Auteur |
Bericht |
joff
|
Berichttitel: Lichte vracht naar camper? Geplaatst: vr maart 07, 2008 13:30 |
|
|
ik zou willen weten of het mogelijk is om mijn g20 als camper in te schrijven?...
HELP HELP?
|
|
|
|
|
COTD
|
Berichttitel: Geplaatst: vr maart 07, 2008 17:11 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54 Berichten: 1964 Woonplaats: deinze
|
ik heb al van verschillende mense het volgende gehoord:
eens lichte vracht altijd lichte vracht...
|
|
|
|
|
Brutus
|
Berichttitel: Geplaatst: vr maart 07, 2008 18:11 |
|
|
BESTUUR |
|
Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41 Berichten: 2041 Woonplaats: Deinze
|
njet, zoals COTD schrijft, ombouwen is niet meer mogelijk
_________________ Chevy Van 5.7 BALUBA Conversions inc.COTD'S Kustom Shop
|
|
|
|
|
Koffietje
|
Berichttitel: Geplaatst: vr maart 07, 2008 18:25 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41 Berichten: 702
|
Ik wil niet betweterig doen (maar aangezien het een gewoonte van mij is, doe ik het dan toch maar ) , maar volgens mij moet je iemand vinden die je de geschikte papieren wil overhandigen.
Dus...er zijn 2 manieren om het te doen. De officiele en de onofficiele.
Lets start with official, shall we?
Je moet een verdeler van Chevy Van's vinden in Belgie die bereid is om je de papieren te overhandigen om de wagen te laten homologeren als camper. Dat op zich is al een serieuze ramp , want de verdelers in belgie zijn dun bezaaid. Maar wat googlen moet toch iets opleveren, denk ik. Eens je aan die papieren bent geraakt , moet je je verzekeringsmaatschappij verwittigen. die geven je dan papieren om mee naar de keuring te gaan. daar gaan ze na of je wagen voldoet aan alle eisen voor een camper (en dat zijn er heel wat, dus weet waaraan je begint...). En als dat in orde is, krijg je weer papieren voor naar je verzekeraar te gaan (waarom gaan die verzekeraars nooit ZELF naar de keuring? ) , en dan moet je een stempel gaan halen in (inderdaad...)de keuring waarna je een voorlopigegroene kaart hebt. 3 maand later ongeveer krijg je dan je permanent bewijs.
Maar het komt er dus op neer dat het merk van je wagen borg moet willen staan voor t feit dat zo'n wagen kan voldoen aan de eisen van een Camper...
Officieuze manier... Ge zoekt u ne Per total Chevy Van (die min of meer op die van jou lijkt) maar die was ingeschreven als camper. Tagplaatje er af doen, op jouw Van bevestigen . En dan de papieren van de per total camper gebruiken om mee naar de keuring te gaan. (Wel zorgen dat hij voldoet he....) . Liegen dat ge blauw ziet, tot hij gekeurd is. en eens de papieren in orde zijn, heb je een campeerwagen. Maar ik blijf er bij!!! Dit is bedrog, dit MAG niet en je zal er eeuwig voor in de hel branden ! Turken en Albanezen doen dit absoluut NOOIT om de verzekering op te lichten!
En dan komen we bij het tweede gedeelte...
Waarom zou je van een lichte vracht een campeerwagen willen maken? Chevy Vans zijn zodanige lichte vrachts, dat je er 4 zitruimtes in mag behouden (beetje zoals die pickups van tegenwoordig) . HEt enige dat je moet voorzien is een tussenschot... En wat je achter dat tussenschot vervoert is niemands zaken. (dus mocht daar toevallig een bed achterin liggen, heeft niemand zich daar mee te moeien...)
Qua verzekering en wegentaksen komt dat ongeveer gelijk uit. Enkel...als je kan bewijzen dat je je Chevy gebruikt of nodig hebt voor je werk, kan je die als lichte vracht gedeeltelijk inbrengen in je belastingen. (Bijvoorbeeld, je bent vertegenwoordiger en gebruikt de wagen om klanten te bezoeken...)
_________________ 200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.
|
|
|
|
|
Brutus
|
Berichttitel: Geplaatst: vr maart 07, 2008 18:36 |
|
|
BESTUUR |
|
Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41 Berichten: 2041 Woonplaats: Deinze
|
|
|
|
|
Koffietje
|
Berichttitel: Geplaatst: vr maart 07, 2008 18:37 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41 Berichten: 702
|
Ja, maar dat is omdat er in holland wel garagisten zijn die die homologatiepapieren willen leveren.... Maar volgens mij...als je een brief zou schrijven naar Chevrolet zelf, dan kunnen zelfs zij dat arrangeren.
_________________ 200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.
|
|
|
|
|
fastkid
|
Berichttitel: Geplaatst: za maart 08, 2008 13:00 |
|
|
Moderator |
|
Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53 Berichten: 1208 Woonplaats: waregem
|
nee hoor, volgens ik weet kan je dat nog altijd aanpassen. als je voldoet aan de eisen voor camper kan je er een camper van maken. je moet wel je gelijkvormigheidsattest laten aanpassen etc. Tenzij deze wetgeving onlangs is aangepast.
_________________ chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---
|
|
|
|
|
COTD
|
Berichttitel: Geplaatst: za maart 08, 2008 19:36 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54 Berichten: 1964 Woonplaats: deinze
|
fastkid schreef: Tenzij deze wetgeving onlangs is aangepast.
mja en das just tgene wr dade ier in Belgie nooit zeker van zijt
|
|
|
|
|
Koffietje
|
Berichttitel: Geplaatst: zo maart 09, 2008 15:21 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41 Berichten: 702
|
En dat speelt in ons voordeel. De gasten die mijn auto keuren, moeten 20 keer heen en weer lopen naar t kantoor, alvorens ze durven beslissen dat iets niet mag.
'Eej, pol, moede nu ne kè zien...dendeen ee rooeie pinkers. Magtadde?"
_________________ 200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.
|
|
|
|
|
joff
|
Berichttitel: Re: Lichte vracht naar camper? Geplaatst: do mei 15, 2008 19:15 |
|
|
en wat staat er in jullie van dat nodig is voor de keuring camper?
heb een ander "chassis" gevonden en gaan dus ermee naar de keuring moete gaan dan...
|
|
|
|
|
chevy tina
|
Berichttitel: Re: Lichte vracht naar camper? Geplaatst: ma sep 15, 2008 20:23 |
|
|
Vanner |
Geregistreerd op: ma sep 01, 2008 13:08 Berichten: 149
|
Wat is dan het verschil wat betreft belasting en verzekering betreffende lichte vracht of camper? Zit daar echt veel verschil in?
groetjes esther
|
|
|
|
|
joff
|
Berichttitel: Re: Lichte vracht naar camper? Geplaatst: ma sep 15, 2008 20:27 |
|
|
eens lichte vracht - altijd lichte vracht
die moet gebeuren bij de import "lichte vracht of camper"
BDC
|
|
|
|
|
Koffietje
|
Berichttitel: Re: Lichte vracht naar camper? Geplaatst: di sep 16, 2008 11:12 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41 Berichten: 702
|
@ Tina verzekering camper ligt een heel stuk lager. (Allee ja...Das relatief natuurlijk he...) De taks ligt ook een pak lager. Maar dat komt omdat ze er van uitgaan dat een camper een verlaagd risico is, aangezien je daar enkel maar tijdens de vakantie en in t weekend mee gaat rijden. Dus wij zetten dat allemaal op camper om zo goedkoop mogelijke verzekering te kunnen krijgen. En ook omdat we dan geen tussenschot moeten installeren in onze Van. Probleem : wanneer de verzekeringsmakelaar te weten komt dat je met je camper alle dagen van en naar je werk gaat...dan kan hij wel eens moeilijk beginnen doen. En dan kan hij plots beslissen die camper als "personenwagen" te willen verzekeren. En das toch al makkelijk 3 tot 4 keer duurder. (meestal krijg je die miserie na een ongeluk ) . Bijkomende risico's : Het hangt al een aantal jaar in de lucht dat ze , net zoals in NEderland, campers een minimumstahoogte willen geven. (dus de hoogte van de vloer van je wagen tot aan je plafond) In Nederland is dit 1m70, waardoor de lowtops zowieso al uit de boot vallen en de hightops OF net wel OF net niet voldoen. (in mijn geval : een stukje uit de vloerisolatie snijden alvorens ze er hun meetstok in plaatsen). Vraag is dan natuurlijk of ze een overgangsperiode gaan voorzien of niet. Want als dat niet zo zal zijn, dan zullen er plots heel veel mensen hun Van te koop aanbieden omdat die als personenwagen niet te betalen is. (ik vermoed dat dan plots 50% van onze leden met spijt in t hart afscheid zal nemen van zijn Van. ) Met andere woorden...twas al niet slim van op Kris Peeters te stemmen. En tis nog stommer geweest van op Etienne Schoepen te gaan stemmen.
_________________ 200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.
|
|
|
|
|
joff
|
Berichttitel: Re: Lichte vracht naar camper? Geplaatst: di sep 16, 2008 12:08 |
|
|
1.je mag elke dag met een camper naar je werk , als er maar geen sprake is van proffesioneel gebruik.
2. een tussenschot is niet verplicht , tis maar hoe hij gehomologeert is ...
3. waarom zouden ze die stahoogte in voege brengen , als die 7jaar geleden is afgeschaft?...
4. waarom zouden mensen die hunne camper hebben , die verkopen ?
eerst en vooral is hij gekeurd en gehomologeerd als camper , voor die 'zogezegde wet' van toepassing zal gaan , dus geen vrees daarvoor ...
5. ik heb een lichte vracht , en betaal 180€ wegentaks , en 990€ verzekering op mijne naam.
|
|
|
|
|
chevy tina
|
Berichttitel: Re: Lichte vracht naar camper? Geplaatst: di sep 16, 2008 13:27 |
|
|
Vanner |
Geregistreerd op: ma sep 01, 2008 13:08 Berichten: 149
|
En hoe is het dan met BIV en LPG taks?
groetjes esther
|
|
|
|
|
|