Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Voorstellen




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: nieuw hier
 Bericht Geplaatst: di jun 24, 2008 21:22 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Dit is zonder twijfel de meest intelligente Vankoper die we ooit zijn tegengekomen. Eindelijk ene die EERST vragen stelt en dan pas koopt :mrgreen: .
Welkom op het forum.

Ik ga eerst nog zelf een vraagje stellen....wat is je budget?
Dat is heel belangrijk bij het beslissen van een Van. Je moet rekenen, als je een tweedehandswagen koopt, dat je dan soms wel eens wat kosten moet doen . Maar als je natuurlijk een duurder exemplaar koopt , zijn de kosten meteen al een stuk minder.

1) Wanneer je de wagen koopt, staat er op de inschrijvingsformulieren of het een lichte vracht of een camper is. Het kan ook een monovolume zijn, maar dat zou ik je echt afraden, omdat dan gekeken wordt naar de cilinderinhoud en het aantal PK's van de wagen. en dan ga je je blauw betalen. Wanneer je een BTW nummer hebt, (zelfstandige bent) zou ik je aanraden uit te kijken naar een lichte vracht. Wanneer je een particulier bent, zou ik je eerder aanraden een camper te zoeken. Wanneer je een exemplaar op het oog hebt, laat het hier dan weten, de meeste Vans kennen we wel en ook de staat waarin ze verkeren. En anders kunnen we ze wel helpen keuren.

2) Ik heb nog nooit gehoord dat verzekeringen bezwaar zouden maken tegen het verzekeren van een Van. Het kan natuurlijk wel zijn dat jijzelf een brokkenpiloot bent die op de zwarte lijst staat. Maar dan ga je zowieso geen verzekering krijgen he.

3) Zie antwoord 1 :mrgreen:

4) Koop NIET (ik herhaal : NIET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!) van een particulier. Wanneer je van een particulier koopt, heb je geen jaar garantie en dat heb je bij Vans echt wel nodig. Wanneer je van een garagehouder koopt , dan heb je zowieso recht op minstens 1 jaar garantie. Bij een garagist zal het iets duurder uitvallen, maar zowieso is dat ene jaar garantie zeker geen overbodige luxe.

5)Tips : Wanneer je een model koopt van na 1997, zorg dan dat er al een LPI (ik herhaal lp I ) installatie inzit. Is het een model van VOOR 97, kijk dan of er al een LPG installatie (liefst IMPCO) in zit. Rondrijden op benzine is enorm duur van tegenwoordig. reken dat die wagens toch makkelijke 15 tot 20 liter verbruiken he .

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuw hier
 Bericht Geplaatst: di jun 24, 2008 23:16 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
8) :wink: jow welgekomen tamiya.
veel plezier op het forum we zullen je met raad en daad probereb bij te staan.

aankoop van : ga zeker niet overhaast te werk .
kijk eerst goed rond en neem een kenner mee of een mecanieker als steun en raadsman als je er zelf niet echt veel van kent.
zou ook wel kiezen zoals koffietje zei uitkijken bij garagehouder want die garantie zou je nog goed van pas kunnen komen.
natuurlijk kun je particulier ook wel goede koop doen maar je weet nooit niet wat er zich binnen de moter afspeelt of versnellingsbak .

als je kijkt hier op het forum zul je wel verschillende adressen vinden waar je eens langs kan gaan om te verwateren :wink: :wink: 8) .

als je zekerheid wil ivm verzekering zou ik gewoon eens langs gaan bij een agent die zal je wel verder helpen .en al eens een berekening maken hoeveel het je zal kosten.
ik zou ook kiezen voor een camper uitvoering maar ja daas een persoonlijke keuze.
echt veel verschil zal er financieel niet zijn denk ik .


je hebt alvast een goede start genomen met opvoorhand wat rond te vragen é.

als je nog vragen hebt shoot en hou ons zeker op de hoogte .

greetz ollie & nat trotse bezitters van chevy lowtop 2000 :wink: :wink: 8)

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuw hier
 Bericht Geplaatst: di jun 24, 2008 23:41 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
hellow. ik kocht mijn van ook toen ik 19 was. ik heb wel moeten zoeken voor een betaalbare verzekering. Nu heb ik ene gevonden voor de prijs van 350 euro op mijn naam.... het is een verzekeringskantoor in waregem (niet zover van bij jou af). voor het adres mail ik je dat wel in een pm. Kij goed uit voor je een van koopt. voor jongeren is een kamper veel goedkoper qua verzekeringen... ik rijd zelf ook met een van ingericht als kamper. good luck op de zoektocht. voor verdere raad ben je hier altijd welkom.
greetz.

ps. ik was ook in Gullegem en heb een tijdje met 1 van de "RC-kerels" staan praten. misschien was jij dat wel?

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuw hier
 Bericht Geplaatst: wo jun 25, 2008 13:08 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
yup, dat was mijn van. ik kan me wel niet direct voor ogen halen wie je bent :roll:
alvast veel succes met de zoektocht naar je van en voor verdere vragen.... je bent welkom!

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuw hier
 Bericht Geplaatst: wo jun 25, 2008 13:22 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 25, 2007 14:05
Berichten: 183
Woonplaats: Buggenhout
alvast welkom hier bij ons. we wensen jouw veel fun toe in de zoektocht naar een geschikte wagen (wees niet te snel)


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuw hier
 Bericht Geplaatst: wo jun 25, 2008 16:29 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Voor 10 000 euro ga je weinig goei gerief vinden. Ik wil je niet demotiveren of zo. Maar dat is nu eenmaal een feit.

Ik zou je aanraden om dan te gaan zoeken naar een ouder model (zo eentje gelijk de Fastkid heeft) met reeds een gasinstallatie er in.
Afhankelijk van de staat waarin de wagen zich bevind, zul je daarvoor dan tussen de 3000 en de 8000 euro betalen.
Dan heb je nog ongeveer 2000 euro speling.
Reken aan 650 euro voor je verzekering en ik dacht, 150 euro voor taks (camper) in de hoogste bonus malus. (11 dus. )
Wanneer je een camper koopt, dan is de cilinderinhoud van je voertuig niet belangrijk. Dat zijn vaste prijzen. Ze gaan er trouwens van uit dat je met een camper voorzichtiger rijdt EN minder kilometers aflegt, waardoor de verzekering stukken goedkoper zou zijn dan voor een personenwagen.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuw hier
 Bericht Geplaatst: wo jun 25, 2008 18:36 
Tamiya schreef:
dat is een van die ik prefereer (fastkids model), wat voor bouwjaar is die?? ben ookwel zot van de modelletjes van 91 tot 95.


Als ik me nie vergis is Fastkid zijn Van van 92.
ge zoekt dus eentje met de 3 lichten vooraan :)
hightop zal wel wa makkelijker gaan om in te schrijven als camper. Voor sommige met een lowtop gaat het al wa moeilijker..of helemaal niet.
Succes met uw zoektocht


ohja, btw..welkom bij de Streetvanners 8)

grtz
Dakota


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: nieuw hier
 Bericht Geplaatst: wo jun 25, 2008 19:47 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
welkom tamiya, join the club.
slim van 1st wa vragen te stellen alvorens te kopen. als je er een op het oog hebt zet de link er maar op. :wink:
btw, fasted de zijne is van na 96 kdacht 2000 of 2001 :wink:

tamiya is het merk van zulke wagens zeker, heb dat vroeger ook nog gedaan maar dan met hpi toerwagens.

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuw hier
 Bericht Geplaatst: vr aug 01, 2008 17:35 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Koffietje schreef:
Reken aan 650 euro voor je verzekering en ik dacht, 150 euro voor taks (camper) in de hoogste bonus malus. (11 dus. )
Wanneer je een camper koopt, dan is de cilinderinhoud van je voertuig niet belangrijk. Dat zijn vaste prijzen. Ze gaan er trouwens van uit dat je met een camper voorzichtiger rijdt EN minder kilometers aflegt, waardoor de verzekering stukken goedkoper zou zijn dan voor een personenwagen.


Correctie !

Baantax voor een Van die ingeschreven is als Camper = 127 euro op't jaar, ongeacht of het een diesel, benzine of lpg is.
Je kan een Van inschrijven als Camper maar als je hem als dagdagelijks voertuig gaat laten verzekeren gaan ze uiteraard rekening houden met je leeftijd en het vermogen van zo'n Van.
Je zou hem kunnen verzekeren als Camper maar dan kan het zijn dat ze je een beperking gaan opleggen qau kilometers die je mag rijden per jaar.
Ik wil alleen maar even duidelijk maken dat je niet staat te kakken als je in december, midden in de week tijdens de ochtendspits op weg naar je werk, een ongeluk krijgt in fout en je verzekering maar een Camper verzekering is. Als je dat dan meemaakt . . . Daaag dekking!

Er zijn wel verzekeringen die je een voordeeltarrief kunnen aanbieden als je bijvoorbeeld ook een brand- en familiale verzekering bij hen neemt.
Dat heb ik ook gedaan en dat kan soms toch wel 100 euro schelen op de verzekering van een voertuig.

Maar nogmaals, zoals ik je al eerder vertelde op het CCC forum, waar je die vraag ook stelde, ga eens raad vragen bij je verzekeringsmakelaar en loop verschillende maatschapijen af. Kan zeker geen kwaad.

Voor de rest veel suc6.

greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuw hier
 Bericht Geplaatst: vr aug 01, 2008 19:03 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di apr 03, 2007 20:38
Berichten: 418
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Je zou hem kunnen verzekeren als Camper maar dan kan het zijn dat ze je een beperking gaan opleggen qau kilometers die je mag rijden per jaar.

Ik wil alleen maar even duidelijk maken dat je niet staat te kakken als je in december, midden in de week tijdens de ochtendspits op weg naar je werk, een ongeluk krijgt in fout en je verzekering maar een Camper verzekering is. Als je dat dan meemaakt . . . Daaag dekking!


Even appeldoorn gebeld " mijn verzekering "....Die spreekt dit helemaal tegen, wat ik ook dacht...Je bent volledig in orde, gelijk welk ongeval je hebt...

Het eerste van de beperkte km is ook een fabeltje " volgens mijn verzekeraar "...

Grtz

Ed

_________________
Chevy Avalanche


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuw hier
 Bericht Geplaatst: vr aug 01, 2008 20:46 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 04, 2008 18:16
Berichten: 116
Woonplaats: Langdorp-Wolfsdonk
Tamiya, wees welgekomen
de Polle, Carine en de kids


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuw hier
 Bericht Geplaatst: za aug 02, 2008 11:45 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
fasted schreef:
Je zou hem kunnen verzekeren als Camper maar dan kan het zijn dat ze je een beperking gaan opleggen qau kilometers die je mag rijden per jaar.

Ik wil alleen maar even duidelijk maken dat je niet staat te kakken als je in december, midden in de week tijdens de ochtendspits op weg naar je werk, een ongeluk krijgt in fout en je verzekering maar een Camper verzekering is. Als je dat dan meemaakt . . . Daaag dekking!


Even appeldoorn gebeld " mijn verzekering "....Die spreekt dit helemaal tegen, wat ik ook dacht...Je bent volledig in orde, gelijk welk ongeval je hebt...

Het eerste van de beperkte km is ook een fabeltje " volgens mijn verzekeraar "...

Grtz

Ed


Hallo Ed,

Je kan misschien gelijk hebben hoor.
Maar mijn verzekering (Le-Doux en Mortelmans) drukte er bij mij op om toch maar een gewone verzekering te nemen in plaats van een Camper verzekering.
Trouwens, de polis prijs scheelde dan maar 50 euro meer in mijn geval.

Het is best mogelijk dat je een verzekering vindt die je Van als Camper verzekerd terwijl je er wel elke dag woon- werkverkeer mee doet. Als je een verzekering vindt die daar geen probleem over maakt? Waarom niet dan? Dus, ik geef je groot gelijk, hoor.
Maar je moet toegeven dat het risico op een accident veel hoger is als je elke dag rijd of enkel in't weekend of tijdens de vakanties.
Er zijn verzekeringen die daar wél rekening mee houden, hoor.
Net zoals die van mij dat dus doet.

De topicstarter, Tamiya, is nog een jong persoon die, voor veel verzekeringen, zich in de "risicoleeftijd" bevindt.
De meeste verzekeringen denken dus dat hij een onverantwoorde jonge gast is die vrijdag 's avonds zich een stuk in z'n voeten zuipt en dan tegen 200 per uur een paar mensen van de stoep gaat kegelen om vervolgens tegen een gevel tot stilstand te komen met z'n twee deurs Golf TDI met brede velgen en een sportkit. (niet dat ik bedoel dat je zo een persoon bent, hé)
Da' s één van de redenen waarom de meeste verzekeringen zich toch wel even vragen gaan stellen als hij een offerte wil laten maken voor een Chevy Van met een V8 motor die meer dan 150 pk heeft.
Dat zo'n Van, in rijklare toestand, bijna 3 ton weegt en niet echt gemaakt is om hard te rijden, daar houden ze geen rekening mee.
Ook omdat Tamiya deze wagen als "enig" voertuig wil laten verzekeren.
Dus, hij geeft zowiezo aan dat hij er elke dag mee gaat rijden.
Moest hij zich een tweede autootje aanschaffen (een twingo bv) dan kan de premie van de Van wél goedkoper voor Tamiya maar zal hij de volle pot betalen voor de twingo.

Ok, ik geeft toe dat het bovenstaande een beetje speculatief is.
Daarom, Tamiya, ga eerst eens naar verschillende verzekeringsmaatschappijen, laat daar telkens een offerte maken (meestal doen ze dat gratis) en vergelijk gewoon met wat je allemaal krijgt voor de premie die je zou moeten betalen.

In elk geval ben je al heel slim geweest om, zoals eerder al gezegd, eerst vragen te stellen en dan pas te kopen.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuw hier
 Bericht Geplaatst: za aug 02, 2008 12:06 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Weet je wat het is met verzekeringen? Ze willen je er een aansmeren. En ze zoeken tot ze er eentje gevonden hebben die jou aanstaat en waarmee ook zij kunnen leven. En zolang je geen ongeluk hebt, is er geen vuiltje aan de lucht.
Als je dan een ongeluk hebt gehad, dan gaan ze ook niet moeilijk doen. Mooi alles afhandelen, overleggen, uitbetalen...
Maar daarna beginnen de problemen. Die expert heeft dan de wagen gezien. die heeft gezien dat er een aktetasje in ligt of dat er stickers ophangen of de badge van je werk. die heeft gezien dat er een kinderzitje in staat, ... Met andere woorden, die heeft heel veel kunnen opmaken.
En dan kom LAR op de proppen. Lar is, eenvoudig gezegd, een firma die nagaat voor de verzekeringsfirma's of een persoon en wagen wel voldoende gedekt is. Het probleem met LAR is , dat ze werken voor zowat alle Belgische verzekeringsfirma's.
Dus LAR komt langs en zegt "oops, sorry, ik ga de verzekeringsfirma adviseren om jou meer te laten betalen."
En dan heb je twee keuzes.
1) je betaalt meer en dan is er weer geen vuiltje aan de lucht.
Of
2) je zegt "kus vierkant mijn kloten ik ga wel naar een ander" en je zegt je polis op.

Dan moet je dus op zoek naar een andere verzekeringsfirma. Je meldt je aan en het eerste wat die firma zal doen ...is je dossier opvragen bij LAR. En dan gaan de poppen aan het dansen.


(Een zelfde probleem is er momenteel met VTB VAB en Touring assistance. Zij zijn zogezegd twee afzonderlijke firma's. Maar als je bij de ene firma aan de deur gezet wordt omdat je "te veel in panne staat", dan mag je het wel schudden. want ook de andere firma zal jou dan niet meer als klant aanvaarden. )

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuw hier
 Bericht Geplaatst: za aug 02, 2008 15:30 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
@koffietje : groot gelijk wat je zegt over die verzekeringsfirma's en dat van LAR is ook waar.
Een goede kameraad van mij heeft daar ook eens zever mee gehad nadat hij een accident had met z'n licht vracht die hij ook als dagdagelijks gebruikte.
Dat was een Ford "nogiets", zo'n camionette met een tweede bank achter de bestuurderszetel (cab forward).

Tamiya schreef:
hoe kunnen ze nu iemand zen rijstijl beoordelen an de hand van leeftijd??

ik ben er zelfs zeker van da ge met een van moeilijk kan racen, da spel weegt bijna 3 ton en is lomp... wat is de topsnelheid van een van trouwens (ongeveer) met een 5.7L V8 ????

grtz


Dat is waar, Tamiya, dat kunnen ze in principe niet. Maar het zijn de goede die het met de slechte moeten bekopen. Blijkbaar zijt gij één van de goeden maar wordt ge door de verzekering, nu nog, behandelt als ne slechte.

Stop 400 pk in een Van en ge kunt er wel mee racen hoor.
Ge kunt met alles racen zelfs met mijne Van en die heeft "maar" 180 pk.
Het gaat er gewoon om of je snugger genoeg bent om het gewoon niet te gaan doen.
Topsnelheid? Weet ik niet, probeer ik ook niet.
't Is er niet voor gemaakt maar hey, da's mijn mening dan, hé.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuw hier
 Bericht Geplaatst: ma aug 04, 2008 11:35 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Ah, Tamiya. :mrgreen:

Als ge ooit es wil weten hoe snel ge kunt gaan met een Van, dan moet je maar es bij mij instappen.
Onlangs nog, zonder remmen te gebruiken, een rubberspoor van 5 meter achtergelaten (te bezichtigen op de R40 in Gent ter hoogte van die blauwe winkel waar ze boeken verkopen... :mrgreen: )

Mijn meterke stopt met indiceren aan 130 km per uur, maar mijn Van stopt niet met accelereren. (Ik schat een topsnelheid van 160 tot 180 km per uur???)

En ik ken veel van de "lichtere" getunede wagens die bij een Drag enkel maar mijn laddertje kunnen bewonderen.

Maar dat is allemaal "op een rechte baan". Vans vereisen redelijk wat stuurvaardigheid. Je moet je bochten goed inschatten alvorens er door te gaan. Want bijcorrigeren met je rem in een bocht, is soms nogal riskant met Vans.
Je moet rekening houden met een achterste dat lichtjes uitzwenkt bij korte bochten.
Je moet rekening houden met spiegels die geen volledig overzicht bieden over je wagen.
Je moet rekening houden met een remafstand die veel langer is dan bij de meeste wagens.
En dan heb ik het nog niet over de zaken waar je rekening moet mee houden als je Van het plots begeeft. Aan 90 per uur, plots valt je motor stil, oops...rembekrachtiging weg, servostuur dada en dan ben je pas echt blij dat je elke dag 40 pushups gedaan hebt zenne. (Ik doe dat bijna elke dag...Bijna de maandag, bijna de dinsdag, bijna de woensdag...)

kZal t anders zeggen... Ooit die Van van the A-Team gezien??? Daar zat geen race motor in. :twisted:

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Voorstellen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron