Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bedieningspaneel verwarming hersteld + ander onderhoud
 Bericht Geplaatst: ma nov 03, 2008 21:38 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
Zo nog eens een topic posten.

De Van is nog niet gekeurd voor verkoop aangezien ik nog de radiator wou vervangen. Afgelopen vrijdag heb ik eindelijk de radiator toegestuurd gekregen. Heeft eventjes geduurd aangezien ze bij de douane niet de nodige papieren hadden om deze in te klaren.
Er waren enkele kleine barstjes in de oude, hij lekte enkel als de motor draaide en warm stond, toch maar vervangen voor het erger werd.

hier zie je waar hij lekte (rechts), aan de andere zijde (links) waren er gelijkaardige barsten maar lekte daar nog niet
Afbeelding

Zo iets meer als een jaar terug bleef de bovenste schuif van m'n bedieningspaneel voor de verwarming vast hangen op airco. De aircopomp slaat gelukkig niet aan zolang je de blazer ook niet opzet, maar dit wel zeggen dat ik al die tijd geen verwarming had. Ik zette de onderste schuif wel op Hot, maar kon de blazer niet opzetten aangezien de airco dan begon te werken. De rijwind zorgde wel voor beetje warme lucht maar niet genoeg. Niet erg praktisch dus.
Afbeelding

Nu heb ik zondag het bedieningspaneel er uitgehaald en bleek dus de centale pin (lees: plastieken prul) afgebroken op de vacuum-verdeler naar de verschillende kleppen voor de luchtverdeling en dit blokeerde de schuif.
Afbeelding

Ik heb me een boutje uitgezocht en afgezaagd, dit samen met rondel en moertje in de plaats van het plastic onding gebruikt om de verdeler dicht te houden. Met enkele kleine aanpassingen aan de kop van de bout kon de schuif opnieuw passeren en werkt dit weer als vanouds.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is wel een prutswerkje om het bedieningspaneel er uit te halen aangezien de connectoren voor de vacuum vastzitten met een metalen schuivertje dat erg moeilijk los te krijgen is, en de leidingen zijn net kort genoeg om met regelmaat wat gevloek te laten weerklinken. Het terug monteren gaat dan wel er erg vlot.

De oorzaak van dit euvel ligt natuurlijk weeral bij me zelf. Want ben er vorige week in geslaagd om het zelfde om zeep te helpen in m'n golf. De bediening zit vast op de stand ruit-ontdooien. Maar daar zit geen airco op dus kan ik wel warme lucht en blazer opzetten. Ben ik niet "geweldig". :D

Ik heb ondertussen ook andere batterij gemonteerd en zal mss nog een nieuwe rotor en rotorkap plaatsen op de stroomverdeler moest dit na controle nodig blijken. Ik heb nog setje bougie kabels liggen die ik op de El Camino ging monteren, maar zal als de rotor en rotorkap moeten vervangen worden maar ook meteen de bougiekabels vervangen. De passagiers ruit die niet meer wil zakken laat ik zo. dat zal voor de nieuwe eigenaar zijn.

Ik ben morgen thuis en ga nog een ander nakijken zodat ik hopelijk deze week de Van nog kan laten keuren voor verkoop en dan op het net zetten.

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bedieningspaneel verwarming hersteld + ander onderhoud
 Bericht Geplaatst: ma nov 03, 2008 21:40 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Wel schoon dat ge er nog zoveel werk aan doet alvorens die te verkopen.
Dat er niemand zegt dat ge ze brol in hun handen probeert te steken...of ik kom ze eigenhandig elke topic van t forum voorlezen om ze van t tegendeel te overtuigen.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bedieningspaneel verwarming hersteld + ander onderhoud
 Bericht Geplaatst: ma nov 03, 2008 22:52 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
Wel ja, wat moet ne mens anders anders aanvangen met zijne vrije tijd nie waar. Zeker sinds ik gezworen heb niks meer aan de El Camino te doen dit jaar.
Of je kan mij nog altijd iets komen voorlezen, ik heb hier nog ne Kr8 en American Car World liggen die ik nog nie uit heb :wink:.

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bedieningspaneel verwarming hersteld + ander onderhoud
 Bericht Geplaatst: do nov 06, 2008 22:09 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
Zo ik was dinsdag thuis en heb de rotor en rotorkap nagekeken. Ik had een nieuw setje meebesteld met de radiator, kon het niet laten voor die extra 17 dollar.
Het was al zeer snel duidelijk dat het tijd was om deze te vervangen. De aansluitpinnen waren al goed geoxideerd, alhoewel ik daar ik nog helemaal niks van gemerkt had.
Afbeelding

Na het afhalen van de rotor en de kap kon je duidelijk zien dat de contacten al aardig wat ingebrand en geoxideerd waren, vooral het centraal contact dat van de bobijn komt was al heel wat ingebrand.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb meteen besloten om de bougiekabels mee te vervangen, ik had nog een high performance setje liggen dat eigenlijk voor de el camino bestemd was. Een standaard setje was eigenlijk voldoende geweest voor de Van, maar had ze nu eenmaal liggen en zal ze niet direct nodig hebben. Het is een universele set die ik nog zelf op lengte moest snijden en de terminals zelf moest op persen. Er zitten 2 mallen bij om de connectoren dicht te nijpen, dit heb ik gedaan tussen de bankschroef.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb de kabels op de oude kap gelaten en zo 1 voor 1 een oude afgehaald en een nieuwe op dezelfde maat gemaakt en dan op de nieuwe kap aangesloten
Afbeelding
Afbeelding

Zo is dit volledig vernieuwd, heb eigenlijk niks gemerkt aan het rijgedrag van de wagen of het draaien van de motor met het nieuwe setje er op, maar was waarschijnlijk een kwestie van tijd dat er problemen zouden komen met het oude er op.

Ik wou normaal gezien met de Van nog naar de keuring gaan voor verkoop, maar ik denk dat er een of andere vloek op mij rust. Want nu de van gemaakt is (de nieuwe radiator en batterij) vertoont de golf kuren, hij hortte en stootte afgelopen zondag morgen daarna niet meer en gisteren wou hij niet starten, is waarschijnlijk een brandstofprobleem, benzine pomp of filter die verstopt zit of iets dergelijks. Dus wordt het nu eerst nog eens kijken naar dit probleem voor ik naar de keuring ga met de Van, Het zou maar moeten lukken dat ze die zouden afkeuren voor een of andere onnozelheid en dan zit ik dus zonder wagen. Zou het geval niet mogen zijn, maar toch maar op safe spelen. En heb ik nu goed excuus om nog wat met de Van rond te toeren tot de golf gemaakt is.
Had ik niet gezegd niet te weten wat gedaan met mijn vrije tijd, wel nu dus wel weer.

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bedieningspaneel verwarming hersteld + ander onderhoud
 Bericht Geplaatst: do nov 06, 2008 23:32 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42
Berichten: 455
Woonplaats: Tongeren
Mooi dat je dit nog allemaal doet.
Staat je Van eigenlijk al te koop?

_________________
Express high top van 1999.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bedieningspaneel verwarming hersteld + ander onderhoud
 Bericht Geplaatst: vr nov 07, 2008 00:19 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
De radiator en batterij moesten echt wel vervangen worden. Het bedieningspaneel heb ik eigenlijk gewoon gemaakt om m'n tijd te vullen en een wagen met verwarming verkoopt natuurlijk nog altijd beter als eentje zonder zeker met de winter voor de deur. Rotor en kap had ik nu al liggen, moest hetgeen die er op zat nog goed zijn, gaf ik ze gewoon bij de Van mee.
Al bij al zoveel tijd zit er nu ook wel niet in, heb dit allemaal verspreid over drietal middagen gedaan

Was eigenlijk van plan om hem deze week al te koop te zetten. Maar wil echt wel eerst keuren voor verkoop, een advertentie waar je kan inzetten dat er een carpass en een keuring voor verkoop gebeurd is, spreekt beter aan.
het heeft allemaal wat aangesleept met de aankoop van de andere wagen, en het gedoe met de radiator en zo. En nu komt er weer wat tussen. Ik zweer het, is waarschijnlijk een vloek. Hij wil niet verkocht worden zeker.
Maar moet wel zo snel mogelijk gebeuren, zit hier echt met serieus plaatsgebrek.

Ik zal wel nog laten weten wanneer hij op het net staat.

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bedieningspaneel verwarming hersteld + ander onderhoud
 Bericht Geplaatst: vr nov 07, 2008 01:08 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Heb je een idee rond welke prijs je zou willen gaan? das een lichte vracht van jou zeker, he?

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bedieningspaneel verwarming hersteld + ander onderhoud
 Bericht Geplaatst: vr nov 07, 2008 03:38 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: ma sep 01, 2008 13:08
Berichten: 149
Heel tof dat ge dat nog allemaal doet.
De nieuwe eigenaar zal kontent zijn.
Maar die keuring voor verkoop is maar 2 maand geldig als ik het goed heb.
Allee dat dacht ik toch .


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bedieningspaneel verwarming hersteld + ander onderhoud
 Bericht Geplaatst: vr nov 07, 2008 10:09 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
Ja het is een lichte vracht, wat wel enig nadeel is, een camper is meer gewild.
men Vraagprijs is 7000€ en heb een minimum bedrag in m'n hoofd waarvoor hij weg mag, maar dat ga ik hier niet zetten. Ik geloof dat hij dit zeker waard is.

De keuring voor verkoop is inderdaad maar 2 maand geldig, hoop wel dat hij voor het einde van het jaar verkocht is, aangezien ik eind december opnieuw inschrijving en verzekering zou moeten betalen.
Lukt dit niet, dan betaal ik dit wel en krijg dan bij het inleveren van de nummerplaat het merendeel wel terug. En ja dan moet ik ook maar eens terug naar de keuring. Want eens hij gekeurd is, zal ik er ook niet meer mee rijden. Als ik dan terug naar de keuring moet zullen ze wel zien zeker dat er niet mee gereden is aan de kilometer stand.
Maar hoop toch dat dit niet nodig zal zijn

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bedieningspaneel verwarming hersteld + ander onderhoud
 Bericht Geplaatst: vr nov 07, 2008 14:09 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Als ge keuring betaalt voor t volle jaar en ge doet hem voortijdig weg, dan komt de overschot van het geld op een geblokkeerde rekening bij je verzekeringsmakelaar te staan.
(Dus stel dat je 600 euro verzekering betaalt, en na 2 maand doe je die weg, dan komt de overige 500 euro op een geblokkeerde rekening).
Dat geld op die geblokkeerde rekening mag je dan gebruiken om andere zaken te betalen (bijvoorbeeld verzekering voor je golf of brandverzekering of dergelijke). Dus tis zowieso geen verloren kost.

Heb je enig idee wat je betaalt aan verzekering voor die lichte vracht? (kheb eventueel een potentiele koper)

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bedieningspaneel verwarming hersteld + ander onderhoud
 Bericht Geplaatst: vr nov 07, 2008 14:51 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
Ja dat zal toch per verzekering maatschapij anders zijn. Ik heb dit al eens gedaan met men 1ste wagen en kreeg de overschot gewoon terug gestort. Ik zit bij Fintro.
Ik betaalde daar jaarlijks net geen 800€, maar heb dit eens laten herberekenen bij dexia en daar moest ik met dezelfde voorwaarden maar 650 € betalen, ik had nu al volledig jaar betaald dus heb de overstap niet gemaakt.
koper gaat zowiezo best toch eerst eens gaan informeren bij zijn maatschapij, want per persoon is dit anders door de bonus malus, bij mij staat die nu op 6.

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron