FreBMX schreef:
Hij is van 85 en de motor is bij mijn weten nog niet gereviseerd. Het is een 5,7
(Hoeveel kost dit reviseren eigelijk ongeveer? En is het de moeite waard tov een nieuwe motor te kopen?)
Er staan al 624204 miles op de teller.
Wat voor versnellingsbak hangt eronder? een 3 traps (th350) of 4 traps (th700)
Indien een 4 traps dan is dit alvast niet de originele bak van deze Van. Zeker niet als hij van 1985 is (btw : de mijne is ook van 1985 en heeft standaard een th 350 bak en er ligt een 5 liter blok in)
De 4 baks boitten zijn pas vanaf 1987 in gebruik genomen door GM.
Ik wil maar zeggen, het kan goed zijn dat er allang een ander blok in je Van ligt. Een blok dat wss ook al de nodige mijlen heeft gelopen in één of andere impala of caprice.
Maar kom, het hoeft persé niet zo te zijn.
Een blok reviseren is, wat mij betreft, een "adventure of a lifetime" als je van mechaniek houd.
Ben er zelf ook al aan begonnen (momenteel ligt het even stil wegens acuut geldgebrek) en ik vindt het ontzettend leerzaam.
zie topic :
viewtopic.php?f=7&t=893Beste is dat je ergens een blok op de kop tikt, ééntje dat niet meer draait of dat vastzit.
Ik dacht dat Insanity een blok te koop aanbood met een heleboel onderdelen erbij voor een ton of zoiets.
Maar bij één of andere garagist (clandestien of niet) vindt je vast ook wel een blok.
Ik kan je eventueel wel aan een adres helpen in Antwerpen of Limburg (dat adres in Limburg kan je ook krijgen bij Mac Gyver) waar je blokken kan kopen die te reviseren zijn.
Onderdelen kan je vlot verkrijgen via 't net (summit of rockauto).
Ik raad je aan om het blok in je Van even te laten zitten. Dan kan je ondertussen wel blijven karren met je Van en in the mean while kan je een ander blok klaarstomen voor later gebruik en er eventueel een hele stal paarden meer in stoppen.
Een standaard pré LT1 blok heeft zo'n 190 a 210 pk's maar valt met de nodige en juiste onderdelen op te voeren naar 350 pk's zonder dat je de krukas vervangt door een ander exemplaar. Uiteraard kan je ook gaan voor een "stroker" blok van 6200 cc maar dan ga je een speciale uitgebalanceerde krukas moeten kopen en die zijn niet echt goedkoop.
om een lange uitleg kort te maken . . .
De mogelijkheden zijn énorm.
Je goed informeren is evenwel zeker een goede raad die ik je kan geven.
En ja...
Blokken kan je ook kant en klaar kopen maar dan kan je wél NIET zeggen dat je ooit een motor zelf hebt gereviseerd en ooit een krukas in je handen hebt gehad.
Ik kan dit wel zeggen en geloof me, als je van mechaniek houd, dat gaf me wel een kick!
Greetz earthforceone