Streetvanners Belgium vzw
http://streetvanners.be/forum/

2de maal boite kapot
http://streetvanners.be/forum/viewtopic.php?f=7&t=1826
Pagina 1 van 2

Auteur:  guyvandenheuvel [ di aug 18, 2009 14:43 ]
Berichttitel:  2de maal boite kapot

Ik heb hier al enorm veel gelezen daarom ga ik mijn historie ook ne keer vertellen:
Ik kocht mij in december ne van met het idee (en zo vertelde mij de verkoper ook) dat ik een geweldig betrouwbaar machien zou hebben.
Ik heb hem nu 8 maanden en mijne alternator is al vervangen (ik kreeg onderweg naar hongarije in de sneeuw op een donkere autostrade kotsluiting en enkel mijn voorste lichten branden nog!!) ben nog net tot aan een garage geraakt en daar heeft die dan een week gestaan. Tegen de tijd dat hij terug in orde was moest ik terug naar huis. Eén week thuis moest ik hem terug binnendoen, want hij schakelde niet goed: Mijn boite bleek kapot te zijn.
Weer twee weken zonder van en verschillende afspraken moeten afzeggen. Drie weken nadat mijn van gemaakt was wil ik vertrekken aan mijn school: Hij wil nie starten. Ik kreeg alle kleuren van de regenboog!! laten takelen, bleek de benzinepomp vast te zitten! Ondertussen komt de paasvakantie eraan en ik moet zeker terug naar Hongarije (de reden waarom vertel ik bij gelegenheid wel is). Met een bang hart vertrokken maar de reis verliep vlot. Geen problemen meer gehad tot over 14 dagen. Woensdag 5 augustus begint hij weer raar te doen, ik doe hem binnen en wat blijkt? Mijn boite weer kapot!! :evil: Normaal zat ik nu reeds een week in Hongarije, nu zit ik hie thuis weer zonder van.....

Heb ik gewoon pech, is er iets anders dat ik moet weten??

Ik heb gemerkt dat hier veel knappe koppen opt forum zitten dus hoop ik dat er iets uit de bus komt!

Ik ben een trotse maar toch wel enigzinds teleurgestelde vanner!

Mvg,
Magyar71

Auteur:  COTD [ di aug 18, 2009 18:08 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

mja zoals anderen hier eerder al hadden gezegd, een boite dat na 8 maanden terug stuk is is:
-ofwel gewoon slecht gereviseerd
-ofwel heeft je garagist er gewoon een andere boite ondergestoken ipv een gereviseerde...
hoedanook moet je een jaar garantie krijgen op die boite...

heb je je van gekocht bij een importeur/autohandelaar/... of particulier? indien het eerste het geval is moet die je zelf een jaar garantie geven op je wagen!

weet je nog wat je boite wel/niet deed? anders kan amtrans ms met raad komen wat er aan scheelde of wat er misgelopen is

Auteur:  guyvandenheuvel [ di aug 18, 2009 21:39 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

Ik heb hem gekocht bij NDS cars, maar die deed de vorige keer al moeilijk.
De boite gaat naar Nederland, mss is het wel bij amtrans??

Ik hoop het want ik heb er idd al goede artikels van gelezen

Auteur:  earthforceone [ do aug 20, 2009 20:59 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

guyvandenheuvel schreef:
De boite gaat naar Nederland, mss is het wel bij amtrans??

Ik hoop het want ik heb er idd al goede artikels van gelezen


Hoi guy,

Als ze naar Nederland gaat zal ze wss wel bij Amtrans terecht komen en inderdaad, da's een hele goede reviseur voor automaten die degelijk werk levert voor een redelijke prijs.

guyvandenheuvel schreef:
Ik heb hem gekocht bij NDS cars, maar die deed de vorige keer al moeilijk.


Waar hebben we dat nog al gehoord?
Over NDS heb ik véél klachten gehoord.
Naar het schijnt heeft hij dus ook bij U een poot uitgedraaid.
Hij is vrij duur met zijn vans en geeft slechte service.
Althans, dat is wat ik er van hoor.

Veel succes en hopelijk geraakt alles opgelost.

Greetz earthforceone

Auteur:  fastkid [ vr aug 21, 2009 18:12 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

ik zou NDS niet zomaar afkraken hoor... heb er ook al veel positieve dingen over gehoort. De ene heeft goeie ervaringen. de andere slechte

Auteur:  Brutus [ za aug 22, 2009 16:54 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

heb de mijne ook bij NDS gekocht en ik heb geen problemen gehad in verband met garantie.
mijnen inlaatcollecteur is van nieuwe dichtingen voorzien en nog een aantal dichtingen vernieuwd. boite was ook naar de zak en is toen naar amtrans gegaan op NDS zijn kosten.
zie topic: viewtopic.php?f=7&t=1061

mij hoor je niet klagen :wink:

Auteur:  polle [ zo aug 23, 2009 09:10 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

Awel, mijne VAN komt ook van NDS, en ik heb daar ook helemaal geen problemen mee in verband met de garantie

Auteur:  Geert DP [ zo aug 23, 2009 14:58 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

Staat NDS niet op onze T-shirts? :oops: :mrgreen:

Auteur:  little john [ zo aug 23, 2009 19:05 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

als je hem bij NDS hebt gekocht zal je hem wel kunnen laten maken onder garantie , hij is niet van de slechste maar is en blijft een autoverkoper spaart hem niet als hij moeilijk doet hierover gewoonweg keihard zijn en volhouden . wij hebben ook problemen met ons vanneke gehad en verschillende hoor :oops:
volhouden is de boodschap :idea: komt allemaal dik in orde :wink:

Auteur:  amtrans [ zo sep 06, 2009 21:13 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

En , hoe schakeld hij nu.....??

groeten:

AMTRANS
www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31 612251973

Auteur:  Ollie [ ma sep 07, 2009 15:38 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

:lol: :lol: als jij die gereviseerd hebt AMTRANS zal da wel dik inorde zijn zekers :wink: :wink:

Auteur:  guyvandenheuvel [ do sep 10, 2009 20:59 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

amtrans schreef:
En , hoe schakeld hij nu.....??

groeten:

AMTRANS
http://www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31 612251973



Nu schakelt hij terug goed, hopelijk blijft da nu zo!!
Thx

Guy

Auteur:  amtrans [ do sep 10, 2009 23:00 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

Hier uit blijkt weer eens dat als je een aanhanger trekt of de bergen in gaat, GEEN overdrive gebruiken en monteer een extra koeler.
Dan wordt ook de lock up niet gebruikt en blijft de boel heel.
Als men bij het naar beneden rijden vaak of continue moet bijremmen gaat men te hard naar beneden en moet het echt langzamer en in een versnelling lager.
Deze boit is wederom door zeer zware oververhitting aan zijn einde gekomen....
De olie was zo heet geworden dat de converter wederom blauw was geworden en de plastic ringetjes aan de koelleidingen gesmolten waren.
Doordat de ATF te heet geworden is verbrand hij en verliest daardoor ook zijn smerende werking.
Doordat de ATF niet meer smeerde is het naald lager in de frontplanet vastgelopen en aan puin gedraaid.
daardoor is alles wat daarvoor zit een beetje ingezakt en op elkaar gaan inlopen en vreten.
Met gevolg dat de boit een slagveld was vanbinnen.
Kijk maar eens op de website van AMTRANS http://www.amtrans.nl/700-R4-_4L60E-_4L65E.pdf
Daar staat de front planet met het nummer 582. het naald lager dat kapot is gegaan heeft het nummer 247

Ik hoor graag van jullie..

groeten:
AMTRANS
www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31 612251973

Auteur:  Geert DP [ vr sep 11, 2009 01:40 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

Heb ik ook gehad als ik met d emijne naar Spanje reed moeten bijremmen om niet te snel de heuvel af te gaan. Ik reed de aangegeven snelheid (90) en gebruikte de cruisecontrol. Bleef ie mooi op z'n snelheid. (meestal toch als het niet te steil was) Ik had wel geen caravan erachter hangen. Wat moet je dan doen? Gewoon in z'n drie rijden ipv D. De overdrive kun je toch niet uitschakelen in D niet? Kunnen jullie een boite ook aanpassen als er meer vermogen onder de kap komt? Ben nl van plan mijn blok een beetje te laten bijtunen :oops:

Auteur:  guyvandenheuvel [ vr sep 11, 2009 22:39 ]
Berichttitel:  Re: 2de maal boite kapot

amtrans schreef:
Hier uit blijkt weer eens dat als je een aanhanger trekt of de bergen in gaat, GEEN overdrive gebruiken en monteer een extra koeler.
Dan wordt ook de lock up niet gebruikt en blijft de boel heel.
Als men bij het naar beneden rijden vaak of continue moet bijremmen gaat men te hard naar beneden en moet het echt langzamer en in een versnelling lager.
Deze boit is wederom door zeer zware oververhitting aan zijn einde gekomen....
De olie was zo heet geworden dat de converter wederom blauw was geworden en de plastic ringetjes aan de koelleidingen gesmolten waren.
Doordat de ATF te heet geworden is verbrand hij en verliest daardoor ook zijn smerende werking.
Doordat de ATF niet meer smeerde is het naald lager in de frontplanet vastgelopen en aan puin gedraaid.
daardoor is alles wat daarvoor zit een beetje ingezakt en op elkaar gaan inlopen en vreten.
Met gevolg dat de boit een slagveld was vanbinnen.
Kijk maar eens op de website van AMTRANS http://www.amtrans.nl/700-R4-_4L60E-_4L65E.pdf
Daar staat de front planet met het nummer 582. het naald lager dat kapot is gegaan heeft het nummer 247

Ik hoor graag van jullie..

groeten:
AMTRANS
http://www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31 612251973


Even nog een vraagske:
Als ik mijn caravan van 1300 kg meeneem mag ik dan in "Drive" rijden of moet ik hem dan in 3de laten staan?
Overdrive staat er bij mij nie op, of is da hetzelfde :?:
Als ik hem in 3de moet laten staan moet ik wel een extra gastank leggen denk :(

GTZ
Guy

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/