Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Exterieur (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: verhogen en verlagen!
 Bericht Geplaatst: do mei 17, 2007 13:08 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
Zijn er mensen die ervaring hebben met het verhogen van de achterkant van de van en het verlagen van de voorkant? Ik zou graag de achterkant wat in de lucht zetten en hem vooraan wat lager krijgen. Mensen die dit al eerder hebben gedaan en die me hier meer info kunnen over geven?
alvast bedankt!

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr mei 18, 2007 11:28 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Verhogen van de achterkant kan op verschillende manieren. Extra bladveer bijsteken, hulpschokdempers placeren...
Verlagen van de van is gewoon een kwestie van kortere schokdempers te kopen. Maar ik zou OF het ene doen, OF het andere. Want je verschuift het gewicht van je van enorm wanneer je die verhoogt of verlaagt. Op zich kan dat geen kwaad, tot je een noodstop moet doen. Maar ook bij de keuring zul je een "stek" krijgen wanneer ze vinden dat het gewicht onevenwichtig is verdeeld over je vier wielen.
Extra bladveer monteren is de goedkoopste, makkelijkste en volgens mij de meest efficiente manier om je van te verhogen. En eens de achterkant hoger staat, lijkt het visueel alsof de voorkant lager is. Voor het verlagen van de voorkant kan je ook opteren voor een iets kleinere voorband natuurlijk.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo mei 27, 2007 23:45 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42
Berichten: 455
Woonplaats: Tongeren
Om je van te verhogen van achter zijn er ook blokken in omloop om tussen je as en de bladveren te plaatsen. Dit gebeurt dan met langere u-beugels.
Nu die blokken zou ik eventueel zelf kunnen maken maar de u-beugels zouden van staal moeten zijn en ik zou niet weten waar en hoe ik het zou kunnen halen of maken.
Iemand iedeën? :shock:


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma mei 28, 2007 11:58 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
daarover bestaat hieral een topic met interessante foto's en suggesties. Der staan 3 manieren in om je van te verhogen en alledrie (tot die conclusie zijn we toch gekomen) zijn ze evenwaardig.
En kzou die topic nu zoeken zenne, ware het niet dat het zondag is en ik enorm lui ben voor de moment.
(Kan er misschien iemand tot gent komen rijden om mij een tas koffie in te schenken en tot aan mijn pc te brengen? )


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di mei 29, 2007 10:04 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
@ vindi. Als je de nodige maten en dergelijke hebt wil ik wil kijken voor dat te maken. Dan maak ik ze direct voor mij ook mee. Ken wel mensen die dit zouden moeten kunnen maken. (ik doe mijn best). Het eenvoudigste is wel die blokken steken. wat je wel niet mag vergeten is dat je ook andere schokdempers nodig hebt. u schokdemper zit nl tussen de as en de carosserie. Als je die afstand verlengt(door te verhogen) heb je andere schokdempers nodig. ALs je de huidige behoud gaan ze enorm snel kapot. (ben ik vorige week in de garage gaan vragen) de voorkant verlagen is met speciale klemmen. die ga ik laten namaken door een kennis. ALs je wil vraag ik of hij ze voor jou ook namaakt. Die klemmen trek je gewoon je voorste veren mee in.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di mei 29, 2007 13:50 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
En ga je daarmee door de keuring geraken?


http://forum.davc.nl/viewtopic.php?t=13 ... sc&start=0

Cut en paste dit es in je adresbalk. Daarop staat een discussie op een ander forum over verhogen van je veren. Het is een redelijk lange topic, maar er worden veel pro's en contra's van verschillende mogelijkheden gegeven alsook het resultaat van enkele experimenten. vooral pagina 5 is interessant (en volgens mij zo ongeveer wat Fastkid zoekt )


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di mei 29, 2007 23:26 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42
Berichten: 455
Woonplaats: Tongeren
Als je de blokken niet te hoog maakt en de beugels geen draadstangen zijn dan zien ze het volgens mij op de keuring niet eens of denken ze dat het zo is.
Dus de beugels zijndus enkel het probleem.
Nu de dempers nu zijn volgens mij nog lang genoeg omdat mijn van en de meeste vans vanachter al een paar cm zijn door gezakt.
Van voor kan mijn niet zakken omdat ik van voor ook 275 banden heb op liggen en die schuren nu soms al als ik een vluchtheuvel op rijd.
Hier staat trouwens een heel leuke van vind ik toch. Deze licht al hoger vanachter.
http://www.kapaza.be/Autos/Chevrolet/5559452/Chevy_van_g20.html
Nu de maten van die blokken en beugels weet ik ook nog niet, zou alles eens moeten op meten.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo mei 30, 2007 12:15 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
wauw... die Van van de link is wel erg mooi! die staat wel wat lager vooraan ook denk ik. en ietsje hoger achter. Ik weet dat als je verhoogd met een extra bladveer, Je dan een paar maanden een echt veel te hoge van krijgt.daarom ga ik ook kijken voor blokken. dan bepaal je exact de hoogte van je van.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr jun 22, 2007 20:12 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
Waarschijnlijk ga ik voor andere bladveren + oppompbare schokdempers gaan. Dat moet mijn weggedrag verbeteren denk ik.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za jun 23, 2007 10:10 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42
Berichten: 455
Woonplaats: Tongeren
De bladveren kosten ongeveer 130€ dus dat valt goed mee en ik zou eens alleen met de baldveren eerst proberen.
Dit weekend gaan we er misschien steken onder een maat zijn Van.
Ik zal er foto's van trekken.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za jun 23, 2007 10:34 
Hey

Mss ook niet onbelangrijk gewoon ff de hoogte meten "voor en na"
de ingreep.

foto's kunnen soms tegenvallen en een fout beeld geven. :cry:

Mvgr :wink:


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za jun 23, 2007 11:03 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
ja als je wil. In het begin zal de van wel een heel stuk hoger staan. Na een tijd zet de bladveer zich wat en komt de van wat naar beneden.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo jun 27, 2007 21:06 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42
Berichten: 455
Woonplaats: Tongeren
De ingreep is vandaag gebeurd.
De van is ongeveer 9 cm omhoog gegaan.
Dus dat is goed mee gevallen in zijn geval.
Hier een paar foto's.
Foto's van er voor komen nog.
Afbeelding
Alles klaar gemaakt en de beugels gelost.
Afbeelding
Torenbout.
Afbeelding
Nieuwe lam er tussen en beugels terug vast.
Afbeelding
Afbeelding
Resultaat.

Moet wel zeggen dat ze redelijk wat door hing.

Raar foto's komen er niet wat doe ik verkeerd????


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do jun 28, 2007 02:20 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
Ik heb je post aangepast. nu werken de foto's wel.
je moet een foto laten voorgaan door een [ IMG ] en afsluiten met [ / IMG] en jij had het andersom gedaan. Dus bij deze is dit rechtgezet.
het resultaat is wel mooi. van mij komt hij ook zo hoog maar dan nog eens als extra luchtschokdempers zodat ie nog hoger kan komen.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do jun 28, 2007 13:46 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
En wat heeft dat gekost? tZiet er in elk geval wel heel mooi uit. Die van mij hangt serieus op zijn gat en ik wil hem ook een stuk opkrikken.(10 cm zou ik prachtig vinden. )
Ik denk ook dat de van uiteindelijk wat lager zal komen te hangen wanneer de veren zich deftige gezet hebben, maar tzal niet zo spectaculair veel zijn denk ik.


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Exterieur (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron