Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: geluidjes en trillingen
 Bericht Geplaatst: wo dec 03, 2008 23:39 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 20, 2007 11:34
Berichten: 28
Woonplaats: Snellegem
hallo,

ik zit met 3 vragen;
*Als me motor gewoon draait piept er iets heel tijd iets, zou dit me riem kunnen zijn?

*Als ik me stuur helemaal overdraai, piept het ook wat is dat, is dat normaal?

*Dan iets heel bizar, als ik rij, tussen een snelheid van 50-80km/u begint heel me Van te trillen (vooral de voorkant) ik voel dit in me stuur en wielen, het is echt benauwlijk met momenten. Het is ook te zien of ik op een rechte baan rij of meer gebogen baan rij, dus soms heb ik het niet.
Ik vind het zo raar, want op andere snelheden rij hij perfect zonder getril en geschud.

Groeten Philippe

_________________
Chevy G20 Starcraft

5.7 V8


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geluidjes en trillingen
 Bericht Geplaatst: do dec 04, 2008 00:24 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Als de motor draait mag je enkel maar een licht gepiep gewaar worden,bij een hevig gepiep zullen je riemen inderdaad aan vervanging toe zijn.Bij geen verbtering met nieuwe riemen,kan het nog zijn dat 1 van je rollementen het begeven heeft.

Als je je stuur volledig overdraait,zul je gemakkelijk aanhoren dat je je servopomp van het stuur aan het belasten bent,stel je voor dat je geen servo zou hebben,hou hard je zou moeten sleuren aan dat stuur om hem volledig tot op het einde te krijgen....
Ik zou ook piepen..
Is normaal,als het geluid niet boven een aanvaardbaar geluidsniveau gaat.

Die trillingen die je gewaar word,gaan een duurdere richting uit,
Die trillingen voel je enkel bij het rijden,en niet bij het remmen,dus deze zijn al ok.
De kans is heel groot dat je ergens een krom wiel hebt zitten.
Voel je het enkel in het stuur,of dot de volledige auto raar,of enkel in bochten e.d.,
Eens langs de bandencentrale gaan en je wielen laten balanceren,daar zal je al rap weten hoe of wat..
Het rechten van een velg kost algauw 150 euro.
Kostprijzen van remschijven lopen nog verder uit.

Suc6
Grtz
Macgyver

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geluidjes en trillingen
 Bericht Geplaatst: do dec 04, 2008 01:05 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
controleer ook de speling op de voorwielen, krik van op, pak de band onder en boven vast en trek met de enen en duw met de andere hand ,vrij snel na elkaar, je mag dan eigenlijk niets voelen.is dit wel zo controleer dan eerst of je de moer niet iets kunt bijdraaien( borging eerst uithalen), gaat dit niet ,kan het ook zijn dat je lagers beginnen te slijten.
moer lossen en uit elkaar halen voor controle lagers.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geluidjes en trillingen
 Bericht Geplaatst: do dec 04, 2008 11:56 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Talkpoeder. Das een lapmiddeltje, maar het helpt wel. Gewoon wat talkpoeder op die aandrijfriem (of is het distributieriem?kben weer aan t twijfelen, zenne) strooien.
Kijk ook eens of het niet de lagers kunnen zijn van de aircopomp. Die aircopompen hebben de neiging nogal eens vast te lopen en dat begint met piepende lagers.
Met een houten latje (een liniaal) kan je heel makkelijk nagaan van waar het gepiep komt. Motor doen draaien, houten latje tegen de verschillende toestellen duwen en dan het uiteinde tegen uw slapen houden. Werkt even goed als een stethoscoop. Een riem die piept, die sleept meestal, dus dat zul je zien (die staat dan af en toe stil). Piepende lagers kun je niet zien , maar kan je wel horen met dat liniaaltje. Je riem gaat over verschillende wielen. Elk van die wielen heeft kogellagers ( ijzeren knikkers). Dus elk van die lagers kan ook piepen.

Je servopomp die piept...dat kan ook van alles zijn. MAar aangezien hij enkel piept als je je stuur helemaal overdraait, zou ik er mij niet te veel zorgen in maken. Zie het als een schoonheidsfoutje. Ga wel eens na of die pomp geen olie lekt. (ne keer schoon afkuisen en dan eindje mee gaan rijden . Liefst met droog weer, dan zie je dat beter ).

Als dat trillen ophoudt wanneer je sneller rijdt dan 80 per uur, dan zijn de lagers van één van je wielen versleten. (of van meerdere :mrgreen: ) ? Dat kan je niet zelf repareren, want je hebt daar een speciaal toestel voor nodig om druk op die lagers te zetten. Veel kost dat wel niet, iets van 250 euro. (goh, wat zijn we toch relatief , he?)

Conclusie : aandelen kopen in een Lager Fabriek en daarna je auto binnensteken voor een goeie revisie.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geluidjes en trillingen
 Bericht Geplaatst: do dec 04, 2008 19:22 
Philippe_GMC schreef:
hallo,

ik zit met 3 vragen;
*Als me motor gewoon draait piept er iets heel tijd iets, zou dit me riem kunnen zijn?

*Als ik me stuur helemaal overdraai, piept het ook wat is dat, is dat normaal?

*Dan iets heel bizar, als ik rij, tussen een snelheid van 50-80km/u begint heel me Van te trillen (vooral de voorkant) ik voel dit in me stuur en wielen, het is echt benauwlijk met momenten. Het is ook te zien of ik op een rechte baan rij of meer gebogen baan rij, dus soms heb ik het niet.
Ik vind het zo raar, want op andere snelheden rij hij perfect zonder getril en geschud.

Groeten Philippe




ik weet het!
ge rijdt zekers met een van?


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: geluidjes en trillingen
 Bericht Geplaatst: do dec 04, 2008 19:49 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 20, 2007 11:34
Berichten: 28
Woonplaats: Snellegem
Oke merci mede-vanners.

Bij het remmen heb ik het ook, maar ook enkel als ik in de zone50-80km/u kom.
Dat vind ik juist zo raar dat het enkel dan is, en ik heb er al es opgelet het is juist als hij teind ze vitesse is en als hij verlegt is het gedaan...

_________________
Chevy G20 Starcraft

5.7 V8


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geluidjes en trillingen
 Bericht Geplaatst: do dec 04, 2008 20:45 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 20, 2007 11:34
Berichten: 28
Woonplaats: Snellegem
ik voel niks als ik rem.
Het is enkel in die zone dat me stuur en me van begint te trillen en schudden, zowel als ik optrek als rem zowel op nafte of lpg.
Als ik op nafte een kickdown doe, dan heb ik niks hij trekt gewoon door die zone.

_________________
Chevy G20 Starcraft

5.7 V8


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geluidjes en trillingen
 Bericht Geplaatst: do dec 04, 2008 21:59 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
lagers vervangen is niet moeilijk hoor, kan je makkelijk zelf, denk eerder dat ge u wielen moet laten uitbalanceren. heb dit vroeger ook eens gehad maar niet met een van, wagen trilde ook altijd bij de zelfde snelheid op bijna de zelfde manier, bij mij is dit toen na balanceren verdwenen


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geluidjes en trillingen
 Bericht Geplaatst: do dec 04, 2008 22:29 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 20, 2007 11:34
Berichten: 28
Woonplaats: Snellegem
jochevy schreef:
lagers vervangen is niet moeilijk hoor, kan je makkelijk zelf, denk eerder dat ge u wielen moet laten uitbalanceren. heb dit vroeger ook eens gehad maar niet met een van, wagen trilde ook altijd bij de zelfde snelheid op bijna de zelfde manier, bij mij is dit toen na balanceren verdwenen


laat ons hopen, kzal morgen eens bij bandencentrale maertens in jabbeke passeren.

_________________
Chevy G20 Starcraft

5.7 V8


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geluidjes en trillingen
 Bericht Geplaatst: ma dec 08, 2008 14:57 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 20, 2007 11:34
Berichten: 28
Woonplaats: Snellegem
Ik ben naar de bandencentrale geweest... En er zat dus een ei op men voorbanden... ik rij nu met me 2 wintervelgen en heb nieuwe banden besteld.

Alvast bedankt voor de hulp en raad

_________________
Chevy G20 Starcraft

5.7 V8


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geluidjes en trillingen
 Bericht Geplaatst: ma dec 08, 2008 21:18 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
opgelost :D :D , want zo het is wreed ambetant rijden, zal zeker nog een eitje geweest zijn van mee pasen he :mrgreen: :mrgreen:


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geluidjes en trillingen
 Bericht Geplaatst: za dec 13, 2008 00:12 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
da gepiep van de servopomp op het einde... keer kijken of da de riem genoeg spant (als dit een aparte is) da heb ek ook nog voor gehad.

_________________
www.bsca.be


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron