Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Restauratie G20 6.2 diesel
 Bericht Geplaatst: ma feb 22, 2010 18:36 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Hallo,
zoals iedereen nu weet rij ik tot mijn grote spijt niet meer met de Van, omdat er problemen bleven komen..
Dus heb ik iets anders gekocht. (waar ik nu spijtig genoeg weer problemen mee heb). :(
Ma bon.
Ik heb gedacht, als ik nu een degelijk bedrijf vind, of iemand die dit kan doen tegen betaling natuurlijk, dan laat ik hem restaureren. Vooral compleet mechanisch en carrosserie en liefst ook interieur dat ik er bijna geen tijd meer moet insteken. Zoals, motor perfect op punt zetten, nieuwe remmen, nieuwe stuurinrichting (of toch alle gewrichten), kijken of achteras goed is en evenueel laten reviseren of vernieuwen, carrosserie compleet laten herdoen zowel binnen, buiten, en onderaan, en interieur inzetten (dubbele cabine). (Interieur is nu geen must)
Want momenteel heb ik gewoon geen tijd meer om hem nog maar eens te doen starten :?. Maar daar maak ik wel tijd voor, gewoon om het nog is te horen :) .
Dus moest iemand een degelijk bedrijf weten ofzo dat dit zou kunnen zou het wel welkom zijn.
Waar ik nu over spreek is zeker ni voor direct hoor!! Eerst zien da ik terug op adem ben en eventueel alleen woon..
Ik heb ook is gedacht om er een club activiteit van te maken, maar ik denk dat dat teveel organisatie ofzo eist, zoals bv, een plaats vinden enz...
Want zo'n dingen zijn niet direct gedaan hé..
Ma bon, moest iemand mij kunnen helpen zodat ik toch een idee heb van de prijs zodat ik er naartoe kan streven om dat bedrag opzij te zetten zodat ik eindelijk weer met de van kan cruisen :) .

Grtz Fuelburner

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Restauratie G20 6.2 diesel
 Bericht Geplaatst: ma feb 22, 2010 19:58 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo sep 07, 2008 21:23
Berichten: 664
speelt ge al met de lotto ?

_________________
Some people are still alive, because it's against the law to kill them


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Restauratie G20 6.2 diesel
 Bericht Geplaatst: ma feb 22, 2010 22:28 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jan 21, 2010 20:09
Berichten: 202
Woonplaats: zelzate
als ge alles laat doen gaat ge wel héél véél centjes betalen :(
tis goedkoper als je het zelf doet en met wat hulp van mede streetvanners . :wink:
ik ken wat van carrosserie en binnenbekleding en een beetje van de motor maar niets van el. :wink:

greetz VANMAN

_________________
chevy VAN G20 1990 V8 5700cc
chevy VAN G20 1995 V8 6.5 D


Laatst bijgewerkt door vanman1990 op wo feb 24, 2010 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Restauratie G20 6.2 diesel
 Bericht Geplaatst: di feb 23, 2010 01:05 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Slik,

ik denk ook dat je gaat achterover vallen van zulke prijzen zenne Fuelke,
Ik denk, zoals je bezig bent, samen met enkele SV'ers en een bakske Fuel erbij dat je der meer aan gaat hebben.
Ik vrees dat je gaat beginnen overuren doen om je project te betalen, dat je die beter beter die uren aan je eigen en aan je hobby besteed.

just my two penny é :lol:

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Restauratie G20 6.2 diesel
 Bericht Geplaatst: di feb 23, 2010 21:24 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Jah, inderdaad.
Maar het ding is, veel tijd heb ik ook niet meer, en zie dat niet verbeteren in de toekomst.. :( .
Maar dan word het wel een project van lange duur.... :) .
Maar voor ik er terug mee ga rijden wil ik dat hij vooral mechanisch en carrosserie in orde sta dat ik mij daar geen zorgen meer om moet maken. Ik vernieuw liever een stuk te veel dan te weinig...
Ik zou het super vinden om dit met de streetvanners te doen! Maar wanneer ik dan terug zou kunnen beginnen met de van weet ik nog niet, hopelijk snel dat ik er weer snel de baan mee opkan!!
En ja ze ik speel soms is me de lotto. Just nog de chance hebben!!!
Grtz Fuelburner

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Restauratie G20 6.2 diesel
 Bericht Geplaatst: do maart 25, 2010 17:23 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
De kogel is door de kerk i.v.m de van! Want ik ben da al beu me diene *** waarmee ik nu rij.. Ma bon het rijd goe ma tis gene Van é.. :wink:

Binnekort heb ik terug wa meer tijd en ga ik de van vanbinnen de bodem eruit halen, moet toch vernieuwd worden.. (ideen zijn altijd welkom :) )
Dan zie ik ook de situatie van de bodem, ik denk wel da da vrij goe ga zijn, maar zeg nooit ni nooit.
Dan zou ik de roest die er is wille repareren da da terug proper sta.
En daar zou ik wel wa hulp voor kunne gebruiken. Ik weet er wel iets van maar ni alles. en wil toch zeker zijn da het degelijk gedaan is. De onderhant begint er toch goe van te hebben dus zou ik de onderste strook in 1 kleur willen doen, helemaal rondom de van, en ook boven de voorruit beginnen er serieuze blazen te komen, dus roest hé.. (ideeën voor de kleur van de onderste strook ook altijd welkom)
+ de pinnen van deurscharnieren, en rubbers + 2 andere goeie achterdeuren

Dan erna zou ik de achterste remmen volledig vernieuwen + de stuurgewrichten en ophangingsrubbers (weet niet of het mij zelf zal lukken??!), eventueel bladveren maar denk ni da da nodig is.

Dan ga ik hetgene oplossen aan de motor wa er nog aan scheelt.
Desnoods de injectiepomp laten reviseren + injecteurs.
Maar glow plug controller moet vernieuwd worden, houder van de mazoutfilter, en er drupt nog steeds olie uit (denk een nieuwe oliepan want daar was wel een deukje in de rand waar de dichting zit..) + een nieuwe alternator ik zou da toch graag in orde hebben voor ik er terug mee begin te rijden.

Endan denk ik da het interieur aan de beurt is é..
Ik zou er een dubbele cabine van willen maken, maar weet ni of da mogelijk is (keuring enz) aangezien het een lichte vracht is. Maar daar ben ik over aant informeren maar ik zie ni veel beweging van de andere kant. Kzal daar maar is stoppen denk ik.

Endan natuurlijk als laatste nieuwe banden natuurlijk. Dat hij wa stevig op zijn poten staat :D .

Nu zou het kunnen, ik probeer het allesinds, om mijn van terug te verzekeren dat ik tenminste gewoon meetings kan komen doen me de Van.
Er zou ook een kilometerverzekering bestaan. Dus pakt als ge maar 5000 km per jaar doet met da voertuig da uw verzekering er ook naar is.. dus da ben ik nu aant navragen. Maar ik leef op hoop. :)

Bij volgende werken ga ik nu wel foto's maken zodat iedereen kan volgen aangezien ik er nu tijd voor heb. :)
Wa ik trouwens nu opsom is wel van lange duur. Want om alles ineens te doen kan ik mij spijtig genoeg ni permiteren.

Hopelijk gaat alles vlot dat ik er terug mee de baan op kan of toch tenminste da ik da zo me die kilometerverzekering kan doen..

En ik ben het zeker nog niet vergeten, maar voor de hulp dat ik al had gekregen, waarvoor veel dank, had ik ne bbq beloofd bij mij thuis, en ik hou mij eraan.
Nu weet ik niet wanneer het beste is, ik dacht aan eind mei? Laat me anders weten wanneer het jullie het beste uitkomt en we zien wanneer we het doen!!! iedereen welkom natuurlijk!

Grtz fuelburner

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Restauratie G20 6.2 diesel
 Bericht Geplaatst: do maart 25, 2010 21:44 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Fuelburner schreef:
de pinnen van deurscharnieren


Da's een kitje dat je kan kopen maar je kan dat ook zelf draaien op een draaibank. Meestal zijn het de busjes van die scharnierpennen die uitgesleten zijn. ook die kan je zelf (laten) draaien. Is waarschjnlijk iets goedkoper. Heb dat ooit eens gedaan bij mijn Chevelle en had toen pennen in roestvrij staal gemaakt met busjes in messing.

Fuelburner schreef:
Dan erna zou ik de achterste remmen volledig vernieuwen + de stuurgewrichten en ophangingsrubbers (weet niet of het mij zelf zal lukken??!)


Voor al die onderdelen weet ik in Antwerpen een zéér goed adres zijn welk véél goedkoper is dan pakweg Speedshop en waar ik een mooie korting krijg. Ook voor remschijven, lagers en dergelijke is dit mijn vaste huisleverancier. Die handelaar voert rechtstreeks in vanuit de States en verdeeld trouwens de bekende MOOG parts van Federal Mogul, bekend uit de Nascar.

Fuelburner schreef:
En dan denk ik da het interieur aan de beurt is é..


Daar zou ik ook zelf aan beginnen. Het vergt het nodige geduld en de materialen maar het resultaat achteraf is des te verbluffender.
Met een beetje hardboard en wat stof uit de gordijnenwinkel, schuimrubber, nietjes en nagels geraak je al een heel eind.


Fuelburner schreef:
Bij volgende werken ga ik nu wel foto's maken zodat iedereen kan volgen aangezien ik er nu tijd voor heb. :)


Ik ben in elk geval benieuwd naar je vooruitgang!

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Restauratie G20 6.2 diesel
 Bericht Geplaatst: vr maart 26, 2010 10:03 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Hmmm. Fuelke, zou je hem niet beter verkopen en een andere kopen die wel in orde staat? Lijkt me nog het snelst en goedkoopste...

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Restauratie G20 6.2 diesel
 Bericht Geplaatst: za apr 03, 2010 22:18 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Neen, liever niet, maar nu is er ook geen haast meer he, ik heb vervoer en kan aan de van verderdoen wanneer ik wil en wanneer het het beste uitkomt.

Heb vandaag wa tijd kunnen maken om de bodem eruit te halen, bugshield eraf te halen (lag in stukken van mekaar) en de grille eraf genomen om is onder handen te nemen want hij begon te roesten en zou het wel zonde vinden..
Deze keer heb ik foto's genomen van de vooruitgangen :)
Heb ook al is de zetel/slaapbank gepresenteerd!
Bijlage:
IMG_1798.jpg

Bijlage:
IMG_1799.jpg

Bijlage:
IMG_1818.jpg


Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Restauratie G20 6.2 diesel
 Bericht Geplaatst: za apr 03, 2010 22:21 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Bijlage:
IMG_1819.jpg


Dan heb ik ook een paar fotokes getrokke van de roest waarover ik het al eerder had.. Nu weet ik zelf niet goed hoe ik eraan moet beginnen..
Bijlage:
IMG_1802.jpg


Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Restauratie G20 6.2 diesel
 Bericht Geplaatst: za apr 03, 2010 22:24 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Bijlage:
IMG_1805.jpg

Bijlage:
IMG_1806.jpg

Bijlage:
IMG_1807.jpg


Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Restauratie G20 6.2 diesel
 Bericht Geplaatst: za apr 03, 2010 22:26 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Bijlage:
IMG_1808.jpg
Bijlage:
IMG_1809.jpg
Bijlage:
IMG_1810.jpg


Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Restauratie G20 6.2 diesel
 Bericht Geplaatst: za apr 03, 2010 22:28 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Bijlage:
IMG_1813.jpg
Bijlage:
IMG_1821.jpg

En er zijn nog enkele plekken met roest die ik vergeten ben.
Nu zie ik ook op de bodem waar ik voor sta maar het is veel beter dan ik had verwacht!
Grtz!!


Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Restauratie G20 6.2 diesel
 Bericht Geplaatst: zo apr 04, 2010 08:57 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
die bodem ziet er zo op foto inderdaad doenbaar uit, afschuren en spuiten...
voor sommige andere delen zoude ms beter kijken voor inzet of overzetstukken om in te lassen


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Restauratie G20 6.2 diesel
 Bericht Geplaatst: zo apr 04, 2010 17:25 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
voor de deuren zou ik inderdaad ook opteren voor inzetstukken, makkelijk te vinden via cars&stripes.
De vloer heeft niet zoveel aandacht nodig.
Met afschuren, of plaatselijk zandstralen en een goede onderlaag verf als basis krijg je dit wel geklaard.
Ook het spuiten is niet zo zindelijk ,want deze zal toch onder je bekleding verdwijnen.

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: