Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: za mei 09, 2009 19:49 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Geert DP schreef:
Maar ook bij deze geldt dat voor demontage hiervan en nieuwe dichtingen te steken je blok moet zakken of er zelfs uit moet wegens er niet aan kunnen


How, how Geert ! Is wel degelijk niet zo, hoor.
Heb aan mijn G20 ook al andere kleppendeksel pakkingen gestoken en het blok bleef toen wel zitten waar het zat. Moet dus zeker niet zakken zoals jij daar zegt.
Wél is het zo dat er veel darmen en en electrische leidingen en componenten gaan verwijderd en/of opzij gelegd moeten worden om die deksels eraf te krijgen.

Klik op de foto's voor een grotere weergave

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier dus duidelijk te zien dat de deksels eraf zijn zonder het blok te laten zakken of uit de wagen te halen.

Afbeelding
Die deksels zou ik ineens dan ook poetsen met white spirit.

Afbeelding
Hier zie je dus duidelijk dat er een heleboel zaken in de weg zitten om die deksels eraf te krijgen. Daar ga je wel even zoet mee zijn, dat garandeer ik je.

Geert DP schreef:
Bij Buga gaan???? Als je portomonaie (of beter de inhoud daarvan) je lief is zou ik zeker daar niet gaan! 71euro/u aan werkuren! Maar goed, het zijn wel stielmannen, daar nie van


Stielmannen! My ass!
Die gasten kunnen alleen nieuwe stukken steken maar vraag ze niet om de Bendix van je starter te reviseren want dat kunnen ze niet.
Een stielman is iemand die iets hersteld of repareert.
De mannen van Buga zijn "vervangers van onderdelen".

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: za mei 09, 2009 21:29 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Hmm, das interessant..
En buga in geel, heb er eerlijk ook mijn bedenkingen bij.. Ze zijn idd vrij duur, heb dat nogal gehoord, en wa earthforceone zei van een stielman repareert of herstelt iets, ben ik volledig mee akkoord, een stielman probeert het toch allesinds eerst om eerst iets te repareren?
En ik zie dat er bij u idd veel over de kleppendeksels ligt, maar bij mij is da ni meer dan de mazoutleidingen... Da ga nu ook ni simpel zijn, ma toch minder als bij u é :) ..

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: za mei 09, 2009 23:09 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Fuelburner schreef:
En ik zie dat er bij u idd veel over de kleppendeksels ligt, maar bij mij is da ni meer dan de mazoutleidingen... Da ga nu ook ni simpel zijn, ma toch minder als bij u é :) ..


Tja, elke Van is dan ook anders , hé.
Wees blij dat het enkel de mazouteidingen maar zijn.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: zo mei 10, 2009 10:30 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Sja hoe dat natuurlijk bij een G20 zat wist ik nie, maar in ieder geval voor mijn van moet het blok wel degelijk zakken-eruit!! Jij kan daar blijkbaar van binenuit aan! Denk niet dat bij mij lukt zonder de hele dash eruit te halen... Geef toe het is in ieder geval wel makkelijk en overzichtelijk als het blok eruit is! En op zich hou dat echt niet zo veel in, behalve dan alle leidingen en kabels te moeten verwijderen... :?

En wat betreft Buga.... Ik durfde het hier zo cru niet te stellen, maarrreeeuh volledig mee eens... :twisted:

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: zo mei 10, 2009 12:39 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Geert DP schreef:
Sja hoe dat natuurlijk bij een G20 zat wist ik nie, maar in ieder geval voor mijn van moet het blok wel degelijk zakken-eruit!! Jij kan daar blijkbaar van binenuit aan! Denk niet dat bij mij lukt zonder de hele dash eruit te halen... Geef toe het is in ieder geval wel makkelijk en overzichtelijk als het blok eruit is! En op zich hou dat echt niet zo veel in, behalve dan alle leidingen en kabels te moeten verwijderen... :?

En wat betreft Buga.... Ik durfde het hier zo cru niet te stellen, maarrreeeuh volledig mee eens... :twisted:


't Zou inderdaad gemakkelijker zijn om het blok eruit te nemen. Maar als het niet moet? Dan moet het niet, hé.
Met wat voor type Van rijd jij dan? Ik dacht dat de jouwe ook 'n G20 of Vandurra was, of vergis ik me hier schromelijk :oops: ?

Cru stellen? Klinkt het niet dan botst het wel. Ik laat mij in elk geval niet naaien door een garagist.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: zo mei 10, 2009 20:25 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Ja is waar maar ja... :oops: Ik rijd met een express van 97 met 5.7 blok. Is toch net nog iets anders... :?

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: ma mei 11, 2009 21:18 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr okt 03, 2008 16:33
Berichten: 43
Woonplaats: Dilsen-Stokkem
@fuelburner , ga zeker op deze manier door en dan zul je het olie lek vinden en oplossen en ook iets opsteken van je motor.
@geert dp schrijf niet om te schrijven, gebruik daar het chat forum voor. als je al aan een oplossing wil meewerken is het niet de bedoeling om iemand met problemen meer problemen te bezorgen. mijn advies is denk 2x na voordat je jouw mening over motoren uitbouwen en dergelijke...........als advies wil geven. :(

_________________
CHEVY a fine way of life


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: di mei 12, 2009 17:11 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
vanity schreef:
@fuelburner , ga zeker op deze manier door en dan zul je het olie lek vinden en oplossen en ook iets opsteken van je motor.
@geert dp schrijf niet om te schrijven, gebruik daar het chat forum voor. als je al aan een oplossing wil meewerken is het niet de bedoeling om iemand met problemen meer problemen te bezorgen. mijn advies is denk 2x na voordat je jouw mening over motoren uitbouwen en dergelijke...........als advies wil geven. :(


Weet je, ik heb in m'n leven al meer dan één culass gemaakt! Genoeg gesleuteld. Dus schrijven om te schrijven? Ik probeer tenminste die mens te helpen en raad te geven dus waar haal jij het recht om me hier zomaar de grond in te boren man?! Kijk, dit soort kritieken horen NIET thuis op een forum. :evil: :evil: :evil:

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: di mei 12, 2009 18:43 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
@Vanity: GeertDP probeert ook maar te helpen en zoals hij zegt zulke kritieken hebben we hier liever niet meer. Als je hem wil verbeteren doe het dan op een andere manier aub.

No hard feelings

grtz Brutus.

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: do mei 14, 2009 15:41 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo sep 07, 2008 21:23
Berichten: 664
amaai, z'n reaktie heb ik hier toch ook nooit megemaakt er is nog zoiets als PM om u gedacht te zeggen of een eventueele opmerking te maken....

allee back on top pic,

_________________
Some people are still alive, because it's against the law to kill them


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: do mei 14, 2009 16:42 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
:? Idd, das denk ik ni de bedoeling wa er hier gebeurd is..
Late we eruit lere da het zo NIET hoort en verdergaan me de topic.. :)

Dus ik heb de motor is afgekuist en het kleppendeksel ietsiepietsie aangedraaid maar het lekt nog altijd.. Maar het oliepijl, water enz zakt zo goe als nie.. Dus erg zal het zeker nog ni zijn ma de onderkant is wel trg al nat van de olie.. Dus er zal ni meer opzitte denk ik dan uitkijke en nogis uitkijke.. Tot het te erg word en ingrijpen denk ik..
De bouten van de culas is aandraaien me ne momentsleutel ga ik zeker wel nogis doen ze.. Ma dan moet ik wel wa meer tijd hebbe/ vinde..
Ik hou ulle wel op de hoogte als ik nog iets uitsteek :wink:

Grtz

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: do mei 14, 2009 16:46 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
komt die olie nie van tussen de boite en de motor? het kan de krukasborrage zijn ook. is wel een teer punt als er andere olie word op gedaan dan vroeger.

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: do mei 14, 2009 17:02 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Brutus schreef:
komt die olie nie van tussen de boite en de motor? het kan de krukasborrage zijn ook. is wel een teer punt als er andere olie word op gedaan dan vroeger.


awel, daar heb ik nogni op gelet..
de olie loop wel langs daar er vantussen ja en ik heb overtlaatst andere olie erop gedaan en tzou kunne da da sinds dan zo is ma daarheb ik nu ni op gelet sinds wanneer..
ma het stond ook wel nat vanaf de culas ze, toch toen ik hem volledig heb gekuist.. Nu heb ik er nogni naar gekeke, kzou het beter is doen.
Kga daar is werk van make, da duurt tochni zo lang é en ik ga ook direct zien naar die krukasborrage of het van daar zou kunne kome..

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: do mei 14, 2009 18:57 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Je komt zondag ook naar Stekene hé... Zal eens een blikje werpen dan... Als ik hiermee niemand tegen de borst stoot tenminste.... :twisted:

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: do mei 14, 2009 19:10 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
Geert DP schreef:
Je komt zondag ook naar Stekene hé... Zal eens een blikje werpen dan... Als ik hiermee niemand tegen de borst stoot tenminste.... :twisted:


:lol: :lol: :lol: nie te hard smijten ee :wink: :lol: :lol:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron