simson2000 schreef:
1ste punt Had dus 4 smalle sloefjes eronder gestoken en 2 ervan werden afgekeurd wegens de snelheidsindex. 105Q : is dus niet voldoende in de zomer. had ik tijdens de winter naar de keuring geweest, was ik wel gekeurd. ( ' k leg mijn verstand aan de kant want ik vind het zot)
is een Q niet voldoende?
een Q = max 160km/u
welke max snelheid staat er op uw "gva"?
in de winter kan dat idd voldoende zijn op voorwaarde dat het een winterband is.
wat is nu de logica erachter?
winterbanden hebben meestal een lagere snelheidsindex dan een gewone band.
om toch te kunnen keuren met deze banden is deze regel gemaakt.
in de winterperiode (1.10 tem 30.4) mag je met winterbanden rijden waarvan de snelheidsindex lager is, de enige voorwaarde is dat er dan een sticker in het gezichtsveld hangt met de max snelheid van die banden.
Citaat:
3de punt Mijn trekhaak die er sedert 3 maand opstaat werd ook afkeurd omdat er op het procesverbaal van goedkeuring van de Van NIHIL staat bij sleep en kan mijn van dus niet gekeurd worden met trekhaak.
normaal staan er 2 sleepgewichten op
met rem en zonder rem, staat er bij alle 2 nihil?
het kan goed zijn dat uw van gehomogeerd zonder sleepgewichten en je dus niets mag trekken.
stuur anders eens een scan door van uw gva
zelf europese wagens krijgen niet altijd sleepgewichten toegekend door de constructeur.
vb opel astra cabrio, en zo zijn er nog enkele