Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Voorstellen




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hallo, ik ben nieuw hier.
 Bericht Geplaatst: wo dec 11, 2013 21:38 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: wo dec 11, 2013 13:55
Berichten: 7
Woonplaats: Geel
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en moet nog even uitzoeken hoe het allemaal werkt :D
Mijn naam is Agnes en mijn vriend is Rudy. We overwegen om een Chevrolet Astro aan te kopen.
Maar zitten met zoveel vragen :?

1) Lpg of Lpi?
2) campervan of lichte vracht?
3) Zijn de afmetingen (in lengte) en de wielbasis hetzelfde van camper en lichte vracht.
4) klopt het dat je onder een lichte vracht een grotere gastank kan plaatsen dan onder een camper?


Dit zijn voorlopig onze voornaamste vragen en hopen hier een antwoord te vinden :P

Alvast bedankt.
Vriendelijke groetjes
Agneske


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo, ik ben nieuw hier.
 Bericht Geplaatst: wo dec 18, 2013 07:09 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma dec 19, 2011 20:38
Berichten: 348
he agneske
ik denk dat je eerst op zoek moet gaan naar een gepaste vanne(wat wil je er mee gaan doen) astro chevy of gmc low of high top
kijken naar de staat en prijs en of daar lpg aanwezig is en hoe deze ingeschreven is
van een lichte vracht een camper maken zal bijna nooit lukken of tgaat u heel veel geld kosten
een lpg instalatie die je zelf nog moet plaatsen loopt al gauw bij de 3000 euro op je mag rekenen
op een vanne die redelijk goed onderhouden is loopt al gauw tegen de 15000 euro ent het verschil van lpg of lpi is dat lpi een direkte inspuiting geeft of dat beter is voor oudere modelen laat ik aan andere over alvast grtz grizzly


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo, ik ben nieuw hier.
 Bericht Geplaatst: wo dec 18, 2013 07:30 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Dag Agnes en Rudy. Welkom hier. Ik wil nog toevoegen dat omtrent het gewicht voor een
Camper het in het verleden nogal wat problemen gaf omdat deze berekent werden volgens de mtm en daar een percentage van. Had ook betrekking tot het aantal zitplaatsen die werden toegekend. Hier op het forum is van mij hier nog wel een volledig topic van ten
Tijde van mijn homologatie. Maar hierin is weer een en ander veranderd. Ik denk persoonlijk niet dat je een Astro kan inschrijven als camper. Veranderen van lichte vracht naar camper of omgekeerd gaat al helemaal niet of mss met veel omwegen en bommen geld en tijd. Op de website van de FOD div vind je hierover ook wel uitleg.
Alvast veel succes met jullie zoektocht.

Geert

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo, ik ben nieuw hier.
 Bericht Geplaatst: wo dec 18, 2013 16:31 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: wo dec 11, 2013 13:55
Berichten: 7
Woonplaats: Geel
grizzly schreef:
he agneske
ik denk dat je eerst op zoek moet gaan naar een gepaste vanne(wat wil je er mee gaan doen) astro chevy of gmc low of high top
kijken naar de staat en prijs en of daar lpg aanwezig is en hoe deze ingeschreven is
van een lichte vracht een camper maken zal bijna nooit lukken of tgaat u heel veel geld kosten
een lpg instalatie die je zelf nog moet plaatsen loopt al gauw bij de 3000 euro op je mag rekenen
op een vanne die redelijk goed onderhouden is loopt al gauw tegen de 15000 euro ent het verschil van lpg of lpi is dat lpi een direkte inspuiting geeft of dat beter is voor oudere modelen laat ik aan andere over alvast grtz grizzly


Hey Grizzly,

Daar zijn we inderdaad nog niet goed uit ;-) We hadden eerst gedacht om een Astro te zoeken ingeschreven als lichte vracht. Omdat het altijd handig is als je eens iets wil laden, maar we willen er eventueel ook in kunnen slapen. Rudy had hiervoor al een idee door iets met houten platen en scharnieren die je gemakkelijk kunt openklappen en zodat je onder het "bed" nog bagageruimte zou hebben.
Campervan vind ik op zich mooier, maar de kofferruimte is wel erg klein.
We hadden een campervan op't oog http://www.kapaza.be/nl/chevrolet/chevr ... 722818.htm maar daar er toch wel serieus wat opkuis aan is, twijfelen we een beetje + een ander nadeel is dat er maar een kleine gastank onderligt.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo, ik ben nieuw hier.
 Bericht Geplaatst: wo dec 18, 2013 16:37 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: wo dec 11, 2013 13:55
Berichten: 7
Woonplaats: Geel
Geert DP schreef:
Dag Agnes en Rudy. Welkom hier. Ik wil nog toevoegen dat omtrent het gewicht voor een
Camper het in het verleden nogal wat problemen gaf omdat deze berekent werden volgens de mtm en daar een percentage van. Had ook betrekking tot het aantal zitplaatsen die werden toegekend. Hier op het forum is van mij hier nog wel een volledig topic van ten
Tijde van mijn homologatie. Maar hierin is weer een en ander veranderd. Ik denk persoonlijk niet dat je een Astro kan inschrijven als camper. Veranderen van lichte vracht naar camper of omgekeerd gaat al helemaal niet of mss met veel omwegen en bommen geld en tijd. Op de website van de FOD div vind je hierover ook wel uitleg.
Alvast veel succes met jullie zoektocht.

Geert


Hey Geert,

Deze Astro campervan http://www.kapaza.be/nl/chevrolet/chevr ... 722818.htm heeft 7 zitplaatsen en zou gekeurd zijn als camper. Kan dit dan ook nog problemen geven?


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo, ik ben nieuw hier.
 Bericht Geplaatst: wo dec 18, 2013 19:25 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Eens hij hier in Belgiƫ is gekeurd zo, heb je normaal geen probleem meer.
Geert

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Voorstellen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron