Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: ma mei 04, 2009 21:39 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di apr 03, 2007 20:38
Berichten: 418
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Fuelburner schreef:
Nergens schuim te vinden..

Is het niet bij het water dat je de dop er niet mag afdoen bij een te warme motor??


Bij warme motor mag je proberen uw olie-dop, maar maak dat je brandzalf bij hebt.....

Had graag ook eens geweten of dit zo is van dat schuim....In elk geval bij twee van mijn vorige wagens was dit toch prijs nadat het schuim aanwezig was.....

Even zien wat de kenners ervan zeggen...

Ed

_________________
Chevy Avalanche


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: ma mei 04, 2009 21:50 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Oh, wist ik ni eens..
Eigelijk op gebied van ne motor zelf weet ik echt ni veel.. Ma da zal wel al opgevalle zijn wrs.. :roll:
Van de rest heb ik toch wa meer kennis.
Ik zou da van da schuim nu ook wille wete.

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: di mei 05, 2009 00:38 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Wat ik alvast eens zou doen, is de volledige moter afspuiten met de hoge druk, totdat hij volledig proper is.( met een motercleaner).
Eens alle bouten op de coulasse eens aantrekken als je daaraan kan, en kijken hoe erg het juist is.

En ons op de hoogte houden. :D

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: di mei 05, 2009 08:57 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
Let wel op de volgorde van aanspannen. Dit mag niet willekeurig gebeuren. Er bestaan ier schema's voor. De moter eens proper maken lijkt me zo geen slecht idee. Zorg ervoor dat je de elektrische onderdelen niet te fel nat maakt. Door de leeftijd kunnen ze weleens niet meer zo waterbestendig zijn.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: di mei 05, 2009 09:37 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Macgyver schreef:
Wat ik alvast eens zou doen, is de volledige moter afspuiten met de hoge druk, totdat hij volledig proper is.( met een motercleaner).
Eens alle bouten op de coulasse eens aantrekken als je daaraan kan, en kijken hoe erg het juist is.

En ons op de hoogte houden. :D


Je kan dat ook doen met White spirit.
Als je iemand kent met een compressor met zo'n verfspuit erop dan kan je die bus vullen met White Spirit en daar je motor mee afspuiten.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: di mei 05, 2009 15:29 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Ik ben just terug van bij mijne garagist te gaan en die zei krak hetzelfde!!
De motor voor te beginne is proper maken da we duidelijk zien van waar het juist komt endan is kijken, hij zei dage da da ook goe me naft lukt.. En een verfpistool heb ik ook dus das geen probleem ;).
Hij zei ook, da zal echt ni veel zijn da da lekt, en alsge wilt kunde ook zo nog lang blijve rijden. Want het is echt ni veel volgens hem.
Ma da afkuise ga ik zeker mijn werk is van make ze. En da aandraaien, waar vindge die schema's, kheb wel zo ne "chilton repair manual" van mn van, staat da daar mss ook in?

grtz

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: di mei 05, 2009 19:41 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:idea: :idea: normaal kun je alles in uwe chilton manual terug vinden hé :idea: :idea:

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: di mei 05, 2009 22:23 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Fuelburner schreef:
Ik ben just terug van bij mijne garagist te gaan en die zei krak hetzelfde!!
De motor voor te beginne is proper maken da we duidelijk zien van waar het juist komt endan is kijken, hij zei dage da da ook goe me naft lukt.. En een verfpistool heb ik ook dus das geen probleem ;).
Hij zei ook, da zal echt ni veel zijn da da lekt, en alsge wilt kunde ook zo nog lang blijve rijden. Want het is echt ni veel volgens hem.
Ma da afkuise ga ik zeker mijn werk is van make ze. En da aandraaien, waar vindge die schema's, kheb wel zo ne "chilton repair manual" van mn van, staat da daar mss ook in?

grtz


Ik zou dat toch maar gewoon met White Spirit doen, hoor. Da's iets goedkoper en iets veiliger.
In uw manual staan de cullassen beschreven als "Heads" (niet te verwarren met "Headers" want dat zijn je uitlaatcollectoren) als het een Engelstalige is.

Veel succes nog en keep us posted.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: di mei 05, 2009 23:39 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
In je manual zou je inderdaad het moment moeten kunnen terugvinden ,waarmee de bouten dienen te worden aangespannen.
Daar is een speciaal gereedschap voor.Die momentsleutel dus.
Toch zou ik een klein beetje dat moment verhogen, om zeker te zijn.
Misschien zit er een bout los.
Niet bij jou, maar op je moterblok.
Ik heb dat een paar jaar terug ook gehad met de Harley, die heeft maar 2 cilinders.
Van 1 cilinder kon je bij nader inzien, de bout aandraaien met je handen.Losgetrild dus.
En ik beloof je dat het bangelijk rijden was.
De motor trok in de verste verste niet meer op, en deed niets anders dan schieten uit de uitlaat.
En nochthans draaide hij even mooi...
Gewoon met het juiste moment aan te spannen ,was dit volledig opgelost.

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: do mei 07, 2009 17:01 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Dan ga ik da ook is probere, eerst moet ik dan nieuwe dichtingen van de kleppendeksels zien te vinden en ne momentsleutel bemachtigen.
Endan gaan we da rap zien!
Schema heb ik gevonde..
Thx al vr de info é guys :wink:

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: vr mei 08, 2009 00:52 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
That is what Streetvanners are fore. :D

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: vr mei 08, 2009 18:50 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: wo apr 15, 2009 20:55
Berichten: 119
momentsleutel is deze week in de aanbieding in de Lidl :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: vr mei 08, 2009 18:58 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
bun schreef:
momentsleutel is deze week in de aanbieding in de Lidl :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Khebbet gezien :mrgreen:
Kga er de maandag achter gaan se!!

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: za mei 09, 2009 12:06 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
1) een join de culasse heeft niet altijd het symptoom van schuim-melk op de olie! Dit is enkel zo als er lek is van koelcircuit naar smeercircuit, ook het roken is niet altijd
van de partij, dit is enkel als het lek zich bevind van het koelcircuit naar de verbrandingskamers (cylinders), dit komt doordat het lekkende water mee naar buiten
wordt gedreven in de vorm van stoom (zogenaamde witte rook). Je kan ook het omgekeerde hebben en dat is olie in je water (effe ruiken dan aan het water)
2) Als het zo is dat je blok onder de olie zit, kan het zijn dat het lek gewoon is tss de smeerkanalen en de buitenkant van je blok! Dit verklaart dan ook het ontbreken
van alle bovenstaande symptomen en je olieverbruik. Dit is de minst erge vorm van een join de culasse. Dit krijg je makkelijker gedicht met één van die produkten
volgens mij.
3) Zoals door anderen reeds aangehaald kan het lek ook van je kleppendeksels komen. Maar ook bij deze geldt dat voor demontage hiervan en nieuwe dichtingen te
steken je blok moet zakken of er zelfs uit moet wegens er niet aan kunnen... Ik zou ook (zoals reeds gezegd door Mac Guyver dacht ik) je blok een afkuisen en
zoeken naar de oorsprong van je olielek. Ik zou dit echter ook niet met hoge druk doen... Gevaar voor kortsluitingen en beschadigingen van elektrische componenten.
4) Bij Buga gaan???? Als je portomonaie (of beter de inhoud daarvan) je lief is zou ik zeker daar niet gaan! 71euro/u aan werkuren! Zie mijn topic "en daar is ze dan de
factuur") En als zij moeten kijken voor de oorzaak, breken ze gelijk je hele van af om het "goed te kunnen zien" Stukken repareren? Nee, vervangen alles liever door
nieuwe... Maar goed, het zijn wel stielmannen, daar nie van... Ik wil maar zeggen dat ze niet naar jouw rekening kijken... Kost wat moest kosten...
Mocht je nog vragen hebben, shoot.... :wink:

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: za mei 09, 2009 18:30 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Hmmm,
awel, ik heb vandaag mijne motor is afgekuist, eerst met ne motorreiniger (spuitbus dage dan me water moet afspoelen) voor het meeste al weg te heben endan met white spirit..
En nu ist weer ne nieuwe, alle, zo ziet hij er toch tenminste uit :) .
Ik heb ook de bouten van het kleppendeksel gewoon is aangedraaid degene da los stonden en kmoet eerlijk zegge da er toch een 4-tal los stonden. Dus hopelijk komt het van het kleppendeksel..
Maar ik denke wel da ik het kleppendeksel eraf krijg zonder mijne motor te late zakke hoor.. Mss wel ni zo simpel maar volgend mij moet het toch lukken..
Dus nu ist wa rondrijde en zien van waar het komt, ik heb ondertusse al wa gerede en ik heb nog niks gezien van olie. dus afwachten.. 8)

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron