Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Electrisch systeem (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: DVD speler
 Bericht Geplaatst: vr feb 14, 2014 22:02 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di aug 27, 2013 11:41
Berichten: 67
Woonplaats: Melle
Mijn Savana heeft een ingebouwde DVD speler en flat screen TV maar speelt geen DVD's af. Ik vermoed dat de DVD speler een Amerikaanse is en dus geen Europese DVD's wil afspelen.
Kan ik daar iets aan veranderen ? Zoniet waar kan ik best een andere 12v DVD speler kopen ?

David.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DVD speler
 Bericht Geplaatst: za feb 22, 2014 14:49 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di aug 27, 2013 11:41
Berichten: 67
Woonplaats: Melle
Edit : ik heb ondertussen het één en ander gedemonteerd om eens te kijken. De DVD speler is idd een Amerikaanse van Etec maar wel een 150v exemplaar ! Dus ergens in de van moet een converter zitten van 12v naar 150v, maar ik heb geen idee waar. Kabels heb ik proberen volgen maar er loopt ongeveer een miljoen meter kabels door de van-joost mag weten waarvoor alles dient- en ik raak het spoor bijster zonder nog meer te gaan demonteren. Alles zit er zo net in dat ik wat schrik heb van de hele overhead console te gaan losgooien, misschien krijg ik het er noit meer zo netjes in dan hoe het nu zit.

Misschien kan ik dus beter die Amerikaanse converter "waar hij ook mag zitten" laten voor wat het is en een 12v DVD speler ergens kopen maar ik heb geen idee waar ik die kan vinden.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DVD speler
 Bericht Geplaatst: zo feb 23, 2014 01:58 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 05, 2010 19:32
Berichten: 209
Woonplaats: Hooglede-Gits
een tip : een 220v DVD speler, kost tegenwoordig niet veel meer. dan nog een omvormer van 12v naar 220v, en de DVD speler zal perfect werken. Ik heb ook zo'n omvormertje zitten, en ik heb dus altijd 220v aan boord. Om GSM laders, laptops... en dergelijk op te laden.
Met deze kleine omvormers kun je natuurlijk geen strijk-ijzers of stofzuigers doen gaan in de Van, want die dingen trekken nogal serieus wat wattage.


Groetjes
Simson

_________________
Coverband "Dust" simply the best !
www.dust.be
_____________________________


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DVD speler
 Bericht Geplaatst: di feb 25, 2014 20:58 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di aug 27, 2013 11:41
Berichten: 67
Woonplaats: Melle
Tot dat besluit ben ik idd ook gekomen, gewoon een 220v exemplaar met omvormer erin.
Ik moet dan wel nog op zoek gaan naar de audio/video verdeler zodat de dvd kan uitgezet worden met de knop audio/video in het centrale bedieningspaneel ( die knop bovenaan in de midden ) Anders blijft die op stand-by staan en batterij vreten.
Ik vermoed dat die audio/video schakelaar ergens naar een verdeeldoos loopt ofzo ? Of heb ik het mis. Dan zal ik alles dus toch nog moeten opengooien helaas :?


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DVD speler
 Bericht Geplaatst: wo feb 26, 2014 18:06 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 05, 2010 19:32
Berichten: 209
Woonplaats: Hooglede-Gits
bij mij is de omvormer aangesloten op een tweede batt die bijlaad tijdens het rijden. Eens het contact uit is, word die losgekoppeld van de startbatt en alternator. m.a.w. kan ik dus gewoon de tweede (leefbatt genoemd ) gewoon plat trekken. Of tevens je omvormer afleggen, dan trekt die ook geen stroom niet meer. Mits wat denkwerk kom je er wel. 't is van iedereen verschillend hoe sommige dingen aangesloten zijn en werken....


greeeeeeeetzzzz
simson

_________________
Coverband "Dust" simply the best !
www.dust.be
_____________________________


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DVD speler
 Bericht Geplaatst: wo maart 12, 2014 20:14 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di okt 29, 2013 19:20
Berichten: 78
ik heb een autoradio die dvd's afspeelt, ook gebrande , ook dvd's vol mp3 bestanden, het opklapschermpje geeft alles heel mooi weer in lijstjes,,en ,,,ik kan er ook gelijk welk groot scherm op aansluiten, een mp3 speler via een line in,,, een usb stick kan erop vol filmpjes, foto's of mp3 ,, er kan een gegevenskaart in en dit ding kost ochgod 200 euro , er is zelfs een afstandsbediening bij. er zit een sub front en rear line out op,,,,,
gekocht op ebay.de want dat was tmakkelijkste,, merk,,,AEG
ik had een avic of avix steken ,,dat ding heeft ooit 1000 euro gekost, herstelling was 300 euro enkel aan onderdelen en hij werkte nog niet,,,,,wel deze van 200 euro is heel goed voor in een van , hij zal wel minder robuust zijn, maar een van veert toch heel zacht. en voor zen prijs vind ik het echt een heel goed toestel. een aanrader voor wie dvd's wil afspelen,,,,


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DVD speler
 Bericht Geplaatst: do maart 13, 2014 11:47 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di aug 27, 2013 11:41
Berichten: 67
Woonplaats: Melle
Thx guys,

In mijn van zit een radio/GPS/DVD speler/achteruitrijcamera combinatie ingebouw met een 7" scherm. Werkt opzich perfect, zit zelfs een surround systeem in avn Infinity en de kwaliteit is verbluffend. Maar wel slechts 7" natuurlijk, voor DVD's niet ideaal. Dat TV scherm zit er toch al appart ook in. Als ik op mijn "radio" vooraan een DVD aansteek werkt mijn GPS niet meer dus ik wil echt graag GPS en DVD speler appart hebben.
Ik zoek het allemaal wel uit :-)


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DVD speler
 Bericht Geplaatst: za maart 15, 2014 22:01 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di okt 29, 2013 19:20
Berichten: 78
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DVD speler
 Bericht Geplaatst: za maart 15, 2014 22:04 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di okt 29, 2013 19:20
Berichten: 78
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DVD speler
 Bericht Geplaatst: za maart 15, 2014 22:07 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di okt 29, 2013 19:20
Berichten: 78
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DVD speler
 Bericht Geplaatst: za maart 15, 2014 22:17 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di okt 29, 2013 19:20
Berichten: 78
ik heb dus twee autoradios, de bovenste geeft gewoon een line out naar de onderste die een line in heeft via de stekker voor de cd wisselaar, (deze snoertjes kan je vinden op ebay), de onderste een alpine is gewoon tbeste wat er qua radios ooit op de markt kwam,, je kan er elke speaker mee afstemmen, hoge of lage tonen enz,,,
die line in geeft perfect geluid, geen enkel verlies!

de tv werkt op een omvormer van 12 naar 220 , deze heeft zelf ook een ingebouwde dvd speler en krijgt via de av in ook signaal en beeld vanuit de autoradio-dvd speler.

ik kan dus kiezen of de tv dvd's afspeelt en het geluid weergeeft, of ik kan via de autoradio dvds afspelen die dan ook het geluid uit alle boxen laat horen,
in principe kan ik het geluid dat uit de tv komt ook naar de autoradio sturen , maar tis al welletjes zo,,
het verbruik is als je enkel via de tv afspeelt is het minste natuurlijk want er zitten via de radio 3 versterkers en een sub in de van.

de tv kwam van den aldi,,


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DVD speler
 Bericht Geplaatst: zo maart 16, 2014 20:55 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 05, 2010 19:32
Berichten: 209
Woonplaats: Hooglede-Gits
jaja mooi en en proper bedacht. Mijn gedacht, maar ik denk dat gij iets hebt met Jack Daniels ???




grtz

_________________
Coverband "Dust" simply the best !
www.dust.be
_____________________________


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DVD speler
 Bericht Geplaatst: zo maart 16, 2014 21:07 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di okt 29, 2013 19:20
Berichten: 78
een erfenis,,,

ik ben hier nu juist eens een test aant doen,;
mijne tv staat al een uurenhalf te spelen op 1 oude gel batterij van 60ah via een omvormer,, ik ben benieuwd wanneer het gedaan is,,


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DVD speler
 Bericht Geplaatst: zo maart 16, 2014 22:41 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di aug 27, 2013 11:41
Berichten: 67
Woonplaats: Melle
Amai, zo ne living :-)
Als dat een LED tv is zal het verbruik wel meevallen.
Mijn scherm in de van is LCD.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DVD speler
 Bericht Geplaatst: ma maart 17, 2014 08:48 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di okt 29, 2013 19:20
Berichten: 78
na twee uur en 15 min is de tv uitgevallen, en dit met één oude batterij die al een paar jaar dienst deed in een elecktrische rolstoel van een zware begruiker ,,
twee parrallel gaat dus ideaal zijn, , ,


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Electrisch systeem (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron