Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994
 Bericht Geplaatst: zo apr 18, 2010 21:31 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Zou het kunnen dat je met een lege benzinetank gereden hebt terwijl je op gas reed??
Dan zit de kans er in dat dat je benzinepomp kapot is gedraait.
Zelfs wanneer je constant op gas rijd, moet je benzinetank minstens voor 1/4 vol zijn.

En je benzinefiter is makkelijk te vinden.
Deze zit achteraan onder de Van.Niet ver van je tank verwijderd.
Volg de benzineleiding van achter naar voor. Van tank naar motor dus.
Je komt hem automatisch tegen.

Goe bezig, je zal de oplossing wel vinden.

Greetz, Macgyver.

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994
 Bericht Geplaatst: ma apr 19, 2010 00:12 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo maart 07, 2010 15:47
Berichten: 122
Woonplaats: Ninove
"Dan zit de kans er in dat dat je benzinepomp kapot is gedraait."

Zou me verbazen.
Hij zegt hier een paar berichten terug dat z'n Van steeds start op benzine, dan pas overschakelt naar LPG.
Bij kapotte benzinepomp zou'm ook niet starten op benzine.


Of zie ik iets over 't hoofd?

_________________
Ik heb liever spijt van de dingen die ik deed, dan van dingen die ik niet deed..


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994
 Bericht Geplaatst: ma apr 19, 2010 01:40 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
XaNaXke schreef:
"
Bij kapotte benzinepomp zou'm ook niet starten op benzine.


Vandaar dan ook het startprobleem op benzine nu:D

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994
 Bericht Geplaatst: ma apr 19, 2010 09:34 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: wo apr 15, 2009 20:55
Berichten: 119
Volgens C&P kan het zijn dat ie nog net genoeg druk geeft on te starten, maar niet genoeg om te blijven rijden op benzine.

Ik weet het ook niet. Er moet volgens hun een mogelijkheid zijn om de druk te meten, maar daar heb ik de apparatuur niet voor. Denk dat ik hem misschien beter ineens vervang. Dit om alle mogelijke oorzaken systematisch uit te sluiten.

Greetz


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994
 Bericht Geplaatst: ma apr 19, 2010 09:57 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo maart 07, 2010 15:47
Berichten: 122
Woonplaats: Ninove
MacGyver, inderdaad... :mrgreen:
Ik las het hele topic eens even terug en in het begin had hij met alles problemen (lpg, benzine).

Maar als hij nu als een naaimachientje draait op LPG en gewoon stilvalt op naft...
Dan zou ik het toch ook bij de benzinepomp gaan zoeken.

Steeds benzine in de tank en af en toe eens op benzine rijden, is de beste tactiek om uw benzinepomp een langer leven te schenken.
Dat op benzine rijden hoeft echt geen 100km te zijn hoor. Gewoon zo nu en dan eens een aantal km.
En ervoor zorgen dat de pomp nooit droog trekt.

Ook niet onbelangrijk, zag ik eens bij een vriend : Hij was toe aan z'n 3de benzinepomp.
Was een combinatie van regelmatig langer stilstaan EN de hellingsgraad waar hij 'm steeds parkeerde.
Het vuil in de benzinetank verstopte, mede door de helling, steeds z'n benzinepomp.

(Bij de astro zit de benzinepomp gelijk op / in de benzinetank.
Dus bij vervanging ervan heb ik de hele benzinetank gelijk laten reinigen ook.)

_________________
Ik heb liever spijt van de dingen die ik deed, dan van dingen die ik niet deed..


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994
 Bericht Geplaatst: do sep 22, 2011 00:11 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo apr 11, 2010 15:18
Berichten: 16
Woonplaats: Mol
Macgyver schreef:
Ik zal mijn probleem van destijds eens wat verder toelichten.
Het had ongeveer hetzelfde effect als jij nu hebt. Misschien ben je hier ook iets mee.

Als je voor de Van staat, je opent de motorkap dan zie je op de kop van je motorblok een fiche met bedrading toekomen.(2 draadjes).
In het midden van het blok ,heel vooraan op de kop van de motor.
Daar zit je sensor die de temperatuur van je motorblok meet.
Als die begint te flippen, weet je motor eigenlijk niet meer of hij nu een warme motor of een koude moet starten.
Maw, hij steekt zijn choke aan wanneer dit eigenlijk niet nodig is.
De mengsel benzine lucht verhouding wordt dan veranderd terwijl dit misschien niet nodig is.
Hij zal slecht starten,enkele door hem veel brandstof te geven kun je hem dan terug draaiende krijgen.
Je kan deze sensor heel snel eens doormeten om zeker te zijn.
zo ga je te werk:
de fiche met bedrading verwijderen.
Met een grote sleutel de sensor uit je motorblok halen.
op de pinnekes zou je bij een koude motor van 10°c een weerstand van 5670 ohms moeten meten.
Als je deze sensor in een glas warm water steekt moet deze weerstandswaarde dalen.water van 90°c zou ergens rond de 241 ohms moeten geven.
Klopt dit niet dan is deze sensor aan vervanging toe.

Controleer ook of de bedrading naar deze sensor geen slecht contact vertoond.

Ik kan niet met zekerheid oordelen vanop afstand of dit de oorzaak van je probleem is, maar het kost je slecht een 10 minutjes werk, en dan weet je of je deze oorzaak kunt uitsluiten.
Succes


Betreft het hier ook de sensor die de watertemperatuur op het dashboard weergeeft want als ik mij niet vergis zit er ook nog een watertemperatuursensor in de buurt van de exhaust header aan chaufeurskant ergens naast de voorste bougie?
Dit zal ik dan bij mij een keer moeten nameten want ik heb het probleem dat als de motor op bedrijfstemperatuur is het wijzertje op het dashboard telkens op ' 1/4 ' staat ipv in het midden ongeveer. Met de motor wel degelijk op ongeveer 90°, met infraroodmeter gecontroleerd.
Deze weerstandswaardes is iets wat ik precies nog nooit ben tegengekomen in mijn Chilton manual :?

_________________
1992 chevy Van G20 5.7
1977 Pontiac Trans Am 6.6


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994
 Bericht Geplaatst: do sep 22, 2011 17:10 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Hey Illector,

Heb het even opgezocht voor je: pagina 4-43 van de chilton manual. :wink:

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994
 Bericht Geplaatst: do sep 22, 2011 21:06 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: wo apr 15, 2009 20:55
Berichten: 119
Sorry voor de late post, maar er was een injecteur kapot. Die is ondertussen vervangen en probleem opgelost.


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron