Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Exterieur (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: banden
 Bericht Geplaatst: za mei 19, 2007 21:07 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
ik lig nu vooraan met 245/70/r15. graag had ik vooraan een laagprofiel-band gestoken en hem ook wat verlaagd vooraan. daarom zoek ik een 235 of 245 band van 50 of 60 hoog voor op een 15 duims velg. iemand die ze te koop heeft of weet waar ze verkrijgbaar zijn? ik heb ze nog nergens gevonden.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do mei 31, 2007 22:23 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
Ik ben tot nu toe voor beide wagens naar de Gentse Bandencentrale geweest. http://www.gentsebandencentrale.be/
daar hebben ze me uitstekend geholpen.
het is niet zo evident om zomaar ergens aan de speciale maten te geraken voor onze geliefde vier wielers.
aangezien de eigenaar zelf met Dodge Ram pickup rijdt en een van zn werknemers ook een amerikaan heeft zijn ze altijd bereid om je met raad en daad bij te staan.

ikzelf heb op de Van Goodyear Regatta 235/75r15 liggen 175€ stuk en op de el Camino Cooper Cobra 2x215/60r15 125€ en 2x245/60r15 150€. Dit loopt natuurlijk snel op maar ik vind dat dit nog meevalt vergeleken met kameraad die meer 200€ per band kwijt was voor een BMW en dit in dezelfde bandencentrale. (hij had mss de ronny korting :D ).

je kan eerst mss nagaan wat je meest geschikt lijkt van breedte en diameter . zodat je weet wat je wil.

Je kan diameter van de band vrij eenvoudig uitrekenen.
je hebt 15 duims velg, dus 15x2.54=38,1cm
hoogte van de band is percentage van de breedte in tegenstelling tot wat sommigen denken is 235/60 en 245/60 niet even hoog
235/60 is 60% van 235mm =14,1 cm
velg + 2 x band is diameter wiel / 38.1 + 2 x 14.1= 66.3cm en reken maar +/- 5% marge

Een laag profielband heeft altijd een hoogtepercentage van minder dan 50 anders is het er geen. maar houd rekening dat als de diameter kleiner wordt je toerental en dus verbruik stijgt voor de dezelfde snelheid tegenover grotere diameter dit geldt wel enkel voor de aandrijf wielen.

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do mei 31, 2007 23:44 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Acceleratie verhoogt wel wanneer de achterwielen (aangezien Van's achterwielaandrijving zijn) kleiner zijn. Ze komen rapper in gang.
Maar je topsnelheid verhoogt wanneer ze groter zijn.
En ik vermoed dat je snelheidsmeter dan ook niet meer accuraat is wanneer je gaat knoeien met de diameter van de band waarop de snelheid is afgemeten.
Ik blijf er bij, gewoon achterkant wat verhogen en je komt al een heel ander effect uit.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr jun 01, 2007 15:12 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
ik zou graag achteraan getrokken 295's hebben. achterkant 5-6 cm omhoog voorkant 2cm naar beneden en iets lager profiel vooraan... moet zalig zijn. Ik ga na mijn examens juist voor mijn achterwiel onder mijn runningbord mijn uitlaat monteren. Das een buis van buitendiameter 8 cm(eigenlijk 2 naast mekaar). die komt een cm onder mijn runningboards uit. Wat ik me nu afvraag is of dat dit niet te dicht tegen de grond zal zijn. Ik vermoed van niet maar heb toch mijn twijfels. ALs ik hem nu nog eens 5 cm verhoog zou dat toch ook weer wat moeten schelen denk ik.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr jun 01, 2007 15:55 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
volgens mij ga je problemen hebben met drempels.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr jun 01, 2007 20:22 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
net voor het achterwiel 9 cm naar beneden. en dan komt de achterkant nog 5 cm naar omhoog... dus eigenlijk hangt ie maar 4CM lager... dat zal dan nog meer dan 15 cm van de grond zijn hoor. ik denk dat het wel haalbaar moet zijn.anders zou ik niet weten waar er mee uit te komen. achteraan zie ik niet echt zitten. ik probeer het even... ik denk toch dat het haalbaar moet zijn. Zeker als hij nog 5 cm verhoogd

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo jun 03, 2007 15:26 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
voor de banden kan je eens gaan kijken op http://www.coopertyres.be.

ik heb da nog altijd niet geprobeerd met die stukken dat ik liggen eb om de van te verlagen vooraan. moet eerst nog andere bouten halen voor erin (die wat langer zijn). een andere manier om een van te verlagen zijn andere spindels steken (vind ikzelf nogal duur uitvallen). een andere manier bestaat erin om je spiraalveer wat in te korten (wel redelijk werkje en definitief) je moet ze wel minder inkorten dan de verlaging moet zijn, daarda de geometrie van de wielen weer bijregelen ( uitlijnen)


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo sep 05, 2007 10:31 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jul 10, 2007 08:58
Berichten: 94
Woonplaats: Gent
Bij een van viel het mij op dat er meer dan 4 stukjes lood op de beide voorwielen waren. Is dit normaal of zijn de velgen krom?

Op mijn autotje is er maar eentje per velg - aan de binnenkant.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo sep 05, 2007 14:46 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
dat kan zijn dat de velg krom is ja. de loodjes dienen gewoon om uit te balanceren. Dus mss heeft de velg net te hard een borduurtje geraakt o.i.d.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Exterieur (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron