Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Eerste lange rit met men Chevy G20
 Bericht Geplaatst: vr jul 27, 2012 23:49 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo maart 25, 2012 11:43
Berichten: 29
Hallo,

Gisteren heb ik me voorgesteld op deze website en vandaag een eerste lange rit gedaan (100km heen en 100km terug). Ik ben een beetje, eigenlijk diep, teleurgesteld thuisgekomen. :(

Ik wist wel van de verkoper dat deze geen schoonheidswedstrijden zou winnen vanwege de roestplekjes hier en daar. Maar tijdens deze lange rit ben ik meer te weten gekomen die me in de testrit niet is opgevallen of verteld geweest.

Dingen die ik voor de lange rit heb ontdekt;

- Koelwater lekt langzaam.
- zowel airco als ventilatie doet het niet
- meeste lichten van de binnenverlichting doet het niet.
- sommige deuren gaan heel stroef open en dicht, 1 scharnier van kleine deur aan de zijkant zit volledig vast.

Maar dit waren de kleine dingen, nu de grotere;

- In het begin start hij perfect, nu kost het enorm veel moeite (vaak moet de jumpstarter gebruikt worden), ondanks de lange afstand die ik gereden heb. Is dit dan de dynamo die stuk is?

- Toen het begon te regenen werd het helemaal bizar. Als ik stil stond ging de snelheidsmeter op en neer ongeveer met de beat van de muziek die opstond. Dan wilden plots mijn ruitenwissers niet meer werken. En de radio hield er constant mee op.

- Hier bleef het niet bij, toen ik effe thuis de sleutels ging pakken van de garage, wilde hij plots niet meer naar rechts pinken. Naar links pinken doet hij wel.


Herkent iemand deze problemen? Ben ik nu gejost? Advies? Want de moed is me nu wel een beetje in de schoenen gezonken.

Dank bij voorbaat.

Greg


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste lange rit met men Chevy G20
 Bericht Geplaatst: za jul 28, 2012 11:08 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Hmmm idd wel wat mankementjes. Die scharnier eens los proberen maken door in te spuiten met kruipolie. Uw startprobleem. Meet eens op uw batterij met draaiende motor. Je moet tss de 14 en 15 Ampère hebben. Heb je dat niet en scheelt het veel, dan is het je alternator. Heb je dat wel (en dat vermoed ik) is het je batterij. Je ruitenwissers, snelheidsmeter, en andere dingen die raar doen, dat komt waarschijnlijk door vochtinsijpeling. Ik vermoed, maar ben het niet zeker dat Mac hier zo iets gelijkaardigs heeft meegemaakt. En het zat hem aan een doos met elektronica rond de ruitenwissers dacht ik, waar bladeren en zand ed inzaten.

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste lange rit met men Chevy G20
 Bericht Geplaatst: za jul 28, 2012 11:57 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
-koelwater die lekt kan verschillende oorzaken hebben, een scheurtje in een waterdarm (heb ik ook al gehad), lek in radiator (hopelijk niet het geval want dan moet deze vervangen worden en kost toch wel wat), lek tussen afdichting...

-bij veel vans doet de airvo het niet, als je geluk hebt is het enkel het aircogas die vervlogen is en moet bijgevuld worden, maar 't kan ook 1 van de airco componenten zijn die kapot is

-ventilatie doet het niet, als je bedoeld dat je geen warme lucht krijgt kan dat liggen aan je koelvloeistof lek, omdat er lucht op je koelsysteem zit

-zoals geert zegt voor de deuren, eens inspuiten met kruipolie of wat vet tussenfoefelen ofzo, als dat niet helpt zal u best de pinnen en bussen in de scharnieren vervangen, is wel een klote jobke, dus je kijkt best voor goede occasie scharnieren maar die moeten dan ws wel gespoten worden in jouw carrosseriekleur :s , het kan natuurlijk ook zijn dat je deuren gewoon slecht geregeld zijn...

-nog eens zoals geert zegt voor de bat, eens uitmeten, maar tzal wel eerder uw bat zijn die kapot is!

voor de electrische probleempjes zal onze geert ook ws wel gelijk hebben, en zoals gij zegt, macyver is hiervoor de man, maar die is op verlof voor het moment dus je zal nog een weekje moeten wachten, tenzij em daar ergens op inet geraakt


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste lange rit met men Chevy G20
 Bericht Geplaatst: za jul 28, 2012 14:14 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo maart 25, 2012 11:43
Berichten: 29
Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Zoals gezegd heb ik de batterij eens gemeten met een draaiende motor. De meter gaf 13,5V aan. De batterij geeft zelf ook aan dat het moet opgeladen worden, dmv een bolletje dat zwart is gekleurd.
Dus Geert DP, is het dan de alternator?

Vandaag starte hij wel prima. Na een nachtje in de garage leken de elektrische problemen van gisteren opgelost te zijn. Dit moest dan haast wel door de vochtigheid zijn! Ik zag vandaag dat er zich elektriciteit net onder de motorkap rechts bevindt. Dit was enkel wat afgeschermd door loskomende tape.

Na vandaag een paar keer gestart te hebben, heb hem telkens een tijdje laten draaien, wil hij plots niet meer op LPG draaien... starten doet hij enkel op benzine en als hij uit zichzelf overschakelt naar LPG, valt hij stil. Hij lijkt wel een karaktertje te hebben :)

Kan er iemand mij een goeie garage, in de omgeving Antwerpen, adviseren? Of is er iemand op dit forum met een garage?

Groeten


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste lange rit met men Chevy G20
 Bericht Geplaatst: za jul 28, 2012 17:24 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo maart 25, 2012 11:43
Berichten: 29
Heb 1 van de problemen gevonden. Ik heb de motor laten draaien en dan de positieve pool van de batterij losgekoppeld, toen stopte de motor. Dit wil dus zeggen dat de alternator het niet meer doet, lijkt me.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste lange rit met men Chevy G20
 Bericht Geplaatst: za jul 28, 2012 17:44 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Daar ben je verkeerd in hoor. Het is niet meer zoals vroeger dat een auto met afgekoppelde batterij kan draaien. Als je 13,5A hebt is je alternator wel gezet maar normaal wel nog voldoende. Als je batterij-alternator problemen heeft, zou je eigenlijk met koude motor meeste last moeten hebben bij starten...

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste lange rit met men Chevy G20
 Bericht Geplaatst: zo jul 29, 2012 09:57 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma nov 10, 2008 19:00
Berichten: 152
Woonplaats: sint-niklaas
hoi, denk dat het inderdaad heel veel te maken heeft met een vochtprobleem, heb namelijk hetzelfde probleem. Waarschijnlijk zit er achter de batterij een electriciteitskastje waar vocht insijpeld. Als dat is kan dit hele rare dingen doen met de van. Voel ook eens aan de zekeringen die vermoedelijk aan de bestuurderskant binnen zitten, als deze vochtig aanvoelen dan kan het ook zijn dat er water lang de rubbers van de voorruit binnen komt en zo op de zekeringen terrecht komt.
Mooie van trouwens. :wink:

_________________
SEE YOU ON THE ROAD SOMEWHERE...


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron