Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Exterieur (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: overspuiten van Van
 Bericht Geplaatst: wo okt 15, 2008 19:36 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
Ik ben van plan om mijn van te herspuiten. Hoe begin je hieraan? Welke stappen dien je te volgen? iemand die hier een overzicht van kan geven? Het probleem is dat ik hem geen maand kan langs de kant zetten. Nu ik nog werkzoekende ben is het de ideale moment om mijn van in het nieuw te steken omdat ik niet elke dag naar mijn werk moet.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: overspuiten van Van
 Bericht Geplaatst: wo okt 15, 2008 20:45 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
is het de bedoeling om zelf uw van te spuiten?
of ga je hem laten spuiten en wil je wel zoveel mogelijk zelf doen om de kosten te drukken?


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: overspuiten van Van
 Bericht Geplaatst: wo okt 15, 2008 20:52 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
Ik zou hem laten spuiten. Maar zou zoveel mogelijk zelf willen doen. Demonteren, schuren, enz. zou ik graag zelf proberen. Als dat gedaan is kan ik hem nog steeds binnen duwen bij een garagist zodat hij de afwerking kan doen.

ps. alle tips (en hulp) is welkom.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: overspuiten van Van
 Bericht Geplaatst: wo okt 15, 2008 21:28 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Goh, eerlijk gezegd...het demonteren en schuren is juist het moeilijkste. Al de rest is gewoon een kwestie van Nikom es lief in de ogen te kijken en te zeggen. "Eej Nikom, tschijnt dat gij geweldig goed spuit."

Als je het ECHT goed wil doen...
-alle ramen en deuren er uit, alle rubbers losmaken.
-alle interieur er uit. Inclusief vloer, zijwanden, dashboard, houtwerk, ...(laat de binnenkant meteen ook spuiten met een roestwerende verf. Dan kan je wagen er gerust weer 25 jaar tegen)
-alles afplakken wat niet mag bespoten worden (banden, de gaten die ontstaan zijn door de ramen er uit te halen dichtdoen met plakband, maar toch nog een randje laten om te overlappen)
-van uw deuren alle voering er uit halen.
-alles wat elektronica is, toedekken

en dan schuren he...en schuren... en schuren...en euhm...schuren... en schuren...geeuw...schuren...schuren...schuren...schuren...schuren

Als dat allemaal gedaan is , zou ik je aanraden een spuitcabine te gaan huren. (Of nogmaals proberen Nikom te verleiden...) voor 200 euro of zo heb je dat al. Reken wel op een ganse dag werk (van smorgens vroeg tot in de late uurtjes). Er moet namelijk een grondlaag op die enkele uren moet drogen, dan een bovenlaag die enkele uren moet drogen en dan nog een laklaag die enkele uren moet drogen.
dus ja, reken er maar op dat je je Van toch wel een paar weken kwijt zal zijn. Want als em gespoten is, moet je alles er terug in bonjouren.

Mijn suggestie is, wacht tot je het ganse interieur ook opnieuw kan aanpakken, koop wat nieuwe deur- en raamrubbers, zorg dat je je sunvisor ook kan laten doen ... en begin er dan pas aan. En zorg dat ge wat maten hebt die willen komen helpen demonteren. tZal nodig zijn.

Totale prijskaartje voor het verven alleen... 1000 euro.
Maar reken ook op wat plamuurwerk en dergelijke meer.
Prijskaartje om alles bij een carrossier te laten doen 2500 euro. Dus je kan 1500 euro in je zakken steken, door wat hulp te gaan vragen links en rechts.
Succes

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: overspuiten van Van
 Bericht Geplaatst: wo okt 15, 2008 21:47 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
ik wil allesinds ook wel een handje toesteken hoor, maar mispak er u niet aan, plamuren en schuren is echt wel niet zo eenvoudig zoals het lijkt (dat is toch wat ik heb ondervonden) en er kruipt massa's tijd in, als je het goed wilt doen tenminste (en dat wel je volgens mij wel)
hou er ook rekening mee dat je niet weet wat er vanonder de huidige verf gaat komen... wie weet zitten er enkele roeste plekken in waar nieuwe stukken in moeten... (extra tijd en geld)

demonteren valt op zich wel mee (op de motorruimte na) das gewoon kwestie van goed kijken en puzzelen
als je je motorruimte wilt laten meespuiten dan moet alles eruit en dat is andere koek...

de grondlaag en eventueel spuitplamuur is volgens mij ook goed mogelijk om zelf te doen,daar heb je niet persé een spuitcabine voor nodig...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: overspuiten van Van
 Bericht Geplaatst: do okt 16, 2008 00:21 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Als je iemand vindt die wil delegeren, dan wil ik ook komen helpen. MAar alleen op voorwaarde dat er iemand op mijn vingers staat te zien, zodat we niets verkeerd kunnen doen.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: overspuiten van Van
 Bericht Geplaatst: do okt 16, 2008 23:57 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo okt 08, 2006 12:52
Berichten: 142
Woonplaats: nevele
Hey :wink:
Dat is geen simpel werk, ten eerste in welk kleur moet hij komen ?
Is het dezelfde kleur dan is dit al veel werk bespaart, wil je een ander kleur, dan moet alles gedemonteerd worden, d.w.z. motorkap, al de deuren, zodat je eerst al de binnenkanten kunt schilderen, dan alles monteren en dan de volledige Van schilderen.
Ik heb indertijd mijn G20 volledig herschilderd in een andere kleur en verwijderen van roest en deuken , en dit heeft mij 1 week werk gekost van 's morgens 6u t.e.m. 22u 's avonds. Dit is dus een heel groot werk, moeten deuken en roest volledig weg , je kunt het perfect doen of gewoon proper werken. En dan heb je nog de kostprijs van de lak, je kunt gaan van effen kleuren tot metalic kleuren , parelmoeren kleuren, 3-laag systeem met gekleurde vernis of het duurste met kameleonkleuren. Dus je hebt veel stof om over na te denken. :wink:

_________________
AfbeeldingAfbeelding

GMC Van 5.7
Ford F1 3.9


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: overspuiten van Van
 Bericht Geplaatst: do okt 23, 2008 00:14 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do maart 13, 2008 22:34
Berichten: 42
Woonplaats: Sint-Niklaas
Toen ik aan de mijne begon had ik gerekend op een kleine maand, het zijn er uiteindelijk bijna 3 geworden.
demonteren, dan 3 weken grof schuren, deuken en roest wegwerken, nog een week of 2 schuren, afplakken, grondlaag laten spuiten en weer een kleine week fijn schuren, mijn lijnen afplakken, en dan mijn 2 kleuren laten spuiten en trug een week of 2 monteren en afwerken.
Maar mijne was dan ook een wrak, de uwe ziet er nog heel gaaf en deukvrij uit


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: overspuiten van Van
 Bericht Geplaatst: di aug 18, 2009 16:52 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo jul 26, 2009 03:04
Berichten: 80
Woonplaats: leefdaal (bertem)
hey, ik weet nu niet of ik hier mag verder gaan, maar het laatste bericht is hier nu toch van 23 oktober 2008 dus ja...

Ik ga dus een van kopen, maar dat wisten julie al wel. Ik ga hem eerst volledig demonteren, dashboard en al. Gewoon helemaal kaal. Alles goed in zakjes steken en labelen. Zoals julie al verteld hebben.

Maar heb een andere vraag: er zijn grote stukken die verroest zijn, dus deze moet ik eerst vervangen en nieuwe inlassen.
Maar als dit gedaan is, waar begin ik dan met schuren, en is het tot op het blote metaal of is dit niet nodig? Hij is nu wit grotendeels. de deuren zijn zwart. Ik wil hem helemaal zwart hebben.

Het is nog niet voor onmiddelijk, maar dan weet ik het al he. En als er mensen zijn die dan eventueel wat willen komen helpen, dat mag ook altijd. Drank zal er wel genoeg zijn dan :wink: :D

alvast bedankt.

Groetjes,
Wimpie


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Exterieur (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron