Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lichte vracht naar camper?
 Bericht Geplaatst: vr maart 07, 2008 13:30 
ik zou willen weten of het mogelijk is om mijn g20 als camper in te schrijven?...

HELP HELP?


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr maart 07, 2008 17:11 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
ik heb al van verschillende mense het volgende gehoord:
eens lichte vracht altijd lichte vracht...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr maart 07, 2008 18:11 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
njet, zoals COTD schrijft, ombouwen is niet meer mogelijk :cry:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr maart 07, 2008 18:25 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Ik wil niet betweterig doen (maar aangezien het een gewoonte van mij is, doe ik het dan toch maar :wink: ) , maar volgens mij moet je iemand vinden die je de geschikte papieren wil overhandigen.
Dus...er zijn 2 manieren om het te doen. De officiele en de onofficiele.
Lets start with official, shall we?

Je moet een verdeler van Chevy Van's vinden in Belgie die bereid is om je de papieren te overhandigen om de wagen te laten homologeren als camper. Dat op zich is al een serieuze ramp , want de verdelers in belgie zijn dun bezaaid. Maar wat googlen moet toch iets opleveren, denk ik. Eens je aan die papieren bent geraakt , moet je je verzekeringsmaatschappij verwittigen. die geven je dan papieren om mee naar de keuring te gaan. daar gaan ze na of je wagen voldoet aan alle eisen voor een camper (en dat zijn er heel wat, dus weet waaraan je begint...). En als dat in orde is, krijg je weer papieren voor naar je verzekeraar te gaan (waarom gaan die verzekeraars nooit ZELF naar de keuring? ) , en dan moet je een stempel gaan halen in (inderdaad...)de keuring waarna je een voorlopigegroene kaart hebt. 3 maand later ongeveer krijg je dan je permanent bewijs.
Maar het komt er dus op neer dat het merk van je wagen borg moet willen staan voor t feit dat zo'n wagen kan voldoen aan de eisen van een Camper...

Officieuze manier... :twisted: Ge zoekt u ne Per total Chevy Van (die min of meer op die van jou lijkt) maar die was ingeschreven als camper. Tagplaatje er af doen, op jouw Van bevestigen . En dan de papieren van de per total camper gebruiken om mee naar de keuring te gaan. (Wel zorgen dat hij voldoet he....) . Liegen dat ge blauw ziet, tot hij gekeurd is. en eens de papieren in orde zijn, heb je een campeerwagen. Maar ik blijf er bij!!! Dit is bedrog, dit MAG niet en je zal er eeuwig voor in de hel branden ! Turken en Albanezen doen dit absoluut NOOIT om de verzekering op te lichten!

En dan komen we bij het tweede gedeelte...
Waarom zou je van een lichte vracht een campeerwagen willen maken? Chevy Vans zijn zodanige lichte vrachts, dat je er 4 zitruimtes in mag behouden (beetje zoals die pickups van tegenwoordig) . HEt enige dat je moet voorzien is een tussenschot... En wat je achter dat tussenschot vervoert is niemands zaken. (dus mocht daar toevallig een bed achterin liggen, heeft niemand zich daar mee te moeien...)
Qua verzekering en wegentaksen komt dat ongeveer gelijk uit. Enkel...als je kan bewijzen dat je je Chevy gebruikt of nodig hebt voor je werk, kan je die als lichte vracht gedeeltelijk inbrengen in je belastingen. (Bijvoorbeeld, je bent vertegenwoordiger en gebruikt de wagen om klanten te bezoeken...)

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr maart 07, 2008 18:36 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
volgens dat ik te weten gekomen ben is het enige dat je kan doen ivoeren in holland, ombouwen en inschrijven daar en terug in belgie invoeren. het kunnen leugens zijn ook :?: :shock:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr maart 07, 2008 18:37 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Ja, maar dat is omdat er in holland wel garagisten zijn die die homologatiepapieren willen leveren.... Maar volgens mij...als je een brief zou schrijven naar Chevrolet zelf, dan kunnen zelfs zij dat arrangeren.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za maart 08, 2008 13:00 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
nee hoor, volgens ik weet kan je dat nog altijd aanpassen. als je voldoet aan de eisen voor camper kan je er een camper van maken. je moet wel je gelijkvormigheidsattest laten aanpassen etc. Tenzij deze wetgeving onlangs is aangepast.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za maart 08, 2008 19:36 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
fastkid schreef:
Tenzij deze wetgeving onlangs is aangepast.

mja en das just tgene wr dade ier in Belgie nooit zeker van zijt


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo maart 09, 2008 15:21 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
En dat speelt in ons voordeel. De gasten die mijn auto keuren, moeten 20 keer heen en weer lopen naar t kantoor, alvorens ze durven beslissen dat iets niet mag.
'Eej, pol, moede nu ne kè zien...dendeen ee rooeie pinkers. Magtadde?"

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lichte vracht naar camper?
 Bericht Geplaatst: do mei 15, 2008 19:15 
en wat staat er in jullie van dat nodig is voor de keuring camper?

heb een ander "chassis" gevonden en gaan dus ermee naar de keuring moete gaan dan...


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: Lichte vracht naar camper?
 Bericht Geplaatst: ma sep 15, 2008 20:23 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: ma sep 01, 2008 13:08
Berichten: 149
Wat is dan het verschil wat betreft belasting en verzekering betreffende lichte vracht of camper?
Zit daar echt veel verschil in?

groetjes esther


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lichte vracht naar camper?
 Bericht Geplaatst: ma sep 15, 2008 20:27 
eens lichte vracht - altijd lichte vracht

die moet gebeuren bij de import "lichte vracht of camper"

BDC


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: Lichte vracht naar camper?
 Bericht Geplaatst: di sep 16, 2008 11:12 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
@ Tina

verzekering camper ligt een heel stuk lager. (Allee ja...Das relatief natuurlijk he...)
De taks ligt ook een pak lager. Maar dat komt omdat ze er van uitgaan dat een camper een verlaagd risico is, aangezien je daar enkel maar tijdens de vakantie en in t weekend mee gaat rijden.

Dus wij zetten dat allemaal op camper om zo goedkoop mogelijke verzekering te kunnen krijgen. En ook omdat we dan geen tussenschot moeten installeren in onze Van.

Probleem : wanneer de verzekeringsmakelaar te weten komt dat je met je camper alle dagen van en naar je werk gaat...dan kan hij wel eens moeilijk beginnen doen. En dan kan hij plots beslissen die camper als "personenwagen" te willen verzekeren. En das toch al makkelijk 3 tot 4 keer duurder. (meestal krijg je die miserie na een ongeluk ) .



Bijkomende risico's :
Het hangt al een aantal jaar in de lucht dat ze , net zoals in NEderland, campers een minimumstahoogte willen geven. (dus de hoogte van de vloer van je wagen tot aan je plafond) In Nederland is dit 1m70, waardoor de lowtops zowieso al uit de boot vallen en de hightops OF net wel OF net niet voldoen. (in mijn geval : een stukje uit de vloerisolatie snijden alvorens ze er hun meetstok in plaatsen).
Vraag is dan natuurlijk of ze een overgangsperiode gaan voorzien of niet. Want als dat niet zo zal zijn, dan zullen er plots heel veel mensen hun Van te koop aanbieden omdat die als personenwagen niet te betalen is. (ik vermoed dat dan plots 50% van onze leden met spijt in t hart afscheid zal nemen van zijn Van. :( )

Met andere woorden...twas al niet slim van op Kris Peeters te stemmen. En tis nog stommer geweest van op Etienne Schoepen te gaan stemmen.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lichte vracht naar camper?
 Bericht Geplaatst: di sep 16, 2008 12:08 
1.je mag elke dag met een camper naar je werk , als er maar geen sprake is van proffesioneel gebruik.

2. een tussenschot is niet verplicht , tis maar hoe hij gehomologeert is ...

3. waarom zouden ze die stahoogte in voege brengen , als die 7jaar geleden is afgeschaft?...

4. waarom zouden mensen die hunne camper hebben , die verkopen ?

eerst en vooral is hij gekeurd en gehomologeerd als camper , voor die 'zogezegde wet' van toepassing zal gaan , dus geen vrees daarvoor ...

5. ik heb een lichte vracht , en betaal 180€ wegentaks , en 990€ verzekering op mijne naam.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: Lichte vracht naar camper?
 Bericht Geplaatst: di sep 16, 2008 13:27 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: ma sep 01, 2008 13:08
Berichten: 149
En hoe is het dan met BIV en LPG taks?

groetjes esther


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: