Streetvanners Belgium vzw
http://streetvanners.be/forum/

2de maal boite kapot
http://streetvanners.be/forum/viewtopic.php?f=7&t=1826
Pagina 2 van 2

Auteur:  amtrans [ za sep 12, 2009 02:31 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

De 4L60E heeft 3 versnellingen en een overdrive (plus een lockup).
Als het goed is heb je een d en een D met een rondje er om heen.
Met dat rondje is de drive met overdrive en de d alleen is de 3e versnelling.
En ja, hij verbruikt dan wat meer maar dat kost minder dan een boit revisie.....

groeten amtrans.

Auteur:  Brutus [ za sep 12, 2009 05:29 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

jow Guy, mijn boite heeft ook een revisie gehad bij amtrans en ze doet het goed. ik trek ook een zware caravan(dubbelasser) en heb een koeler gemonteerd van bij amtrans. ik heb deze zomer het eens uitgetest: ben vertrokken naar de ardennen langs de N4 in D op cruisecontrol, het minste dat het omhoog ging schakelde ze 2 vitessen naar beneden en reed ze tegen 25 a 2600 rpm naar boven, de 50€ biljetten vlogen zo tegen Dragon zijn voorruit :lol:
hetzelfde traject daarna tegen 90 a 95 km/h in 3 en toen trok ze zich volledig op haar koppel omhoog, schakelde niet meer terug + in het afdalen moet je veel minder remmen. ze reed toen rond de 1800 rpm. verbruik lag stuk lager dan in D.

Afbeelding

Auteur:  Geert DP [ za sep 12, 2009 11:11 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

amtrans schreef:
De 4L60E heeft 3 versnellingen en een overdrive (plus een lockup).
Als het goed is heb je een d en een D met een rondje er om heen.
Met dat rondje is de drive met overdrive en de d alleen is de 3e versnelling.
En ja, hij verbruikt dan wat meer maar dat kost minder dan een boit revisie.....

groeten amtrans.


Hmm denk dat dat bij mij anders is, kan da? Ik heb geen D met rondje errond. Van is van 98. Lock up wa is da eigenlijk? Heb ik al gezien, dat heb ik. Ik denk dat ik 4 versnellingen heb en overdrive. Allé als ik naar de toerenteller kijk lijkt dat toch zo... Schakelt 3 keer 1-2, 2-3, 3-4 en daarna valt het toerental ineens nog een 1000 toeren naar beneden. :?

Auteur:  amtrans [ za sep 12, 2009 15:48 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

hallo,
het kan ook zo zijn bij de nieuwere vans dat er op de selector P R N D 3 2 1 staat.
Dan is de D de drive met overdrive en de 3 de eerste drie vitessen.
De lock up is een term vrij vertaald "vergrendelen" betekend en de lockup vergrendeld in de converter de ingaande
en de uitgaande schoepen aan elkaar zodat die niet meer slippen..
Dit is voor het wat gunstigere benzine verbruik....

groeten:
AMTRANS
www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31 612251973

Auteur:  Geert DP [ za sep 12, 2009 18:15 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

Die P R N D 3 2 1 is bij mij het geval. Ik blijf er dan ook bij dat ik 4 versnellingen heb+overdrive! :P

Auteur:  amtrans [ za sep 12, 2009 23:27 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

Ik denk dat jij dan de eerste 4L60E hebt met 4 versnellingen en overdrive....
De "4e"versnelling die jij denkt te voelen schakelen is waarschijnlijk de lockup die dan nog al bruut inkomt.......
Die laat de toerental van de motor zakken om dat de lockup de kruk as van de motor direct schakeld aan de input schaft van de boit...

Groeten:
amtrans
www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31 612251973

Auteur:  Geert DP [ zo sep 13, 2009 08:47 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

Ik wist niet dat de lock-up je toeren ook laat zakken. Is wel heel duidelijk hoor. Niet te onderscheiden van gewoon schakelen. Dan zal dat het geval zijn. 3+ OD dan. :?

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/