Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Electrisch systeem (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: binnenverlichting en tv-aansluiting werken niet meer.
 Bericht Geplaatst: zo dec 04, 2011 23:06 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma nov 10, 2008 19:00
Berichten: 152
Woonplaats: sint-niklaas
hoi, zit met een vraagje. Heb een chevy G20 starcraft, bouwjaar 1992 en sinds kort werkt alles wat door starcraft is bijgebouwd niet meer. Dacht eerst dat het aan de schakelaars lag die in de middenconsole zijn ingebouwd maar denk eerlijk gezegd dat het dit niet is. Heb al deze al eens op 12V aangesloten en dan kreeg ik licht op de schakelkast. Heb verder gezocht en heb achter de startbattery "iets" gevonden waar 2 stroomkabels op ingaan ( deze staan onder spanning) en waar dezelfde kleuren uitkomen als degene die naar de schakelkast gaan. Hier staat geen spanning op. Ik kan eigenlijk niet zien of dit relais zijn of wat het precies is omdat heel het ding is ondergespoten met zwarte afkit.
De zekeringen die ik gevonden heb zijn allemaal al nagekeken.
Is er hier iemand met een starcraft editie van dezelfde periode die me kan zeggen wat dit "ding" kan zijn?

_________________
SEE YOU ON THE ROAD SOMEWHERE...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: binnenverlichting en tv-aansluiting werken niet meer.
 Bericht Geplaatst: ma dec 05, 2011 00:41 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Kun je eens een foto plaatsen van je UFO?
(undentified object :D )

Misschien kunnen we daar meer uit halen.
Wellicht een stuurdoos die er zal tussen zitten die het begeven heeft?

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: binnenverlichting en tv-aansluiting werken niet meer.
 Bericht Geplaatst: ma dec 05, 2011 11:37 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
hoi geert, ik had destijds bij mijn eerste van, een starcrafft , ook zekeringen zitten voor die bijgeplaatste " verlichting en dergelijk" door starcrafft net boven mijn batterij, mijne was een 94 , dit waren zekeringen , die wanneer ze gewerkt hadden na overbelasting , terug moesten ingedrukt worden, het was een staafje dat er uit kwam, net een automatische zekering/beveiliging . er zaten zo een 4 a 5 stuks naast elkaar gemonteerd boven de batterij onder de motorkap . nog nooit niet gezien , maar wel beter als een FUSEKe , want das kapot na overbelasting , deze moest je gewoon terug indrukken en twas opgelost als het probleem van uitvallen er niet meer was he . veel sukses er mee . verwacht dat er ergens een beveiliging tussen zit, volg de plus kabel en dan moet je er zeker bij uit komen, zou ook kunnen dat men dit heeft afgeteept voor vocht .


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: binnenverlichting en tv-aansluiting werken niet meer.
 Bericht Geplaatst: ma dec 05, 2011 21:56 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma nov 10, 2008 19:00
Berichten: 152
Woonplaats: sint-niklaas
@ Macgyver, zal proberen morgen een foto te plaatsen, als ik op tijd thuis ben. ;-)
@ Jochevy, wist dat jij die starcraft hebt gehad, had hem ook bijna gehad he. Maar u uitleg klinkt zeer aannemelijk. Zal eens proberen om die rotzooi ervan af te krijgen en te zien wat er onder zit. Maar het is inderdaad op die plaats waar dat "ding" zit.
Ik hou jullie op de hoogte. Alvast bedankt voor de reacties.

_________________
SEE YOU ON THE ROAD SOMEWHERE...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: binnenverlichting en tv-aansluiting werken niet meer.
 Bericht Geplaatst: zo dec 11, 2011 15:21 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma nov 10, 2008 19:00
Berichten: 152
Woonplaats: sint-niklaas
krijg de foto's dus niet geplaatst hier, op dat gebied ben ik een onhandige kluns. :?
Ben wel begonnen met al die rotzooi van dat ding af te halen maar denk dat ze een hele bus siliconen gebruikt hebben. Zal dus wel even duren vrees ik.

_________________
SEE YOU ON THE ROAD SOMEWHERE...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: binnenverlichting en tv-aansluiting werken niet meer.
 Bericht Geplaatst: di maart 06, 2012 21:08 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma nov 10, 2008 19:00
Berichten: 152
Woonplaats: sint-niklaas
heb het gisteren met behulp van broer Werner eindelijk open gekregen en rarara, wat zou het zijn??? :roll:
Is eigenlijk de hoofdverdeler van alle stroom. Ziet er eigelijk zowat uit als de achterkant van een zekeringskast. Allemaal plaatjes zoals er op de zekeringen zitten. :? :shock:
Ga dus verder moeten zoeken achter mijn probleem. Eens proberen om een ander schakelkastje erin te zetten om te zien wat dat geeft.

_________________
SEE YOU ON THE ROAD SOMEWHERE...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: binnenverlichting en tv-aansluiting werken niet meer.
 Bericht Geplaatst: wo mei 23, 2012 22:38 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma nov 10, 2008 19:00
Berichten: 152
Woonplaats: sint-niklaas
Na lange tijd nog eens gezocht achter het probleem. Eerst achter de zijwand gezocht achter de bestuurderszetel, hier zaten enkel kabels, geen zekeringen. Dan alle zekeringen nog eens nagekeken en enkele vernieuwd. Hier zat er 1 tussen die wel doorgebrand was maar het was bijna niet zichtbaar. En dan nog eens alle zichtbare kabels nog eens nagekeken. En ja hoor, contact aangezet en zien dat alles terug werkt.
Vermoedelijk is het dus toch die zekering geweest, deze zat trouwens onder het dashbord. Nu heb ik voorheen mistlichten gehad, geen orginele die aangesloten zaten op de schakelaarskast waaraan de binnenverlichting ook bedient worden. Deze heb ik een tijd terug al afgedaan omdat ik andere bumpers heb gezet. Waarschijnlijk zit daar dus de oorzaak dat de zekering gesprongen is.
Ik wil jullie toch bedanken voor de tips en mee te denken.

_________________
SEE YOU ON THE ROAD SOMEWHERE...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: binnenverlichting en tv-aansluiting werken niet meer.
 Bericht Geplaatst: wo mei 23, 2012 22:46 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
helpen waar we kunnen, he, tis ook leuk als het dan uit eindelijk toch gevonden word , wij leren daar ook van bij. tis soms zoeken naar een speld in een hooiberg, maar als ik twijfel aan een zekering neem ik ze er uit en meet ze ook wel na, want je ziet het inderdaad soms moeilijk dat er eentje stuk is .


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Electrisch systeem (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron