Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: LPG problemen GMC Savanna 2000
 Bericht Geplaatst: ma nov 03, 2008 15:27 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
koen roge in deerlijk en autotechno in zulte weten hebben hier zeker ervaring mee!

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: LPG problemen GMC Savanna 2000
 Bericht Geplaatst: za nov 15, 2008 01:17 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
heb er eentje kortbij gevonden, plaats verschillende merken van gasinstallatie in de grotere amerikanen, ram , hummers,escalade, ......., heb hem over jullie probleem verteld, Autogas Marting, holleweg 31, heusden zolder, 011/43 45 86 of 0498/500678. wist zelf niet dat ge ook u gasfilter om de 30 000 km moet vervangen.heb er eentje besteld voor mijne LPI .
was daar toevallig terecht gekomen toen ik op zoek was naar een LPG gasfles, tank nu LPG ,wettelijk, aan een pompstation en stook lekker voordelig met een bijzetvuurtje of gas voor de caravan. :mrgreen: :mrgreen:


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: LPG problemen GMC Savanna 2000
 Bericht Geplaatst: di nov 25, 2008 21:16 
blue vanny schreef:
miserie miserie die van zit al voor de 2 de maal met een platte batterij op 3 weken tijd er zit een volledige nieuw in van over een week of 3 terug.Johan denkt dat we met een verlies ergens zitten en hij denkt dat het van de gasinstallatie verder komt.
het verbruik van de van word ook weer meer en meer heb nog maar een 180 mijl gereden en de tank staat weeral in het rood en in de tank gaat 102 liter in.dit is toch niet normaal hé of wel ik ben dit zo beu dat ik al veel zin heb om hem terug te verkopen met al die miserie van juli hebben we hem en hij heeft al meer in de garage gestaan dan wat anders
jochevy nog is merci voor het adres en telefoonnummer van die garage


normaal 300 mijl met 100liter gas , veel sterkte en ge zijt niet alleen met problemen hoor, da hoort er wa bij zeker .

grts bling-king


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: LPG problemen GMC Savanna 2000
 Bericht Geplaatst: di nov 25, 2008 22:17 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
hmm, 200 mijl op 100 liter is wel ongeveer min of meer, wat je van een Van mag verwachten hoor.

Elektriciteitsverlies op de Van via de lpg installatie. Hmm... dan zou dat aan de relais moeten liggen die niet sluit. Op zich is dat makkelijk uit te meten natuurlijk (en dan vraag ik me af waarom de garagist dat nog niet gedaan heeft...)

Normaal gezien heb je in je Van een bakje zitten waarmee je kan overschakelen op benzine of op gas. Die schakelaar zou je eens op "Benzine" moeten zetten. (Start daarvoor de motor, zet die op benzine en zet de motor dan terug af)
Meet dan het verlies op je batterij ( met een voltmeter kan je nagaan of er verlies op je batterij zit. Hou wel rekening met eventueel een alarmsysteem of zo. Zet dat eventueel ook uit.)
Start dan weer je auto en zet hem op gas. Zet hem weer af. (Dat aan en afzetten, moet je doen om de relais over te laten schakelen. die kan niet overschakelen op gas of benzine als hij niet in gang is). Meet weer of je verlies hebt op je batterij.

Normaal zou je in beide gevallen geen verlies mogen hebben. Heb je in t eerste geval wel en in t tweede geval ook verlies, dan zit het probleem niet bij de LPG installatie.
Heb je in t eerste geval geen en in t tweede geval wel verlies, dan zit het probleem inderdaad bij de lpg installatie (de relais of de elektronische injectie) .
Dan moet je eens al je kabeltjes aflopen om te zien of ze nergens bloot liggen (metaal op metaal) en zo voor verlies zorgen.
Als dat niet het geval is, dan moet je eens de relais (zwart klein blokje, ongeveer de grootte van een doosje om trouwringen in te steken) uittrekken. (dat zit redelijk hard vast, dus krachtig trekken).
Als je dan nog verlies maakt, dan zou je beter eens beginnen kijken naar je alternator of starter. Of een andere verliesbron (9 op de 10 is dat het alarm, als dat er in zit) . Of stomweg een lampje dat blijft branden maar dat je niet opgemerkt hebt.
Veel succes met de speurtocht. En geef die Van niet te rap gewonnen.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: LPG problemen GMC Savanna 2000
 Bericht Geplaatst: di nov 25, 2008 23:17 
zalig he die gast zijn uitleg , kga op mijn knieen als ik hem zaterdag zie

grts


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: LPG problemen GMC Savanna 2000
 Bericht Geplaatst: di nov 25, 2008 23:31 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
euhm...blinkie... euhm, allee, ik sta open voor veel zaken, maar euhm...ik heb een vriendin en allee ja... weet wel... niet dat ik iets heb tegen euh, ulder soort, ...maar euh... goh ja...weet wel... hoe moet ik het zeggen...
Sommige van mijn lichaamsholtes zijn éénrichtingsverkeer en dat wil ik het liefst zo houden. Maar allee...kben wel geflatteerd zenne... :mrgreen: maar toch bedankt, liever niet.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: LPG problemen GMC Savanna 2000
 Bericht Geplaatst: di nov 25, 2008 23:39 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
200 mijl en 100 liter???? Ja man... das serieus doorslurpen ze dan. 320 km met 100 liter??? da komt neer op een verbruik van 31 liter gas??

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: LPG problemen GMC Savanna 2000
 Bericht Geplaatst: wo nov 26, 2008 00:06 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Ne tank van 100 liter is maar 80% gevuld, toch he? Dus dan kom je eigenlijk maar aan 80 liter.
En als je dat dan berekent :
320km :80 =4km per liter
4km naar 100 km = x25liter per 100km

En 25 liter voor iemand die nog maar pas met een VAn rijdt, is redelijk correct. In t begin verbruikt dat altijd meer omdat ge nog aan die rijstijl moet wennen, he.
Toen ik de eerste keer hertankte, kdacht dat ik een appelflauwte zou krijgen. Ik zat haast aan 30 liter per 100 km.
Tegenwoordig zit ik aan 18 liter per 100km, ongeveer.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: LPG problemen GMC Savanna 2000
 Bericht Geplaatst: wo nov 26, 2008 10:36 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: ma sep 01, 2008 13:08
Berichten: 149
Toen ik Tina in het begin had was da 22L/100km.
Nu is da 19L/ 100km en hoe sneller ik rijd hoe minder ze verbruikt :wink:
Bij een rijgedrag van 90miles zit ik nu aan 18L

Dat met die battery heb ik ook gehad me Tina int begin da gaat over :D


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: LPG problemen GMC Savanna 2000
 Bericht Geplaatst: wo nov 26, 2008 12:05 
Koffietje schreef:
euhm...blinkie... euhm, allee, ik sta open voor veel zaken, maar euhm...ik heb een vriendin en allee ja... weet wel... niet dat ik iets heb tegen euh, ulder soort, ...maar euh... goh ja...weet wel... hoe moet ik het zeggen...
Sommige van mijn lichaamsholtes zijn éénrichtingsverkeer en dat wil ik het liefst zo houden. Maar allee...kben wel geflatteerd zenne... :mrgreen: maar toch bedankt, liever niet.


:oops: :oops: :oops: ben wel christelijk opgevoed , ik ga op mijn knieen zoals de paus he kameraad ! zo een gedachtengang .... dat ken ik niet hoor ? :lol: :lol: :lol:

grts


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: LPG problemen GMC Savanna 2000
 Bericht Geplaatst: wo nov 26, 2008 14:10 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: ma sep 01, 2008 13:08
Berichten: 149
Was eigenlijk al meer dan een maand geleden dat ik nog eens het verbruik gerekend had.
Ben dan just gaan tanken, er ging 55L in, ik had 192 miles ofwel 308 km.
Dat komt dan op een verbruik van 17,8 L .
Rekening houdend met het feit dat ik ze s'morgens laat warm draaien voor ik vertrek, zaterdag voor we bij hairy bear vertrokken heeft ze ook effe gelopen dus het minderd nog steeds.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: LPG problemen GMC Savanna 2000
 Bericht Geplaatst: wo nov 26, 2008 14:23 
aja da wou k nog eens vragen ,is t beter dat ge da van wat laat draaien voor ge der mee vertrekt?

grtz ikke


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: LPG problemen GMC Savanna 2000
 Bericht Geplaatst: wo nov 26, 2008 14:27 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
de nieuwe modellen starten eerst op naft, daarna als ze warm zijn gaan ze pas over op gas ,ongeveer een 1.5 km maar laten warm draaien is volgens mij niet nodig, met een koude motor wegscheuren is noot goed, vertrek altijd op u gemakske , maar dat doen we allemaal :mrgreen:


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: LPG problemen GMC Savanna 2000
 Bericht Geplaatst: wo nov 26, 2008 14:49 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: ma sep 01, 2008 13:08
Berichten: 149
Tis ook niet voor koud weg te rijden dat ik het doe maar gewoon voor de ruiten te ontdooien en een lekker warme van te hebben :D


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: LPG problemen GMC Savanna 2000
 Bericht Geplaatst: wo nov 26, 2008 17:29 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
De wagen laten stationair opwarmen is zowieso nooit goed. Best van al is de auto te starten en er de eerste 5 kilometer rustig mee rond te rijden.
Stationair laten warmlopen maakt dat sommige elementen opgewarmd geraken en andere nog steeds koud blijven. Of dat je motor te rap opwarmt door gebrek aan luchtkoeling.

En wat je ook niet mag doen is op je gaspedaal duwen als ge uw auto wil starten. Bij oude modellen is dat de rapste manier om je wagen te verzuipen.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: