Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: nokkenassen en snellere motor....
 Bericht Geplaatst: zo aug 05, 2007 22:16 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
Ik zou graag mijn moter wat meer power geven. vooral op lage toeren zodat hij snel uit zijn startblokken schiet. Ik heb uitleg gevraagd aan Lewis en hij gaf me de raad om een snellere nokkenas te steken. Watr zijn de mogelijkheden en wie weet hier meer over?

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: nokkenas
 Bericht Geplaatst: zo aug 05, 2007 23:09 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
een nokkenas, is een goede manier om prestaties te verbeteren.
informeer goed want in het merendeel van de gevallen is een nokkenas maar echt goed in combinatie met andere performance upgrades.(inlaat en uitlaat collector en of carb)

De kunst is om een nokkenas te kiezen die best geschikt is voor je toeppassing, kies je een te radicale is de kans groot dat de motor slechter draait of helemaal niet.
Om dit te voorkomen kan je zelf es gaan zoeken op de sites van de meer bekende nokkenas producenten.
Deze leveren meestal een online helpengine om de juiste nokkenas voor jou te vinden.

comp cams http://www.compcams.com/Technical/CamHelp/
crane cams http://www.cranecams.com/
lunati http://www.holley.com/division/Lunati.asp#28
en er zijn er nog tientallen. zoek zelf ook eens op het net.

Laat je niet zomaar een nokkenas aanpraten, weet wat je wil of zoek tenminste eerst het type op dat je zou kopen.

Er bestaan verschillende soorten nokkenassen die op uiterlijk op elkaar lijken maar die helemaal niet uitwisselbaar zijn.
Voor een van moet je uitkijken naar een Hydraulic flat tappet, maar het kan nooit kwaad om eens te informeren naar wat soort lifters je zitten hebt in je motorblok

Dit is niet iets dat je er rap opgooit en starten maar, als je niet het juiste installeert, kost dit veel moeite, misschien wel schade en het geld dat je kwijt bent omdat je een nokkenas niet kan terugbrengen eens gemonteerd geweest.
Mijn kennis hierover is ook vrij beperkt maar, ik hoop dat je hier iets mee bent.

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo aug 05, 2007 23:11 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
alvast bedankt voor de uitleg. maar wat kan er, naast een andere nokkenas nog gedaan worden om de prestaties te verbeteren?

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo aug 05, 2007 23:23 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
Er zijn er nog enkele, inlaat - en uitlaatcollectoren zijn 2 andere van de meest efficiente manieren om vermogen te verhogen.
Ik ga zelf nog es rondkijken wat ik hierover vind en zet het online.

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo aug 08, 2007 21:01 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
ik ben het gaan vragen en je kan problemen krijgen met gas en andere nokkenassen. oa ook backfire in je inlaat. Met een tbi moter laat je best alles origineel. Heb je een carburatot.... Leef je uit zou ik zeggen.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo aug 08, 2007 22:07 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
lpg vergt een andere ontsteking; doordat je de klepen op een ander tijdstip opent en sluit kan bij lpg backfire ontstaan.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za aug 11, 2007 15:44 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
voor meer vermogen kan je ook andere koppen plaatsen. deze kosten wel wat maar gevan wel een merkelijk verschil, ook kan je dan nog andere tuimelaars steken. backfire zit idd grotendeels in je ontsteking. eb 2 keer serieuze ontstekingsproblemen gehad. en had dan zelfs met originele motor backfire, plezant was anders. eb dan ook nog te rade gegaan voor andere nokkenas en zou geen probleem zijn. ook niet op gas, wel dat er een goed voelbaar verschil opzit als je op gas rijdt dat je minder vermogen hebt


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di aug 14, 2007 20:16 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42
Berichten: 455
Woonplaats: Tongeren
Mooi, heel mooi zelfs.
8) En het prijs kaartje? :twisted:


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron