Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Electrisch systeem (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Start niet meer
 Bericht Geplaatst: za nov 24, 2012 17:02 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo maart 25, 2012 11:43
Berichten: 29
Hallo,

Een tijdje terug had ik last van een backfire door de inlaat. Door een oude bougie te vervangen was het probleem verholpen. 3 weken lang heb ik probleemloos rondgereden :) Ik vond het al verdacht lang...
Toen kwamen de backfires weer de kop opsteken dit tezamen met een lagere olie druk dan normaal.
Toen ik het oliepeil checkte zag ik dat dit onder het "operationeel level" stond. Deze heb ik bijgevuld. Weet niet of het probleem nu verholpen is.

Ik heb een paar kleine ritjes zonder motorkap gedaan en hoorde geknetter af en toe. Ik ging ernaar opzoek en zag dat er vonkjes van de ignition coil over sprongen.
Vanmiddag een beetje van dichterbij bekeken en toen ik de rubberen kabel van de ignition coil naar de ignition distributor los maakte zag ik dat zowel de kabel als het connectie pinnetje op de ignition coil geoxideerd waren. Met een vijltje heb ik het overtollige materiaal weg gevijld.
Terug aangesloten en nu wil hij nimmer starten... :(
Dat kabeltje heb ik getest en nu blijkt volgens men volt meter dat deze niet meer geleidt. Ik meet 1 ohm.

Kan dit de oorzaak van men backfires ook zijn? Mij lijkt van wel, maar ik heb het al meer mis gehad.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Start niet meer
 Bericht Geplaatst: wo jan 02, 2013 19:10 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr sep 02, 2011 12:33
Berichten: 160
ik zou de verdeler kap , rotor en alle bougie kabels vervangen (ook die van verdeler naar bobine)
grote kans dat u probleem weg is. geoxideerde onderdelen van een ontsteking zijn nooit een goeie basis voor een goed draaiende motor :D

greetz matthias


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Electrisch systeem (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron