Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: temperatuur probleemke
 Bericht Geplaatst: zo sep 09, 2007 21:27 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di aug 21, 2007 18:15
Berichten: 86
Woonplaats: moorsele
jup jonge gasten, mijn motor heeft gechauffeert en sindsdien heb ik een probleem met de temperatuur als ik gas geef schiet hij de hoogte in en als ik gas los zakt hij weer . er is een nieuwe thermostaat gestoken maar dit was ook geen oplossing dus rij ik nu voorzichtjes rond zonder, er is ook 1 cilinder die een betje lekt dus begin ik deftig te overwegen om een andere motor te moeten laten steken of te reviseren , kent iemand daar de kosten van? grtz


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo sep 09, 2007 23:53 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
Het kan zijn dat mss je viscokoppel van de ventilator stuk is.
het viscokoppel zorgt er voor dat de ventilator los van de waterpomp kan bewegen, naarmate de temperatuur van de motor oploopt komt de koppeling vast.

Dit zit er op zodat dat de motor sneller op temperatuur komt, dit is geen probleem als de wagen stationair staat te draaien maar bij hogere toerentallen koelt de motor niet goed.

Je kan dit makkelijk controleren door de motor op temperatuur te laten komen en dan es aan de ventilator te draaien met de hand, leg wel de motor af :P als het nog goed werkt zou je deze niet meer mogen rondkrijgen zoals het wel is als hij koud staat.

Dit is het enige dat bij mij opkomt aangezien er een nieuwe thermostaat inzit en ik dit probleem zelf ook al gehad heb met de el camino.
het lek kan wel gemaakt worden door nieuwe dichting te steken. Prijzen voor revisie of nieuwe motoren weet ik niet, kan ik wel nog es opzoeken.

wees wel voorzichtig met het blijven rondrijden, je loopt het risico dat de problemen veel groter of zelf onherstelbaar worden.

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma sep 10, 2007 08:37 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Een nieuwe motorblok kost serieus wat geld. Voor een deftige blok zit je al snel aan 6000 euro. en voor iets met "wat meer prestatie", zit je toch al gemakkelijk aan 9000 euro.
Goedkoper is het om de cilinder gewoon te laten herstellen. aangezien het maar 1 van de 8 is, zou dat eigenlijk zelfs geen probleem mogen geven om er mee rond te rijden (alhoewe he...zoals elky zegt, problemen lossen zich niet op door ze te negeren.)
Wat je kan doen , tijdelijk, is de draadjes die van de batterij naar de thermostaat gaan strippen. en vervolgens de draadjes die van de thermostaat naar de ventilator(s) gaan ook strippen. en daartussen dan een overbruggingske leggen. Het nadeel is dan wel dat je ventilator ALTIJD draait, maar zolang het niet hersteld is, is dat veiliger om mee rond te rijden.

Reviseren kost ongeveer 2000 euro.

Wel opletten met een lekkende cilinder als je op LPG rijdt. Ik heb al gehoord van auto's die op die manier een gasophoping veroorzaken onder de motorkap om vervolgens na ontsteking redelijk wat schade toe te brengen in het motorblok.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma sep 10, 2007 10:39 
draadjes thermostaat? draadjes ventilator?, aan zijn van-foto in zijn avatar te zien is dit een mechanishe thermostaat , geen elektrische en zijn ventilator zal toch ook geen elektrische zijn denk ik?

dus,mijn diagnose zonder em te zien is,

of uw viscose koppeling is defekt (het geribbelde ding waar je ventilatorbladen opzitten), of uw waterpomp steekt niet genoeg druk(afgesleten schoepen),of uw radiator is verkalkt. dit moet maar een dun laagje kalk te zijn. als uw koper in de radiator bedekt is met kalk kan het koelwater zijn warmte niet meer snel genoeg afgeven.

cilinder die een beetje lekt? dat is geen reden tot paniek, is meestal gewoon een kwestie van eens deftig sleutelen en pakkingen te vervangen.

hij zal door een koelingsprobleem (,,,dus eventueel uw viscose koppeling) heet gelopen zijn, druk opgebouwd hebben, water uitgespuwd hebben en ruimte gecreeert hebben om onder vorm van stoom uw pakking weg te drukken. met uw blok is in feite niets mis,,,het is uw koeling die de oorzaak is van de lekkende cilinder.

uw zogenaamde oplossing om zonder thermostaat te rijden is een veelgemaakte fout.
u neemt een belangrijk onderdeel weg.
de thermostaat zorgt ervoor dat uw koelwater traag door het systeem stroomt en bijgevolg net lang genoeg in uw radiator blijft om te kunnen afkoelen.
nu stookt u heel uw systeem heet incluus je radiator. hij kan niet meer koelen, want er komt constant heet water doorheen. dus onmiddellijk weer een thermostaat erin.

een goed koelsysteem is belangrijk,,begin met de viscose koppeling en vooral een nieuwe thermostaat. en desnoods een nieuwe radiator.
ik heb juist hetzelfde gehad en het was uiteindelijk de radiator die er eigelijk nog goed uitzag ;maar vol kalk zat. en de tip die ik dan ooit kreeg om deze te spoelen met azijn was ook geen oplossing.

ivm de viscose koppeling. de kans is eigenlijk klein dat het deze effectief is, ,. ze hebben eerder de neiging om vaster te gaan zitten door de ouderdom dan dat ze losser gaan zitten. eens aan zwieren kan je wel wat helpen, maar geeft geen zekerheid.ook de aanwezigheid van vettige olie rond de as kan je laten zien dat de olie die r inzit ontsnapt is.
je zou ook kunnen proberen om ze vast te maken ,,,dus een vaste fan te gebruiken en zien of em dan koelt op toeren. koelt em dan niet, dan is het iets anders. de enige echte oplossing is em vervangen door een nieuwe. zeker geen occasie gebruiken. met koeling en met veel andere onderdelen moet je soms al gaan vervangen om uitsluitsel te bekomen. is het dan de viscose koppeling niet, dan op naar het volgende.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma sep 10, 2007 14:23 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
een standaard revisieblok kost om en bij de 3000euro. ook kan je als je het ziet zitten zelf een revisie doen. een revidiekit voor een 5,7l kost om en bij de 600 euro (bij lewis)


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma sep 10, 2007 18:36 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
ik heb voor mijn nieuw blok 3200 euro betaald(enkel blok) een revisieblok kost heel wat minder. maar wat is een revisieblok?? Voor sommigen is hem schilderen al een revisie...

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma sep 10, 2007 21:14 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di aug 21, 2007 18:15
Berichten: 86
Woonplaats: moorsele
bedankt voor de reply's
ik ben zelf geen mechanisch wonder dus dat klinkt allemaal gelijk chinees voor mij , maar ne mens moet ergens beginnen é
kzal in ieder geval eens een paar tips uitproberen


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo sep 16, 2007 08:56 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma aug 20, 2007 16:56
Berichten: 6
Woonplaats: deerlijk
aijai miserie miserie!
ik denk dat ge uw gmc eens zult moeten binnen doen voor een grondige schekup,uw koelings probleem oplossen en uwen blok eens voorzien van nieuwe dichtingen.
ik ken misschien een adresje,die persoon werkt aan wagens en is een usa car fan.ik ga bij hem omdat hij 3w200 in afbraak heeft staan.hij heeft een garage en werkt aan wagens.ik zal eens bellen of hij het ziet zitten om aan een van te sleutelen.

_________________
de w200 man!my w200 for life/of tot de naft op is!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za sep 29, 2007 21:03 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di aug 21, 2007 18:15
Berichten: 86
Woonplaats: moorsele
tjah..miserie miserie tegen wie zegt het,

kben een tijdje weggeweest omdat diene klote pc meer zijn eigen goesting deed dan de mijne,

de van is er ondertussen ook niet op vooruit gegaan....in tegendeel
nu heb ik nog een rode kaart aan mijn kloten ook, pfff het wordt een beetje te veel om in 1 keer op te lossen , ik geef het op.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za sep 29, 2007 22:02 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42
Berichten: 455
Woonplaats: Tongeren
Te koop??


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo sep 30, 2007 11:36 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di aug 21, 2007 18:15
Berichten: 86
Woonplaats: moorsele
yep, interesse? mail me


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo sep 30, 2007 12:51 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
Nee da meent ge nie... Je doet hem weg of zo?
jammer!

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo sep 30, 2007 14:21 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Beetje kortzichtig om een van meteen te willen verkopen, warpig. (Pas op, ik heb ook al een paar keer op t punt gestaan om die van mij op t straat te zetten met een bordje "Te Koop". Maar dat zijn zo van die beslissingen die je uit frustratie neemt...)

Er zijn nu eenmaal problemen die je niet zelf kan oplossen. Enerzijds omdat je de kennis er over ontbreekt, maar anderzijds en vooral ook omdat je niet het gepaste materiaal hebt om het deftig aan te pakken.
Ik heb de indruk dat je het een beetje te snel wil in orde hebben allemaal. En ik heb ook de indruk dat alle Vanproblemen een beetje met elkaar te maken hebben.
Denk er even rustig over na wat de problemen juist zijn en hoe ze aan te pakken. Bedenk misschien ook dat het eventueel goedkoper zou zijn om ook een alternatief voertuigje te kopen voor tijdens de "moeilijkere momenten met de Van." Een scooter, een motor, een kleine auto,... . Soms is een extra investeringkje op korte termijn beter dan een langetermijnproblematiek. Je betaalt 2000 euro, maar wint er voldoende tijd mee om je droom compleet naar je hand te kunnen zetten op je eigen tempo.
Een rode kaart kan een voordeel zijn. Nu kun je eventjes je verzekeringen, je taksen en allerhande meer uitstellen. Op die manier spaar je wat geld uit en heb je niet die constante "urge" om die Van draaiende te houden. Een adempauze als het ware.
Dus mijn tip, neem effe diep adem en doe er dan rustig aan verder. Ik beloof je...eens ze rijdt , is het een zalig beestje. (Misschien maakt het feit dat het zo'n nukkige koppige dingen zijn, wel dat ze zo leuk zijn om mee te rijden. Beetje zoals een vrouw.)

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma okt 01, 2007 10:10 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
van wat eeft de van een rode kaart??


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma okt 01, 2007 10:11 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
ik eb mijne van nu al een jaar of 4 en eb nog geen enkele keer van den eerste keer door de keuring geraakt dus de moed niet opgeven.


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron