Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Voorstellen




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe Vanner meld zich aan!
 Bericht Geplaatst: wo jul 30, 2008 23:23 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Hallo iedereen!

Sinds kort ben ik ook eigenaar geworden van een G20 en aangezien ik van plan ben om ook het één en 't ander te gaan aanpassen/restaureren aan deze wagen vondt ik dat het de hoogste tijd werd om me ook eens aan te melden op een Van forum.
IK denk wel dat enkele andere leden me al wel een beetje zullen herkennen van andere forums want ik ben ook actief op het CCC forum en bij onze Noorderburen : Het DAVC forum.
Ik heb in elk geval al gezien dat er, voor mij, hier bekende mensen zitten.

Wat meer info over mezelf:

Ik ben afkomstig uit Antwerpen en ben 37 jaar jong.
Ik werk als spoorwegarbeider bij "De Lijn" en ben een trotse papa van 2 kinderen.
Een dochter en een zoon van elks 11 en 9 jaar.
Met mijn vriendin woon ik in een leuk appartementje (helaas zonder garage) en ondertussen heb ik ook haar kunnen aansteken met het Ami virus.

Onze 1ste Ami was een Chevrolet Chevelle Malibu uit 1975.
Een foto plaatsen gaat nog niet zo goed want ik beschik nog niet over een verkleinprogramma.
Ik kan jullie wel een link geven.

http://s168.photobucket.com/albums/u198 ... 001766.jpg

Deze wagen hebben we dus letterlijk en figuurlijk geruild voor een Chevy Van uit 1985.
Het betreft een Kellog Elkhart uitvoering die loopt op een 305 blok gekoppeld aan een 350 bak.
De motor beschikt over de optie LE9. Dit wil zeggen dat er nokken van een 350 opliggen welke het vermogen laat pieken op 180 pk's (waar er, door de ouderdom, inmiddels al zo'n 100 van zijn gaan lopen :lol: )

http://s168.photobucket.com/albums/u198 ... 002084.jpg

http://s168.photobucket.com/albums/u198 ... 002090.jpg

(hopelijk werkt het met de linkjes)

We (mijn vriendin, twee goede kameraden en ik) zijn dus van plan om allereerst het interieur volledig op te knappen en hopelijk schiet er volgend jaar genoeg geld over om een nieuwe V8 en th700r4 eronder te gooien.
Liefst ééntje van zo'n 350 à 400 pk.

Genoeg te doen dus en waarschijnlijk ga ik jullie dus regelmatig met vragen bestoken waar jullie je koppen over mogen breken :mrgreen:

Zo, als jullie nog meer moeten of willen weten?
Vraag maar raak!

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe Vanner meld zich aan!
 Bericht Geplaatst: wo jul 30, 2008 23:36 
hey hey

van harte welgekomen bij de Streetvanners
Nice ride...love those windows :)

Citaat:
Een foto plaatsen gaat nog niet zo goed want ik beschik nog niet over een verkleinprogramma.

Kzie da ge met Photobucket werkt....klik eens op "edit", daar kunt ge het formaat van de foto aanpassen.
Bij het uploaden kunt ge instellen dat da automatisch gebeurt.

Grtz, have fun en tot op een of andere meeting
Dakota


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe Vanner meld zich aan!
 Bericht Geplaatst: wo jul 30, 2008 23:50 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 04, 2008 18:16
Berichten: 116
Woonplaats: Langdorp-Wolfsdonk
Hey hey , welkom op de site van de streetvanners, mooie van en zoals Dakota al zei tot op vlug op 1 of andere meeting
grts de Polle, Carine en de kids


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe Vanner meld zich aan!
 Bericht Geplaatst: wo jul 30, 2008 23:52 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
jup! wat dakota zegt! machtig vanneke. 300 a 400pk klinkt ook helemaal niet mis. Ik ben benieuwd om het resultaat in real life te mogen bewonderen.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe Vanner meld zich aan!
 Bericht Geplaatst: do jul 31, 2008 00:19 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Hoi allemaal,

Bedankt voor de snelle verwelkoming.

Normaal is het de bedoeling om in september, na de meeting te Weert (NL) aan de werken te beginnen.
Dan hoop ik tegen die tijd te kunnen beschikken over een tweede wagen (welke zeg ik nog niet, moet een verassing blijven) en kunnen we de G20 "buiten dienst" zetten.

We gaan in elk geval het interieur volledig strippen ook al ziet de binnenkant van de Van er op foto nog goed uit.
Er komt nieuwe tapis-plain in en de twee middelste zetels gaan verhuizen naar voren.
De Slaapbank/3-zit komt dan in het midden te staan en de plaats daarachter gaat dan omgebouwd worden met een paar kampeeratributen.
We zijn ook van plan om "echt" te gaan kamperen met deze wagen samen met een tent.
Dat moet zekerst lukken!

Wat betreft het blok? Dat ga ik volledig zelf samenstellen met behulp van twee vakbekwame vrienden van me.
Bedoeling is om een Van te bezitten die er met een smerige rotvaart vandoor gaat.
Ik had een 350 blok in gedachten met een 6 pack.
Of anders ga ik een oud 305 blok volledig reviseren en voorzien van een andere krukas en drijfstangen en er zo een 6000 cc van te maken met andere nokken en manifold.

We zien wel naar waar dit project ons leid.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe Vanner meld zich aan!
 Bericht Geplaatst: do jul 31, 2008 06:06 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 27, 2007 16:40
Berichten: 904
Woonplaats: Deinze Oost vlaanderen
van harte welgekomen

nice van en veel succes met de veranderingen
Keep in touch

Greats BLEU BEAR

_________________
AfbeeldingCHEVY 5.7 GLADIATOR CONVERSION VAN

LIFE IS GREAT WHEN YOU DRIVE A V8


BALUBA Conversions inc.

COTD's Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe Vanner meld zich aan!
 Bericht Geplaatst: do jul 31, 2008 08:09 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 04, 2008 18:16
Berichten: 116
Woonplaats: Langdorp-Wolfsdonk
earthforceone schreef:
Hoi allemaal,

Bedankt voor de snelle verwelkoming.

Normaal is het de bedoeling om in september, na de meeting te Weert (NL) aan de werken te beginnen.
Dan hoop ik tegen die tijd te kunnen beschikken over een tweede wagen (welke zeg ik nog niet, moet een verassing blijven) en kunnen we de G20 "buiten dienst" zetten.

We gaan in elk geval het interieur volledig strippen ook al ziet de binnenkant van de Van er op foto nog goed uit.
Er komt nieuwe tapis-plain in en de twee middelste zetels gaan verhuizen naar voren.
De Slaapbank/3-zit komt dan in het midden te staan en de plaats daarachter gaat dan omgebouwd worden met een paar kampeeratributen.
We zijn ook van plan om "echt" te gaan kamperen met deze wagen samen met een tent.
Dat moet zekerst lukken!

Wat betreft het blok? Dat ga ik volledig zelf samenstellen met behulp van twee vakbekwame vrienden van me.
Bedoeling is om een Van te bezitten die er met een smerige rotvaart vandoor gaat.
Ik had een 350 blok in gedachten met een 6 pack.
Of anders ga ik een oud 305 blok volledig reviseren en voorzien van een andere krukas en drijfstangen en er zo een 6000 cc van te maken met andere nokken en manifold.

We zien wel naar waar dit project ons leid.

Greetz earthforceone



Mateke, die meeting in Weert (NL) All American Day, is dat niet het weekend van 8 tot 10 augustus, want daar hebben wij ook geplant om naartoe te gaan
grts de Polle, Carine en de kids


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe Vanner meld zich aan!
 Bericht Geplaatst: do jul 31, 2008 09:58 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Heel schone Van, mooie kleurcombinaties ook.
Het geeft inderdaad heel wat voordeel om je driezit in t midden te plaatsen (heb ik ook gedaan). Je kan dan achterin zomaar eventjes 1m80 op 1m80 laden. (Wel jammer dat de wielkappen uitsteken waardoor je opzij aan elke kant 25 cm verliest).

Als je met een 350 boite zit, kan je niet zomaar eender welke motorblok gebruiken. (In principe kan je dat wel...maar de ene blok is meer geschikt dan de andere).
Soms kan je door je wagen fijner af te stellen, nieuwe verdeelkap, bougies, ... al heel wat pk's recupereren.

Veel plezier met je Van en hopelijk kunnen we elkaar wat helpen :wink:

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe Vanner meld zich aan!
 Bericht Geplaatst: do jul 31, 2008 11:46 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
polle schreef:
Mateke, die meeting in Weert (NL) All American Day, is dat niet het weekend van 8 tot 10 augustus, want daar hebben wij ook geplant om naartoe te gaan
grts de Polle, Carine en de kids


Hoi polle,

Ik dacht dat All American Day doorging op 12 en 13 september?
Na dat even te gaan nakijken zie ik dat het toch doorgaat op de door jou opgegeven datum.
Dan zal ik ervoor moeten zorgen dat ik tegen die tijd genoeg kampeermateriaal heb want we mankeren nog 't één en 't ander (stoeltjes en tafeltje en kampeerbestek en tal van andere zooi).
Dat weekend is het ook iets te doen aan de Double D Ranch in Wiekevorst.
Daar ben ik vorig jaar ook naar toe geweest en dat was ook best leuk maar uiteraard opteren wij ook veel liever voor Weert.

Nu ja, wat er ook van zei...
We gaan dus naar Weert alleen dat onze Van "overkookt" bij ritten op de snelweg vanwege een versleten thermostaat of vloeistofkoppeling.
Wij waren zowiezo van plan om binnendoor te rijden. We vinden dat trouwens ook veel leuker en minder saai.
Ik heb uitgerekend dat een rit binnendoor (als je vanuit Antwerpen vertrekt) zo'n 2 uur duurt in plaats van 1 uur en 10 minuten (TomTom info).
Misschien moet ik dit maar eens even voorstellen in een ander topic.
Dan kunnen eventueel geinteresseerden hierop reageren en kunnen we misschien ook een plaats van vertrek afspreken (rond punt Wommelgem? Ik zeg maar iets)

In elk geval, bedankt om me hier ff op te wijzen.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe Vanner meld zich aan!
 Bericht Geplaatst: do jul 31, 2008 11:50 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Koffietje schreef:
Heel schone Van, mooie kleurcombinaties ook.


Als je met een 350 boite zit, kan je niet zomaar eender welke motorblok gebruiken.

Veel plezier met je Van en hopelijk kunnen we elkaar wat helpen :wink:


Mercie Koffietje,

Ik ben van plan om zowel de motor als de versnellingsbak te vervangen.
Er zou een th700r4 bak onderkomen.
Nuja, dat is toekomstmuziek en zal ook afhangen van de nodige financieen.

Eerst maar eens zien dat ik naar Weert geraak.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe Vanner meld zich aan!
 Bericht Geplaatst: do jul 31, 2008 11:59 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 04, 2008 18:16
Berichten: 116
Woonplaats: Langdorp-Wolfsdonk
earthforceone schreef:
polle schreef:
Mateke, die meeting in Weert (NL) All American Day, is dat niet het weekend van 8 tot 10 augustus, want daar hebben wij ook geplant om naartoe te gaan
grts de Polle, Carine en de kids


Hoi polle,

Ik dacht dat All American Day doorging op 12 en 13 september?
Na dat even te gaan nakijken zie ik dat het toch doorgaat op de door jou opgegeven datum.
Dan zal ik ervoor moeten zorgen dat ik tegen die tijd genoeg kampeermateriaal heb want we mankeren nog 't één en 't ander (stoeltjes en tafeltje en kampeerbestek en tal van andere zooi).
Dat weekend is het ook iets te doen aan de Double D Ranch in Wiekevorst.
Daar ben ik vorig jaar ook naar toe geweest en dat was ook best leuk maar uiteraard opteren wij ook veel liever voor Weert.

Nu ja, wat er ook van zei...
We gaan dus naar Weert alleen dat onze Van "overkookt" bij ritten op de snelweg vanwege een versleten thermostaat of vloeistofkoppeling.
Wij waren zowiezo van plan om binnendoor te rijden. We vinden dat trouwens ook veel leuker en minder saai.
Ik heb uitgerekend dat een rit binnendoor (als je vanuit Antwerpen vertrekt) zo'n 2 uur duurt in plaats van 1 uur en 10 minuten (TomTom info).
Misschien moet ik dit maar eens even voorstellen in een ander topic.
Dan kunnen eventueel geinteresseerden hierop reageren en kunnen we misschien ook een plaats van vertrek afspreken (rond punt Wommelgem? Ik zeg maar iets)

In elk geval, bedankt om me hier ff op te wijzen.

Greetz earthforceone



Mateke, een deel van de streetvanners gaat naar een meeting in Engeland
Ik en de Francky gaan al zeker naar Weert , maar Wommelgem is niet echt evident voor ons omdat wij van Aarschot en Francky van Veerle-Laakdal zijn, we kunnen misschien ergens de kanten van Geel afspreken of zo
grts de Polle, Carine en de kids


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe Vanner meld zich aan!
 Bericht Geplaatst: do jul 31, 2008 19:23 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
polle schreef:
Mateke, een deel van de streetvanners gaat naar een meeting in Engeland
Ik en de Francky gaan al zeker naar Weert , maar Wommelgem is niet echt evident voor ons omdat wij van Aarschot en Francky van Veerle-Laakdal zijn, we kunnen misschien ergens de kanten van Geel afspreken of zo
grts de Polle, Carine en de kids


Hoi,

We spreken nog wel iets af.
Deze Zondag gaat de Van nog snel binnen voor een nazicht van de thermostaat en hopelijk krijg ik die maandagavond klaar op voorwaarde dat het de vloestofkoppeling niet is (alhoewel, ik denk dat ik die ineens ga vastlassen met een paars speten. Heb ik continu koeling).

Heb inmiddels een ander topic geopend over de heenrit naar Weert.

viewtopic.php?f=1&t=723

Geinteresseerden kunnen zich daar opgeven.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe Vanner meld zich aan!
 Bericht Geplaatst: vr aug 01, 2008 01:30 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Uw wagen loopt minder kans om vast te lopen op de snelweg, dan op de secundaire wegen. Zeker met een caravan achter je aan.

Aan een snelheid van 90 per uur en zonder je ventilators koude lucht te laten blazen, zal je misschien wel ter plaatse geraken.
Ik zou je aanraden om zo vroeg mogelijk te vertrekken. Kwestie van de hitte van de dag voor te zijn.

Maar ik hoop dat je een goeie wegenassistentie hebt. Misschien kan je es rondvragen of niemand anders jouw caravan wil voorttrekken? Er zijn er hier genoeg met een trekhaak.
En als je dat niet vertrouwt...Streetvanners hebben een mobiel clubhuis (eigenlijk ook een caravan ;-) ) die je ook kan gebruiken. Je kan altijd vragen om die ook te mogen gebruiken.

En tenslotte...als je radiator echt niet werkt, dan zou ik je aanraden om hem er voor deze rit uit te halen. Dan heb je op zijn minst luchtkoeling doordat de lucht dan makkelijk doorheen je motorblok kan waaien.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe Vanner meld zich aan!
 Bericht Geplaatst: vr aug 01, 2008 05:34 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
welkom hier eartforceone en veel plezier hier. :wink:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe Vanner meld zich aan!
 Bericht Geplaatst: vr aug 01, 2008 10:29 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Ja ,ook een hartelijke welkom hier op ons forum.
Velen onder ons zullen met plezier jouw vorderingen volgen.
Kan heel wat interessante lectuur opleveren.
Hopelijk doe je nog eens een meeting na het weekend van Weert,want
zoals hierboven al vermeld,een aantal van ons gaan in de richting van Kent naar de Rebelvanners-meeting.
Tot meets, Macgyver

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Voorstellen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: