Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Electrisch systeem (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Airco
 Bericht Geplaatst: wo feb 27, 2008 19:21 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42
Berichten: 455
Woonplaats: Tongeren
Iemand enig idee wat je allemaal moet demonteren om een airco pomp te wisselen? :roll:

_________________
Express high top van 1999.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do feb 28, 2008 00:11 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Euhm... de distributieriem er af en aircopomp losdraaien. En dan kan je die er in 1 keer helemaal uithalen. Ah ja, en de buis die de koude lucht verdeeld loskoppelen, maar das maar een kleintje.
Wat mankeert er wel aan? (Als hij sleept, gewoon de fiche uittrekken van de aircopomp en dan kan die magneet de boel niet meer aanspannen. )

(Is dat ik, of is dat echt zo ongelooflijk moeilijk om iets uitgelegd te krijgen met woorden? Moet maar es proberen uitleggen aan een maat hoe dat ge een behaatje moet opendoen. Zonder gebaren, maar enkel met woorden. :lol: )

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do feb 28, 2008 07:50 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42
Berichten: 455
Woonplaats: Tongeren
Met distributieriem zul je wel multiriem bedoelen
want er is alleen een distributieketting in een chevy v8 motor.
Eigenlijk zou ik willen weten of je de airco pomp er uit krijgt zonder de radiator uit te nemen. Mijn airco pomp maakt een hels lawaai en zou die willen vervangen om daarna terug op te laten vullen.
Iets uit leggen met woorden is inderdaad wel moeilijk :lol:

_________________
Express high top van 1999.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do feb 28, 2008 10:20 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Als ge voor de neus van uw Van staat, dan zit die aircopomp rechts bovenaan. Je kan die pomp gewoon via de "capeau" er uit halen. Der moet anders niets voor gedemonteerd worden. En ja, ik bedoelde de multiriem.
(ksnap dat eigenlijk niet he... Waarom mag je dat niet "distributieriem" noemen? Die riem distribueert toch de omwenteling naar de verschillende onderdelen? :lol: )

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr feb 29, 2008 06:54 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
ja distributie riem is eigelijk het gedeelte dat de nokkenas aandrijft, maar bij het grootste deel van de amerikanen wordt de nokkenas aangedreven door een distributie ketting en wordt de rest aangedreven door de multi Riem

voordeel daarvan is dat als de riem doorschiet je geen schade aan de motor hebt aangezien de nokkenas apart aangedreven wordt, je hebt wel geen servo, waterkoeling en airco meer maar met een andere riem te monteren is dit verholpen in tegen stelling tot andere motoren die de nokkenas wel laten aandrijven door de riem.
als hij dan doorschiet, stampen de pistons al je kleppen aan gort, met heel wat kosten als gevolg.

@ vindi ik denk wel dat je de airco pomp langs de motorkap kan uithalen, maar erg veel plaats heb je niet om los te koppelen. ik denk dat je de cover binnen in de Van ook zal moeten openen om aan de achterzijde van de pomp de bevestigingen op het blok los te maken.

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr feb 29, 2008 07:30 
ge kunt natuurlijk ook gans de van losvijzen van de aircopomp en deze eerst genoemde voozichtig opzijleggen in dozen.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr feb 29, 2008 07:49 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42
Berichten: 455
Woonplaats: Tongeren
Ja denk ook dat ze er uit gaat langs de motorkap maar weet niet of je ze uit geschoven krijgt zonder de radiator er uit te nemen. Maar ha ze toch demonteren denk ik dan zal ik het hier wel posten :wink:

_________________
Express high top van 1999.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr feb 29, 2008 11:37 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
ik ben er ZEKER van dat je de radiator niet moet demonteren. (die van mij zijn kogellagers zijn vastgelopen doordat ze bleven slepen...met als gevolg dat ze er nu ook uit moet en dat die lagers moeten vervangen worden... weeral 30 euro kosten. En mijne spiegel...
Als dat zo blijft doorgaan dan ga ik nooit genoeg geld hebben voor een ladderke. )

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr feb 29, 2008 16:24 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42
Berichten: 455
Woonplaats: Tongeren
Ha dan ben ik gerust, minder werk dan dat ik dacht.
Dan moet ik bij mijn ook eens de lagers na kijken want dat zou ook de oorzaak kunnen zijn van het lawaai. :oops:

_________________
Express high top van 1999.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr feb 29, 2008 22:49 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Bij mij is het heel stom gebeurd weer... der zit een magneet op die draaidinges (ik en woorden...kben een wandelend woordenboek...) dat dus voor de spanning zorgt. Die magneet heeft dus heel dat spel naar zich toe getrokken, waardoor dat is beginnen slepen.Daardoor zijn mijn lagers oververhit geraakt (stonden ijswit... ) waardoor die nu naar de euhm... kaplaarzen zijn. Gelukkig kosten ze niet veel.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za maart 01, 2008 09:59 
die magneet is een koppeling, net als een gewone ambriage,
uw binnenwerk van uw aircopomp draait pas mee als gij uw arco opzet, dus dan koppelt die magneet de riemaandrijving aan je pomp vast. die magneet is geen permanente magneet maar een elektromagneet, loot er geen stroom door, dan is het magnetische veld weg en lost de koppeling.
uw lagers waren gewoon versleten, die magneet moet juist doen wat je zegt,,aantrekken.

aan een aircopomp enkel de rollagers herstellen heeft weinig zin, als één deel versleten is is meestal heel de pomp versleten,dus ook de koppelplaat tussen magneet en pomp is dan ver opgesleten.


en normaal lopen de koelleidingen voor de lagers van uw pomp door de holle buizen van een ladderken,,waarschijnlijk ontbreken die bij uw van,,dit terzijde natuurlijk.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za maart 01, 2008 11:25 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Dus dan kom ik twee ladderkes te kort. :lol:

Ik had de fiche van de aircopomp uitgetrokken, dus normaal kon die geen elektriciteit meer krijgen. (Misschien statische elektriciteit???) Dus ik snap ook niet goed waarom die marchandise dan toch nog vastloopt. kzou graag die pomp er uit halen en een kortere riem steken, maar ik vrees dat dat niet mogelijk is waarschijnlijk he?

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za maart 01, 2008 13:47 
uw lagers op het koppelingsgedeelte draaien altijd mee en slijten dus ook gewoon door, uw riem blijft immers ook meedraaien, alleen wordt uw binnenwerk van uw pomp niet gekoppelt en is er bijgevolg geen belasting en dus ook geen pk verlies. daarvoor dient die koppeling dus, kracht sparen als uw airco niet gebruikt wordt. uw lagers kunnen zo versleten zijn dat inderdaad alles begint te kraken en vastloopt.

zomaar een kortere riem gebruiken zal niet lukken denk ik ,je zou dan de pomp dichter bij de polie moeten kunnen monteren en dat gaat zomaar niet.
mocht je riem echter meerdere componenten aanvoeren en je wil je pomp er vantussen laten bvb dan kan je dat waarschijnlijk wel doen,,het zal dan wel zoeken worden naar een passende riem want het komt op een cm aan, meet dan mbv een touw de lengte .


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma maart 03, 2008 09:48 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
En hoe zit dat dan met het circuit dat die riem moet volgen? Zou daar een tekening voor te vinden zijn?

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Electrisch systeem (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron