Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: LPG filter , regelmatig vervangen
 Bericht Geplaatst: ma nov 17, 2008 22:19 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
wisten jullie dat er bij een lpg installatie , ook een filter zit die de lpg filtert voor hij naar de verdamper gaat, wist dit niet, is mij nooit verteld tot ik bij autogas marting kwam vrijdag,
alle 30 000 km is het best deze te vervangen.
had bij deze persoon via kapaza een lpg gasfles gekocht, is heel interessant, kan je wettig vullen aan een tankstation en lekker goedkoop stoken,is een aanrader voor iedereen die een caravan heeft,http://www.onlinekampeerwinkel.be/index1.html , kijk dan op gas/lpg,heb gekozen voor de Damptank Alu 26 Ltr , kreeg daar de drie verschillende lpg vulnippels bij om in elk land te tanken.
deze persoon kent de verschillende soorten lpg / lpi installatie en heeft er ook uitleesapperatuur voor , monteert en afregelen doet hij allemaal .
doet veel ami voertuigen.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: LPG filter , regelmatig vervangen
 Bericht Geplaatst: ma nov 17, 2008 23:59 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
:shock: En waar zit die filter dan? Ik heb mijn gasinstallatie van begin tot einde al bekeken en kben nooit een filter tegengekomen.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: LPG filter , regelmatig vervangen
 Bericht Geplaatst: di nov 18, 2008 18:36 
bij u zit er ne koffiefilter :lol:


neeje, niet iedereen heeft een filter, normaal is dit een messing potje op de leiding net voor de verdamper,en inderdaad af en toe moet je dat eens reinigen want dat komt vol vettigheid.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: LPG filter , regelmatig vervangen
 Bericht Geplaatst: wo nov 19, 2008 10:44 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Ah, datte. Maar das geen "filter" an sich. Is dat niet eerder een soort van smering?

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: LPG filter , regelmatig vervangen
 Bericht Geplaatst: za nov 22, 2008 12:57 
mo neeje, een smering is dat niet,
de meeste die dat filterke hebben steken hebben dat niet voor de filtering.
er is een tijdje het verhaal geweest dat zo een filterpotje een soort van voorraadpotje zou zijn voor als je plankgas geeft. men gebruikte dit dan zonder filter erin en dit voorraadpotje zou er dan voor zorgen dat je op dat moment geen tekort aan gas zou hebben en dus meer vermogen.
geloof me, dit werkt niet en is totaal nutteloos. het enige wat helpt is een voldoende grote mixer met dus voldoende flow voor het betreffende blok en een dikke gasleiding tussen tank en mixer.kortom een aangepast systeem. je blok is in feite een (zuigende) pomp, als de leiding dik genoeg is en de mond groot genoeg kan de pomp dus meer opzuigen,
ter vergelijking , aan de andere zijde vh blok bij de uitlaat,,,ook de uitlaat moet voldoende diameter hebben, een dunne of verstopte uitlaat zal immers ook het vermogen beperken.

helaas rijden de meesten hier in belgie en nederland op een impco 300A klok met hun bigblok ,,,wat het vermogen aanzienlijk vermindert. waarom? de prijs vd installatie is in het begin van groot belang en het gaat em meestal om de dure benzine te vervangen ,,dat het vermogen wegvalt stoort vele blijkbaar niet of ze weten niet beter.
een mixer met grotere flow is een paar honderd euro duurder en daar wringt het schoentje

je mag nog twintig filterkes steken, dat helpt geen moer aan het eind van de leiding zal er daardoor niet meer uitvloeien.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: LPG filter , regelmatig vervangen
 Bericht Geplaatst: do dec 04, 2008 19:25 
neeje, zijne filter heeft een (goeie) van nodig :lol:


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: LPG filter , regelmatig vervangen
 Bericht Geplaatst: do dec 04, 2008 21:29 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Tss... azo met een arme mens lachen...

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron