Streetvanners Belgium vzw
http://streetvanners.be/forum/

Revisie 4L60E
http://streetvanners.be/forum/viewtopic.php?f=7&t=1061
Pagina 1 van 4

Auteur:  amtrans [ di nov 11, 2008 00:40 ]
Berichttitel:  Revisie 4L60E

Zoals belooft, het reviseren van de 4L60E van Brutus.

Afbeelding
de boit op zijn rug zonder pan en filter

close up van het kleppenblok. met de bekabeling half los..
Afbeelding

Afbeelding
kleppenblok gedemonteerd in de pan..

Afbeelding
pakking van kleppenblok met daar onder de seperator plate.

Afbeelding
seperator plate weg en nu kijk je tegen de case aan.

Afbeelding
pomp verwijderd...

Afbeelding
remband heeft het moeilijk gehad..

Afbeelding
een lege transmissie..

Afbeelding
hier een bak met rommeltjes..

Afbeelding
nog een bak met rommel..

Afbeelding
dit onderdeel meet drukken in het kleppenblok en geeft dit electrisch door aan de
computer..

Afbeelding
en hier wat foto's van de boosdoener... de sun drive shell.

Afbeelding
De ring is er compleet afgebroken...

Afbeelding
Nu is het goed te zien...
Ik zal deze vervangen door een versterkte versie drive shell "the beast"....

Morgen weer verder...
groeten:
AMTRANS
www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31612251973

Auteur:  Ollie [ di nov 11, 2008 02:02 ]
Berichttitel:  Re: Revisie 4L60E

:shock: :shock: damm dat lijkt me nogal teen ent ander zo een a.mt uit elkaar halen .
denk dat je de eerste keer wel in je haar krapt é .

nice work am trans é .

greetz :wink: :wink:

Auteur:  Brutus [ di nov 11, 2008 10:25 ]
Berichttitel:  Re: Revisie 4L60E

Ja hallo, heb je dat al eerder meegemaakt dat er zo een ding afbreekt?
Is the beast dan een heavy duty dat men zegt?

Auteur:  fastkid [ di nov 11, 2008 17:24 ]
Berichttitel:  Re: Revisie 4L60E

Yup als er bij mij ooit een volgende van komt zal hij zekers van NDS komen. :D

Auteur:  amtrans [ di nov 11, 2008 22:06 ]
Berichttitel:  Re: Revisie 4L60E

Die sun shell, kan wel eens afbreken.
Het ligt er aan hoe de van gebruikt wordt.
Maar het is bekent dat die dingen hier en daar wel eens afbreken..(ontwerp foutje).
Daarom is het "beast" ontworpen...die kan het geweld wel aan...

groeten:
AMTRANS
www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31 612251973

Auteur:  amtrans [ di nov 11, 2008 22:10 ]
Berichttitel:  Re: Revisie 4L60E

Om nog maar eens op jullie hart te drukken.
Gebruik in de Modernere transmissies 4 speed enzo, ATF olie
van de kwaliteit DXIII, dit is een betere kwaliteit dan DXII.
DXIII kan hogere temperaturen aan en smeert beter.
Voor die paar euro's meer per kan doe je de boit een groot plezier.
En je bankrekening ook...revisie is duurder dan de DXIII..

groeten:
AMTRANS
www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31 612251973

Auteur:  jochevy [ di nov 11, 2008 23:23 ]
Berichttitel:  Re: Revisie 4L60E

amtrans , kan je eens geen topic starten over hoe ge u versnellingsbak het best kunt gebruiken, is het zo dat wanneer ge stopt, uwe van uit vitesse zet,op P, de motor af zet, en wanneer ge dan u rem lost , dan beweegt u van nog een beetje , dit moet slecht zijn voor uwe versnellingsbak, men zegt , eerst de handrem opzetten en dan de rem lossen. is dit zo , welke tips kan je ons nog geven?

Auteur:  amtrans [ wo nov 12, 2008 00:29 ]
Berichttitel:  Re: Revisie 4L60E

Als je de boit in P zet en dan kan de van nog iets rollen.
Met het iets rollen komt het palletje van de park in het tandkrans achter in de
boit en de boit gaat dan "op slot", dat wil zeggen, de pal blokkeert dan de
uitgaande as van de boit.
Als je vind dat dit hard gebeurd kun je de voet op de rem houden en dan de
boit in P zetten en dan je voet rustig de rem los laten, zodat alles met beleid gaat.
En niet proberen de boit in P te zetten met 100 per uur... (maakt hoop lawaai)

Ja, hoe moet je met een boit omgaan?????
Een paar simpele tips om de levensduur te verlengen zijn:
* eens per jaar toch de ATF plus filter wisselen. (kost tussen de 5 en 8 tientjes).
* Als je veel karren of trailers trekt een koeler monteren en de overdrive NIET GEBRUIKEN.
* Niet als een zot met koude motor en boit weg scheuren, gummen met de banden is
eveneens niet goed voor de boit.
* De amerikaanse voertuigen zijn ontworpen voor highway gebruik in de states.
Daar rijd men zo'n 65 MPH. dat is ongeveer 110 km per uur.
Dus 160 km/h continue met de van is ook niet zo super voor de boit...
En voor de rest, gebruik uw gezond verstand.
Doe niets met uw van wat u ook niet met uw vrouw zou doen...
(tenzij je een kut huwelijk hebt natuurlijk ) :lol: :lol: :lol:

Auteur:  fastkid [ wo nov 12, 2008 00:43 ]
Berichttitel:  Re: Revisie 4L60E

en dan de eeuwige vragen moet je in D of in [D] rijden. Er doen hierover allerhande verhalen maar niemand weet blijkbaar het juiste antwoord

Auteur:  Koffietje [ wo nov 12, 2008 10:24 ]
Berichttitel:  Re: Revisie 4L60E

Eej, ...die vraag is al 100 keer beantwoord...

D met hokje er rond: voor dagelijks gebruik.
D zonder hokje er rond voor wanneer je je remblokken wil sparen en meer op je motor wil gaan remmen (handig voor in de bergen). En ook om zware vrachten te trekken (zware caravans en dergelijke meer).
Probeer het gewoon eens. Zet hem in D+hokje en rij 100 per uur. Los dan je gas. Je wagen zal langzaam uitbollen.
Zet hem in D zonder hokje , rij 100 per uur (je zal merken dat je Van hoger in toeren gaat) en los dan je gas. Je wagen zal na 2 seconden beginnen "remmen" op de motor.


Effe ter illustratie. Ik ben ooit de pyreneeen overgestoken via de route nationale. Dat is een kronkelbaantje waar je aan 30 per uur (maximaal) van de ene kant naar de andere kant kan rijden. Korte bochten, steile hellingen , steile afdalingen, ...
Ik had toen pas mijn Van , dus ik reed in D met hokje. Tegen dat ik aan de Spaanse kant van de pyreneeen was, waren mijn remblokken zo goed als helemaal op en mijn voorste velgen zagen zwart van t remstof.

In Spanje was er dan een Vanfreak die mij wat rijles gaf (en ook hielp om mijn remblokken te vervangen). Wel, in 't terugkeren, heb ik hem in D zonder hokje gezet toen ik de pyreneeen terug overstak. En doordat hij remde op zijn motor heb ik mijn remblokken veel minder moeten belasten.

D zonder hokje geeft meer trekkracht. 2 geeft NOG meer trekkracht, maar dan mag je niet te snel rijden.
En 1 geeft je het meeste trekkracht, maar dan mag je helemaal niet te snel meer gaan rijden.

Auteur:  amtrans [ wo nov 12, 2008 21:12 ]
Berichttitel:  Re: Revisie 4L60E

@ koffietje

JUISTEM :wink:

groeten:
amtrans
www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31612251973

Auteur:  starcraft [ do nov 13, 2008 01:33 ]
Berichttitel:  Re: Revisie 4L60E

@ Amtrans . Als ik deze foto`s zo bekijk lijkt het verdomd veel op mijn bak en ik ben van mening dat ik een th700r4 heb. Mijn Van is van bouwjaar 1987. Lijken de bakken zoveel opelkaar of zit er ergens een groot verschil waar ik dit aan kan zien??

Groeten Enrique.

Auteur:  amtrans [ do nov 13, 2008 09:18 ]
Berichttitel:  Re: Revisie 4L60E

beste starcraft.
Een th700 is tot en met 1992 gebruikt.
daar na kwam de electronische versie van de th700 de 4l60e.
grote verschil tussen de 700 en de 4l60e is dat de 700 een soort kickdown kabel
heeft naar de motor toe en de 4l60e heeft aan de passagiers zijde een grote
stekker zitten...
voor de rest zien ze bijna het zelfde uit...
groeten:
amtrans
www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31 612251973

Auteur:  starcraft [ do nov 13, 2008 20:00 ]
Berichttitel:  Re: Revisie 4L60E

Bedankt voor de uitleg maar nogen vraag :wink: Ik heb wel een nummer van mijn bak kan ik deze ergens intijpen net als de VIN nummer en dan achterhalen wat het is en welk bouwjaar??

Alvast bedankt

Groeten Enrique.

Auteur:  amtrans [ do nov 13, 2008 20:30 ]
Berichttitel:  Re: Revisie 4L60E

nee, geloof niet dat je dat zo op internet kunt vinden..
moet je een boek of iets voor hebben.
Inwendig staan wel nummers op de delen gegoten..
maar om daarvoor nu je boit te openen...

ik hoor ven je.
groeten:
AMTRANS
www.amtrans.nl
info@amtrans.nl
+31 612251973

Pagina 1 van 4 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/