Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Niet starten... GVDoeme
 Bericht Geplaatst: ma dec 02, 2013 18:26 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: do dec 27, 2012 19:13
Berichten: 9
Hoy daar...zaterdag men Vanneke (Vandura) op den oprit geparkeerd en moest deze morgen naar mijn werk en....deed niets meer. Wou helemaal niet starten. Niet op gas en niet op naft. Ging nochthans vlot rond....tot de batt. bijna leeg was. Zekeringen nagekeken...niks. Iemand raad???
Thankzz


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Niet starten... GVDoeme
 Bericht Geplaatst: ma dec 02, 2013 21:05 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di okt 29, 2013 19:20
Berichten: 78
kan bijna niets anders zijn als "geen ontsteking".
als je het contact opzet en dan em op gas zet met de schakelaar, hoor je dan je afsluiters openen? zo ja dan werkt je elektrische systeem van je gasinstallatie,,
zo ja, dan krijgt em gas en MOET hij starten als er vonken zijn , zelfs een slechte vonk geeft dan minstens een backfire of een flinke knal.
begin met een multimeter de spanningen te checken op de bobijn en met ook eens of het lpg beveiligingssysteem onder spanning staat, bij de mijne is ook de bobijn onderbroken als iets fout gaat. ik weet wel niet of dit ook op benzine onderbroken kan zijn als je lpg veiligheids relais defect zou zijn,,,,, ik ben plots stilgevallen op gas toen ik op weg naar de keuring was,, de afsluiter deed de zekering aan de verdamper springen maar ik kon wel nog op benzine rijden, maar het gedeelt van het relais had wel nog spanning dus de relais deed toen nog stroom naar de bobinne,,, toen ik de afsluiter zekering overbrugde smolten de draden in men vingers,,, afsluiter defect dus,,,

ik vermoed de bedrading van de lpg dus ,, omdat dat vaak een knoeiboel is ,,en zeker het systeem dat in mijn 94er zit dat ook de bobine onderbreekt,, ik heb daar al kuis in gehouden :) nieuwe draden, mooie solderingen, deftige fichekes en krimpkous een goede zekeringhouder.
wat ze in een wagen soms durven insteken,,,prutsers. kijk bij jou dus zeker na of die keuzeschakelaar onder stroom staat.en zoek verborgen zekeingen,, als je er eentje gesprongen vind heeft dat een oorzaak,,,


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Niet starten... GVDoeme
 Bericht Geplaatst: ma dec 02, 2013 22:37 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: do dec 27, 2012 19:13
Berichten: 9
Probleem opgelost... zat in sturing van de LPG. Met veel dank aan Frank voor de snelle depannage.


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron