringsplicht er was.Veilig rijden is voor mij nummer 1 en ik hoop dat de mensen bij de keuring ook met die passie werken en de wereld wat veiliger maken.ik ken de regels niet ,maar ga er van uit dat alles een reden en een doel heeft.

Bedankt voor jullie reactie.

Groet Willem

Auteur:  Geert DP [ zo sep 12, 2010 17:23 ]
Berichttitel:  Re: Zijn er veel LPG/LPI rijders(hoe berekenen)

We spreken elkaar wel na twillem zijn avontuur met z'n import! Es zien wie gelijk gaat hebben.
Mr White hier is trouwens geknipt voor zijn uitlaat die links zat... Begrijpe wie begrijpe kan...

Auteur:  buuntje [ ma sep 13, 2010 17:29 ]
Berichttitel:  Re: Zijn er veel LPG/LPI rijders(hoe berekenen)

Geert DP schreef:
Es zien wie gelijk gaat hebben.


IK, want hetgeen jij zegt is al van 15.08.10 niet meer van kracht.

Pagina 2 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/