Streetvanners Belgium vzw
http://streetvanners.be:443/forum/

Olieverbruik
http://streetvanners.be:443/forum/viewtopic.php?f=7&t=1624
Pagina 2 van 2

Auteur:  Fuelburner [ do apr 30, 2009 20:04 ]
Berichttitel:  Re: Olieverbruik

aaah, kdacht al..
dan heeft de mijne er zelfs al meer..
En die verliest ook olie :?

Auteur:  Geert DP [ zo mei 03, 2009 15:23 ]
Berichttitel:  Re: Olieverbruik

Hmm 62.400miles dus. Is ca 100.000km. Zou niet mogen dan! Als miles kloppen met motor tenminste. Zoals reeds aangehaald, welke olie zit erop, en hoe lang al? Kan idd een verschil maken. Ik zou eens een reiniger bij de olie kappen, volgens aanwijzing op produkt de miles-km mee rijden en dan olie verversen+filter. Kijk daarna eens! Zorg dat je olie ook niet te fijn is! Geen vol synthetische nemen. om te weten welke en zeker te zijn bel je gewoon eens naar Buga in Geel. Die zullen het je wel weten te zeggen!! Succes en hou ons op de hoogte :)

Auteur:  Brutus [ do mei 07, 2009 18:41 ]
Berichttitel:  Re: Olieverbruik

Geert DP schreef:
Hmm 62.400miles dus. Is ca 100.000km. Zou niet mogen dan! Als miles kloppen met motor tenminste. Zoals reeds aangehaald, welke olie zit erop, en hoe lang al? Kan idd een verschil maken. Ik zou eens een reiniger bij de olie kappen, volgens aanwijzing op produkt de miles-km mee rijden en dan olie verversen+filter. Kijk daarna eens! Zorg dat je olie ook niet te fijn is! Geen vol synthetische nemen. om te weten welke en zeker te zijn bel je gewoon eens naar Buga in Geel. Die zullen het je wel weten te zeggen!! Succes en hou ons op de hoogte :)


tis moeilijk te achterhalen bij de oudere omdat ze als ik me niet vergis maar 5 cijfers voor de komma hebben (bij de mijne is het toch zo), dus er kan een 1 maar ook bvb een 4 voorstaan. :?

Auteur:  Geert DP [ za mei 09, 2009 12:09 ]
Berichttitel:  Re: Olieverbruik

En van keuringsrapporten zal je waarschijnlijk ook nie veel wijzer worden ivm juiste miles... Is wel weinig vind ik... :?

Auteur:  earthforceone [ za mei 09, 2009 20:15 ]
Berichttitel:  Re: Olieverbruik

FreBMX schreef:
Hij is van 85 en de motor is bij mijn weten nog niet gereviseerd. Het is een 5,7
(Hoeveel kost dit reviseren eigelijk ongeveer? En is het de moeite waard tov een nieuwe motor te kopen?)
Er staan al 624204 miles op de teller.


Wat voor versnellingsbak hangt eronder? een 3 traps (th350) of 4 traps (th700)

Indien een 4 traps dan is dit alvast niet de originele bak van deze Van. Zeker niet als hij van 1985 is (btw : de mijne is ook van 1985 en heeft standaard een th 350 bak en er ligt een 5 liter blok in)
De 4 baks boitten zijn pas vanaf 1987 in gebruik genomen door GM.
Ik wil maar zeggen, het kan goed zijn dat er allang een ander blok in je Van ligt. Een blok dat wss ook al de nodige mijlen heeft gelopen in één of andere impala of caprice.
Maar kom, het hoeft persé niet zo te zijn.

Een blok reviseren is, wat mij betreft, een "adventure of a lifetime" als je van mechaniek houd.
Ben er zelf ook al aan begonnen (momenteel ligt het even stil wegens acuut geldgebrek) en ik vindt het ontzettend leerzaam.

zie topic : viewtopic.php?f=7&t=893

Beste is dat je ergens een blok op de kop tikt, ééntje dat niet meer draait of dat vastzit.
Ik dacht dat Insanity een blok te koop aanbood met een heleboel onderdelen erbij voor een ton of zoiets.
Maar bij één of andere garagist (clandestien of niet) vindt je vast ook wel een blok.
Ik kan je eventueel wel aan een adres helpen in Antwerpen of Limburg (dat adres in Limburg kan je ook krijgen bij Mac Gyver) waar je blokken kan kopen die te reviseren zijn.
Onderdelen kan je vlot verkrijgen via 't net (summit of rockauto).
Ik raad je aan om het blok in je Van even te laten zitten. Dan kan je ondertussen wel blijven karren met je Van en in the mean while kan je een ander blok klaarstomen voor later gebruik en er eventueel een hele stal paarden meer in stoppen.
Een standaard pré LT1 blok heeft zo'n 190 a 210 pk's maar valt met de nodige en juiste onderdelen op te voeren naar 350 pk's zonder dat je de krukas vervangt door een ander exemplaar. Uiteraard kan je ook gaan voor een "stroker" blok van 6200 cc maar dan ga je een speciale uitgebalanceerde krukas moeten kopen en die zijn niet echt goedkoop.
om een lange uitleg kort te maken . . .
De mogelijkheden zijn énorm.
Je goed informeren is evenwel zeker een goede raad die ik je kan geven.

En ja...
Blokken kan je ook kant en klaar kopen maar dan kan je wél NIET zeggen dat je ooit een motor zelf hebt gereviseerd en ooit een krukas in je handen hebt gehad.
Ik kan dit wel zeggen en geloof me, als je van mechaniek houd, dat gaf me wel een kick!

Greetz earthforceone

Auteur:  insanity [ ma mei 11, 2009 12:01 ]
Berichttitel:  Re: Olieverbruik

eb idd nog die moteren te koop liggen. prijs is wel al gezakt

Auteur:  vanity [ di mei 12, 2009 17:32 ]
Berichttitel:  Re: Olieverbruik

Probeer het eens met high milige olie van bv. castrol of valvoline 10w40 heb daar goede resultaten mee met mijn transsport [350000km] en regelmatig verversen 7500km.
Hoe komt de olie eruit, zeer donker en sterk ruikend duid op inwendige vervuiling door lekkages en/of verkeerde timing ,mengsel verhouding. mijn advies olie verversen en laten afstellen en dan opvolgen. veel sucses en laat maar horen. :)

Auteur:  amtrans [ di mei 12, 2009 18:03 ]
Berichttitel:  Re: Olieverbruik

HALLO,
@earthforceone,
De TH700R4 is in productie gekomen in 1982, dus iets eerder dan je zei.....

groeten:
amtrans
www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31612251973

Auteur:  earthforceone [ di mei 12, 2009 19:13 ]
Berichttitel:  Re: Olieverbruik

amtrans schreef:
HALLO,
@earthforceone,
De TH700R4 is in productie gekomen in 1982, dus iets eerder dan je zei.....



Klopt als een bus.
Maar hij is pas onder een GM Van gegooid vanaf het jaar 1987.
Dus elke Van van voor '87 met een th700 bak heeft dus niet z'n originele bak en dan zou het bijgevolg goed kunnen dat het blok ook al vervangen is geweest.
Maar nogmaals, het hoeft in dit geval niet zo te zijn.

Greetz earthforceone

Auteur:  Geert DP [ di mei 12, 2009 19:18 ]
Berichttitel:  Re: Olieverbruik

:) :wink: 8)

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/