Streetvanners Belgium vzw
http://streetvanners.be/forum/

Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994
http://streetvanners.be/forum/viewtopic.php?f=7&t=2165
Pagina 1 van 2

Auteur:  bun [ di apr 06, 2010 18:24 ]
Berichttitel:  Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994

Hallo allemaal,

Ik wil hier even mijn probleem schetsen.

Af en toe wil mijn van niet starten. Ik kan niet zeggen wanneer precies, want dat is niet altijd hetzelfde (koud, warm, LPG,... maakt niet uit) Vorige week hetzelfde probleem. Niet willen starten en een erge benzinegeur tijdens het starten.

Natuurlijk naar mijn garagist gegaan, maar die heeft nu 3 dagen aan een stuk geprobeerd en de van startte zonder problemen.

Ik ga hem dus dadelijk maar even terughalen, maar vind het geen aangename situatie aangezien ik er eigenlijk dagelijks mee ga werken.

Iemand een idee waar eht aan kan liggen?
Ik weet niet wat type LPG er in ligt, maar indien nodig kan ik wel even het montageattest erbij zoeken.

Greetz,
Ben

Auteur:  little john [ di apr 06, 2010 18:33 ]
Berichttitel:  Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994

bun schreef:
Hallo allemaal,

Ik wil hier even mijn probleem schetsen.

Af en toe wil mijn van niet starten. Ik kan niet zeggen wanneer precies, want dat is niet altijd hetzelfde (koud, warm, LPG,... maakt niet uit) Vorige week hetzelfde probleem. Niet willen starten en een erge benzinegeur tijdens het starten.

Natuurlijk naar mijn garagist gegaan, maar die heeft nu 3 dagen aan een stuk geprobeerd en de van startte zonder problemen.

Ik ga hem dus dadelijk maar even terughalen, maar vind het geen aangename situatie aangezien ik er eigenlijk dagelijks mee ga werken.

Iemand een idee waar eht aan kan liggen?
Ik weet niet wat type LPG er in ligt, maar indien nodig kan ik wel even het montageattest erbij zoeken.

Greetz,
Ben

JE wacht gewoon te lang eer je start steek je sleutel erin en wacht maar 1 secondje en hij zal veel beter
starten dit was bij onze van ook het probleem nu we direkt starten geen probleem meer

Auteur:  Geert DP [ di apr 06, 2010 20:09 ]
Berichttitel:  Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994

géén gas geven tijdens starten en niet pompen.

Auteur:  Macgyver [ wo apr 07, 2010 00:25 ]
Berichttitel:  Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994

Hey Bun,
ben je iets met de uitleg in de vorige posts?
kun je de Van gestart krijgen zonder te moeten pompen of niet?
Moet je soms je gaspedaal volledig planché duwen om toch te kunnen starten?
Om juist te kunnen oordelen, zouden we eens moeten kunnen horen hoe het er precies aan toegaat.
Mijn 93'er Chevy heeft dit ook gehad, dat was een sensorprobleem.

Hou ons op de hoogte,
Macgyver

Auteur:  bun [ wo apr 07, 2010 07:55 ]
Berichttitel:  Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994

Hallo allemaal,
Voorlopig heeft ie het niet meer gehad. Ik ga zeker de dingen die hierboven staan uitproberen.

Pompen moet ik niet, maar wel af en toe planché geven om hem gestart te krijgen.

Alvast bedankt voor de hulp. Toch fijn zo'n plaats waar je terecht kan met vragen en problemen.

Greetz

Auteur:  Macgyver [ wo apr 07, 2010 09:55 ]
Berichttitel:  Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994

Ik zal mijn probleem van destijds eens wat verder toelichten.
Het had ongeveer hetzelfde effect als jij nu hebt. Misschien ben je hier ook iets mee.

Als je voor de Van staat, je opent de motorkap dan zie je op de kop van je motorblok een fiche met bedrading toekomen.(2 draadjes).
In het midden van het blok ,heel vooraan op de kop van de motor.
Daar zit je sensor die de temperatuur van je motorblok meet.
Als die begint te flippen, weet je motor eigenlijk niet meer of hij nu een warme motor of een koude moet starten.
Maw, hij steekt zijn choke aan wanneer dit eigenlijk niet nodig is.
De mengsel benzine lucht verhouding wordt dan veranderd terwijl dit misschien niet nodig is.
Hij zal slecht starten,enkele door hem veel brandstof te geven kun je hem dan terug draaiende krijgen.
Je kan deze sensor heel snel eens doormeten om zeker te zijn.
zo ga je te werk:
de fiche met bedrading verwijderen.
Met een grote sleutel de sensor uit je motorblok halen.
op de pinnekes zou je bij een koude motor van 10°c een weerstand van 5670 ohms moeten meten.
Als je deze sensor in een glas warm water steekt moet deze weerstandswaarde dalen.water van 90°c zou ergens rond de 241 ohms moeten geven.
Klopt dit niet dan is deze sensor aan vervanging toe.
Controleer ook of de bedrading naar deze sensor geen slecht contact vertoond.

Ik kan niet met zekerheid oordelen vanop afstand of dit de oorzaak van je probleem is, maar het kost je slecht een 10 minutjes werk, en dan weet je of je deze oorzaak kunt uitsluiten.
Succes

Auteur:  COTD [ wo apr 07, 2010 18:22 ]
Berichttitel:  Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994

Hey Bun, heb je al geprobeerd met eens een nieuwe luchtfilter te steken?
mijn van starte ook al een tijdje slecht, koud of warm, maakte niet uit, moest soms planche geven om hem aan de klap te houden en soms viel hij gewoon stil.
heb de luchtfilter vervangen en 't was opgelost
je moet zo'n filter normaal om de 20 000 km vervangen,en die van mij zat er al zeker zo lang in, en liet dus geen lucht genoeg meer door naar de motor waardoor het eerder vermelde probleem...

Auteur:  Macgyver [ do apr 08, 2010 01:06 ]
Berichttitel:  Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994

Met deze uitleg zal je er wel uit geraken zeker? :D
Cruis eens langs hé, als je Van terug loopt als een zonnetje :D :D

Auteur:  bun [ vr apr 16, 2010 19:26 ]
Berichttitel:  Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994

Hoi allemaal,

Ik had voorlopig nog niet veel gedaan aan mijn probleem, aangezien de van liep als een zonnetje.

Vandaag was echter mijn LPG op en moest dus noodgedwongen overschakelen op benzine.
Dat was geen goed idee.

Motor stotterde echt en met warme motor starten was quasi onmogelijk.

Na lang proberen vanmiddag toch gestart gekregen en maar LPG gaan tanken. Daarna was het probleem weer terug opgelost.
Toen ik thuis kwam van het werk terug geprobeerd met warme motor op benzine en weer niks. Op gas geen enkel probleem.

Heb wat gesleuteld en de luchtfilter eruit gehaald. Hij is wat zwart, dus ga morgen even een nieuwe halen.

@ Macgyver: is onderstaande foto die sensor? Want die krijg ik met alle wil van de wereld niet los.

Afbeelding

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Greetz

Ben

Auteur:  earthforceone [ vr apr 16, 2010 21:05 ]
Berichttitel:  Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994

Start jouw Van eerst op benzine en schakelt hij dan over naar LPG?
Of start je rechtstreeks op LPG?

Welk merk van LPG installatie? IMPCO?

Greetz earthforceone

Auteur:  bun [ vr apr 16, 2010 21:43 ]
Berichttitel:  Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994

earthforceone schreef:
Start jouw Van eerst op benzine en schakelt hij dan over naar LPG?
Of start je rechtstreeks op LPG?

Welk merk van LPG installatie? IMPCO?

Greetz earthforceone


Hoi EF1

Start op benzine.
Zal norgen eens kijken welk merk de LPG-install is.

Auteur:  earthforceone [ za apr 17, 2010 08:02 ]
Berichttitel:  Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994

Je kan om te beginnen je benzine leidingen eens nakijken. Misschien zijn ze aangeladen met vuiligheid.
Ook de benzine filter zou ik mee nazien en je kan ook een additief in je benzinetank doen welk je injectiesysteem reinigt maar dan ga je wel op benzine moeten rijden natuurlijk.

Kan ook zijn dat je gasklep niet goed meer afsluit als je op benzine rijdt en je Throttle Body aldus twee mengsels voorgeschoteld krijgt.
Daar loopt elke wagen beroert op.

Greetz earthforceone

Auteur:  bun [ za apr 17, 2010 08:33 ]
Berichttitel:  Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994

Thanks, dan ook maar ineens een nieuw benzinefilterke placeren.

Zal ook eens vragen naar dat additief...

Wordt vervolgd.

Auteur:  Macgyver [ za apr 17, 2010 15:07 ]
Berichttitel:  Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994

Dat benzinefilterke vernieuwen lijkt me ook al een heel goed idee, het zijn allemaal kleine dingen die je makkelijk zelf kunt doen, maar die je wel een grote zekerheid kunnen bieden.

Wat die foto betreft, ik kan er eigenlijk weinig op zien, maar ik geloof wel dat je de juiste locatie hebt.
Maar aangezien het probleem zich voordoet op benzine, mag je mijn reply verwaarlozen.
Lijkt me logisch dat je Van slecht start, aangezien hij op benzine zo goed als weigerd.
Zorg eerst dat de Van goed draait op benzine, dan zal je startprobleem vanzelf mee opgelost geraken.
Suc6

Auteur:  bun [ zo apr 18, 2010 20:46 ]
Berichttitel:  Re: Startprobleem G20 5.7 V8 uit 1994

Hallo streetvanners :lol:

Vandaag al weer iets wijzer geworden.
Luchtfilter is vervangen. Het is wel merkbaar aan het draaien van de motor.
Helaas is mijn benzineprobleem nog niet opgelost.
Auto start perfect zolang de schakelaar op LPG staat.
Als ie dan draait en ik zet de schakelaar om op benzine, draait ie nog even door en valt dan gewoon stil. Lijkt echt alsof die dan geen benzine meer krijgt.

Ik wou de benzinefilter ook vervangen, maar die kon ik niet vinden :?

Toen ik zaterdag mijn onderdelen ging halen bij C&P en ik mijn verhaal vertelde, kreeg ik nog een andere mogelijkheid van mijn probleem te horen.
Benzinepomp die onvoldoende druk geeft.

morgen ff langs mijn garagist. ben benieuwd...

Greetz.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/