Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Electrisch systeem (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Strobo's
 Bericht Geplaatst: wo jan 07, 2009 20:11 
Hallo, ik heb me deze week stroboscopen voor in mijn lichten gekocht. Kan ik dat gewoon aansluiten op mijn batterij of zou mijn batterij dat niet aankunnen? Er zit ook al een versterker en audio-apparatuur aangesloten. Heeft iemand daar ervaring mee? Grtz


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: Strobo's
 Bericht Geplaatst: wo jan 07, 2009 20:38 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo sep 07, 2008 21:23
Berichten: 664
normaal gezien kan je batery daartegen gewoon ergens stroom nemen of nieuw leding trekken , best met een zekering tussen hé, let op veel van die strobo's gaan niet lang mee
je moet al een zet van meer dan 40 euro kopen om een redelijke goeie te hebben .....

_________________
Some people are still alive, because it's against the law to kill them


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Strobo's
 Bericht Geplaatst: do jan 08, 2009 12:46 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Als ge uw strobo's (dus dat relaissysteem) VOOR al uw lichten installeert, dan kunde alle lichten van uw Van laten flikkeren :lol:

Let wel, als ge dat installeert, dat ge dat moet kunnen afsluiten om naar de keuring te gaan. en als ze je op de weg tegenhouden en die lichten kunnen doen knipperen, gade uw wagen mogen laten staan. Kunde hem de week er na gaan ophalen bij de opslagplaats van de politie.

In t Streetvannersgazetje staat een compleet artikel over wat mag en niet mag bij Tunen van auto's. Ook dat van die extra lichten staat er allemaal bij.
Mij dunkt dat het het eenvoudigste is om een leefbatterij in je wagen te hebben. Daar alle extra gadgets op aan te sluiten en die leefbatterij enkel maar in je wagen te zetten als je naar meetings gaat. Dan kan de politie er weinig tegen inbrengen dat je sirenes, zwaailichten, strobo's, ... op je wagen hebt. Ze werken dan toch niet.

Maar als je 't dan toch op je gewone batterij gaat installeren, kan je dat eigenlijk wel in de gaten houden via de voltmeter in je dashboard. Als je ziet dat die draaiende naar de 9 toe gaat ipv op 12 of 14 te staan zoals het hoort, kan je altijd je elektriciteit zuipende toestanden wat afsluiten he.
Er zijn zelfs Vans die dat oplossen door hun Aircopomp er uit te smijten en in de plaats daarvan een tweede alternator te steken. 2x12 volt , nooit meer startproblemen met je batterij en qua muziekinstallaties kan je veel verder gaan. (Zeker als je dan gelijk diene Blue Pig (niet zeker van zijn naam zenne, kem em gezien in overboelare) dan ook nog eens 4 leefbatterijen en 2 stroomomvormers hebt zitten :mrgreen: )

kDenk , als ge aan zo'n zaken gaat beginnen, dat ge beter eerst ne keer een blad papier pakt en voor uzelf een deftige planning opschrijft van wat je precies allemaal wil installeren. Als je dan de KW's, voltages, Amperes, en wat nog allemaal (laatste examen technologie : 51/ 100 :oops: , laatste examen fysica : 52/100 ) samentelt dan zul je meteen ook zien wat je nodig hebt om alles te ondersteunen. tZou triestig zijn om 2000 kw aan materiaal in je wagen te stampen als je maar 800kw kan ontwikkelen, he.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Strobo's
 Bericht Geplaatst: do jan 22, 2009 20:16 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Die stroboscoop lichtjes die je koopt voor 17 euro, wel ,dat verbruikt 2 keer niks.
Je mag ze aansluiten bij om het even wat,je zal er geen probleem van ondervinden.
Eens je met die grote 60Watt strobos voor proffesioneler gebruik gaat gebruiken, zul je een zwaardere toevoer moeten voorzien.
Mijn ervaring met die mini stobosjes:
Niet je grootste zorg aan het inbouwen besteden,want binnen een maand of 2 mag je ze er weer uithalen omdat ze al defect zijn.
Ik heb er al 2 paar versleten,en hou het daarvoor als bekeken met die rommeltjes.

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Strobo's
 Bericht Geplaatst: vr jan 23, 2009 07:44 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo sep 07, 2008 21:23
Berichten: 664
is wa ik bedoel , ze gaan niet lang mee, kameraad van mij set gekocht 60 euro 4x aangestaan dan 1 kapot en de keer erop de 2de, ermee naar de winkel en daar krijg je te horen,' verkeerd gebruik' of gemonteerd' dus als je zoiets koopt vragen aan de verkoper da hij het monteerd, als het kapot ga kunnen ze het al niet meer op verkeerd gemonteerd steken,

_________________
Some people are still alive, because it's against the law to kill them


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Strobo's
 Bericht Geplaatst: vr jan 23, 2009 11:39 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma dec 22, 2008 10:12
Berichten: 68
Woonplaats: Boom
Leuk die forum's,

Wou ook die strobo's kopen , maar ga er wijselijk van af zien .

Heb een hekel dat dingen snel defect geraken :-))


Heeft er iemand ervaring met de gekleurde led lampjes ( met bajonetsluiting)ter vervanging van de gewone lampjes in de binnenverlichting ?

Groetjes

Alain

_________________
she's gonna love me in my chevy van, and that's alright...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Strobo's
 Bericht Geplaatst: vr jan 23, 2009 11:50 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di apr 03, 2007 20:38
Berichten: 418
Woonplaats: Oost Vlaanderen
MSA schreef:
Leuk die forum's,

Wou ook die strobo's kopen , maar ga er wijselijk van af zien .

Heb een hekel dat dingen snel defect geraken :-))


Heeft er iemand ervaring met de gekleurde led lampjes ( met bajonetsluiting)ter vervanging van de gewone lampjes in de binnenverlichting ?

Groetjes

Alain


bedoel je de platte versmalling , met de twee omgeplooide ijzerdraadjes, volledig in t'glas ?
Die je in moet pluggen..

Zo ja, prachtig, gezellige sfeer kleur....
Je kan ze kopen met 3 ledjes per bulb....

grtz

Ed

_________________
Chevy Avalanche


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Strobo's
 Bericht Geplaatst: vr jan 23, 2009 11:59 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Met die led lampjes zul je geen problemen hebben.

Vroeger bestonden ook gekleurde lampjes,op zich ook goed,zolang ze hetzelfde vermogen hebben.
Eens je een hoger wattage insteekt,heb je de kans dat de behuizing aan het smelten gaat.
Een gekleurde lamp geeft minder klaarte af,vandaar dat er soms automatisch een hoger vermogen word geleverd,om toch dezelfde klaarte te proberen te evenaren.

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Strobo's
 Bericht Geplaatst: zo jan 25, 2009 17:35 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma dec 22, 2008 10:12
Berichten: 68
Woonplaats: Boom
ok , dan gaan we er een 8-tal kopen

, gaat er leuk uitzien

Thanks guy's

Alain

_________________
she's gonna love me in my chevy van, and that's alright...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Strobo's
 Bericht Geplaatst: zo jan 25, 2009 18:25 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Hallo bende,

Ik zo graag "Angel Eyes" willen hebben op mijn G20.
Op de meeting in Lommel stond er zo'n witte Dodge Ram die zo'n lichten had ingebouwd.
Dat was wel imposant om te zien want ze konden die laten flitsen, precies politielichten.
De Hairy Bear heeft die toen ook gezien.

Op dat marktje daar stond ook een handelaar met allemaal lampekes.
Dat materiaal zag er ook vree goed uit.

Als die daar dit jaar terug staat dan denk ik wel dat ik daar 't één en 't ander ga aanschaffen.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Electrisch systeem (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron