Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 2de maal boite kapot
 Bericht Geplaatst: za sep 12, 2009 02:31 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za dec 22, 2007 20:46
Berichten: 266
Woonplaats: dordrecht
De 4L60E heeft 3 versnellingen en een overdrive (plus een lockup).
Als het goed is heb je een d en een D met een rondje er om heen.
Met dat rondje is de drive met overdrive en de d alleen is de 3e versnelling.
En ja, hij verbruikt dan wat meer maar dat kost minder dan een boit revisie.....

groeten amtrans.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 2de maal boite kapot
 Bericht Geplaatst: za sep 12, 2009 05:29 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
jow Guy, mijn boite heeft ook een revisie gehad bij amtrans en ze doet het goed. ik trek ook een zware caravan(dubbelasser) en heb een koeler gemonteerd van bij amtrans. ik heb deze zomer het eens uitgetest: ben vertrokken naar de ardennen langs de N4 in D op cruisecontrol, het minste dat het omhoog ging schakelde ze 2 vitessen naar beneden en reed ze tegen 25 a 2600 rpm naar boven, de 50€ biljetten vlogen zo tegen Dragon zijn voorruit :lol:
hetzelfde traject daarna tegen 90 a 95 km/h in 3 en toen trok ze zich volledig op haar koppel omhoog, schakelde niet meer terug + in het afdalen moet je veel minder remmen. ze reed toen rond de 1800 rpm. verbruik lag stuk lager dan in D.

Afbeelding

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 2de maal boite kapot
 Bericht Geplaatst: za sep 12, 2009 11:11 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
amtrans schreef:
De 4L60E heeft 3 versnellingen en een overdrive (plus een lockup).
Als het goed is heb je een d en een D met een rondje er om heen.
Met dat rondje is de drive met overdrive en de d alleen is de 3e versnelling.
En ja, hij verbruikt dan wat meer maar dat kost minder dan een boit revisie.....

groeten amtrans.


Hmm denk dat dat bij mij anders is, kan da? Ik heb geen D met rondje errond. Van is van 98. Lock up wa is da eigenlijk? Heb ik al gezien, dat heb ik. Ik denk dat ik 4 versnellingen heb en overdrive. Allé als ik naar de toerenteller kijk lijkt dat toch zo... Schakelt 3 keer 1-2, 2-3, 3-4 en daarna valt het toerental ineens nog een 1000 toeren naar beneden. :?

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 2de maal boite kapot
 Bericht Geplaatst: za sep 12, 2009 15:48 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za dec 22, 2007 20:46
Berichten: 266
Woonplaats: dordrecht
hallo,
het kan ook zo zijn bij de nieuwere vans dat er op de selector P R N D 3 2 1 staat.
Dan is de D de drive met overdrive en de 3 de eerste drie vitessen.
De lock up is een term vrij vertaald "vergrendelen" betekend en de lockup vergrendeld in de converter de ingaande
en de uitgaande schoepen aan elkaar zodat die niet meer slippen..
Dit is voor het wat gunstigere benzine verbruik....

groeten:
AMTRANS
www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31 612251973


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 2de maal boite kapot
 Bericht Geplaatst: za sep 12, 2009 18:15 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Die P R N D 3 2 1 is bij mij het geval. Ik blijf er dan ook bij dat ik 4 versnellingen heb+overdrive! :P

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 2de maal boite kapot
 Bericht Geplaatst: za sep 12, 2009 23:27 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za dec 22, 2007 20:46
Berichten: 266
Woonplaats: dordrecht
Ik denk dat jij dan de eerste 4L60E hebt met 4 versnellingen en overdrive....
De "4e"versnelling die jij denkt te voelen schakelen is waarschijnlijk de lockup die dan nog al bruut inkomt.......
Die laat de toerental van de motor zakken om dat de lockup de kruk as van de motor direct schakeld aan de input schaft van de boit...

Groeten:
amtrans
www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31 612251973


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 2de maal boite kapot
 Bericht Geplaatst: zo sep 13, 2009 08:47 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Ik wist niet dat de lock-up je toeren ook laat zakken. Is wel heel duidelijk hoor. Niet te onderscheiden van gewoon schakelen. Dan zal dat het geval zijn. 3+ OD dan. :?

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron