Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: help
 Bericht Geplaatst: di feb 09, 2010 18:54 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di feb 09, 2010 17:34
Berichten: 331
:evil: HELP ik ben het einde nabij
in januarie 2009 mijn eerste Van gladiator aangekocht.
door heel veel pech ben ik nu 1 jaar verder en onze Van is voor ons rijp en klaar voor deel te nemen aan meetings. nu moest ik nog rap een 2de hands keuringske ondernemen.
wat blijkt nu. mijn trekhaak moet er af (compleet) er mag niet met die Van getrokken worden.
omdat er nihil op mijn formulieren staat. en ik heb mijn trekhaak nodig voor mijn beroep
ze zeggen op de keuring meneer u moet aan de fabriek van chevrolet een formulier aan vragen dat hij mag trekken en dat formulier moet dan naar brussel en dan krijgt u nieuws van brussel dat het goed is. dan pas kunnen wij uw trekhaak keuren . is dit waar ? hoe kom ik aan zo'n formulier ? of zijn er andere mogelijk heden graag snel een reaktie grtjs. Luc


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: help
 Bericht Geplaatst: di feb 09, 2010 18:59 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Hu??!!
Ik vraag mij af waarom er geen trekhaak aan u van mag hangen... :?
En is die van al ooit met die trekhaak gekeurd geweest ofzo?
Grtz

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: help
 Bericht Geplaatst: di feb 09, 2010 19:25 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di feb 09, 2010 17:34
Berichten: 331
:x ik heb deze Van gekocht in holand de trekhaak stond er op
dus ik mijn van geen kwaad bewust oef gelukkig een trekhaak die moet ik al niet meer apart kopen. dus ik deze Van uitgeschreven in holand dan naar douane belgie dan naar keuring belgie
gekeurd zonder probleem dan de formulieren naar brussel gezonden dan kreeg ik een formulier terug en dan moest ik nog eens met formulier van brussel naar de keuring voor een 2de hands keuring en ze wezen mijn aan kijk op het formulier van brussel staat trekvermogen nihil dus u mag geen trekhaak hebben. luc


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: help
 Bericht Geplaatst: di feb 09, 2010 20:30 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di feb 09, 2010 20:22
Berichten: 278
Woonplaats: Deinze
15 november 2009 is de wetgeving veranderd omtrent trekhaken.

als de sleepgewichten nihil zijn maar er staat er verticale druk vermeld kan uw trekhaak gekeurd geraken als fietsendrager.
maar jij hebt een "als gelijkvormigheid geldend bewijs" ipv europees gelijkvormigheidsattest omdat het een ingevoerde is.
daar staat sowieso geen verticale druk op.
dus is de trekhaak niet toegelaten.

enigste mogelijk is via fod brussel een ander "als gelijkvormigheid geldend bewijs" aanvragen met sleepgewichten op.
als ze het gaan doen is een andere zaak.

een wees gerust, het is niet omdat het een ingevoerde is.
ford ka en opel astra cabrio hebben wel een europees gelijkvormigheids en de constructeur staat ook geen verticale druk toe.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: help
 Bericht Geplaatst: di feb 09, 2010 21:23 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Heeft ook te maken met je MTM! Als je zo wie zo al aan de zware kant weegt tov je MTM heb je misschien nog een 200-300kg over die je dan ev. zou kunnen besteden aan het trekken van een aanhangwagen of zo... En met dat gewicht kom je dus niet ver! Heb hetzelfde op mijn papieren staan! Zoals bovenvermeld kan je het aan de fod vragen... Hou ons op de hoogte :arrow:

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: help
 Bericht Geplaatst: wo feb 10, 2010 08:13 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di feb 09, 2010 17:34
Berichten: 331
ze hebben mijn verteld dat ik geen nieuw formulier ga krijgen zonder dat ik een bewijs heb van chevrolet zelf dus dit mag ik al uitsluiten.
en te zwaar ik denk het niet ik weeg 2450 kg. ( ik niet hee ! ) de Van
dus mijn zoon ze'n Van weegt 2950 kg. en hij mag slepen
ik denk dat ik het formulier ga inscannen en dan zelf het nihil gaat veranderen naar een sleep gewicht . en een paar maand wachten en terug naar de keuring gaan en zeggen dat ik een nieuw gekregen heb uit brussel. dit is dan de 11 keer in 1 jaar dat ik de Van in bezit heb
dat ik bij de keuring ben geweest kunt u voorstellen dat het me'n kl... uithangt . er was altijd wel iets da niet goed was en moest veranderen ik kan het niet schrijven want ik heb er voor een volle week en het is niet goed voor me'n hart als al die stomiteiten van de keuring en ook brussel moet opnoemen . als per gelegenheid eens met jullie in een meeting zit ga ik alles wel eens vertellen wat er allemaal gebeurd is. en ondertussen rijd ik al een jaar rond zonder inschrijvings bewijs hee das straf hee. want zolang hij niet gekeurd is kan ik hem niet inschrijven natuurlijk. verzekerd ben ik wel maar als ze me toevallig tegen houden kunnen ze hem aanslaan. natuurlijk durven we ook belgie niet uit zelfs bijna onze eigen streek niet bij mijn hier kent de politie mijn allemaal en zou het zo'n vaart niet mogen lopen normaal . maar hoe vlug bent u niet buiten uw eigen districkt
en nogthans niets mijn fout ik doe alles wat ze vragen maar ik word van kantje naar muurtje gespeelt en het blijft maar duren. afin zo ver zijn we al nog juist die trekhaak oplossen en dan zou hij in principe moeten goed zijn. laat ons hopen, bidden, kaarsjes branden, bestaat er nog iets meer want ik probeer alles


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: help
 Bericht Geplaatst: wo feb 10, 2010 11:23 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Welkom in Belgie, waar alleen iets gedaan kan worden voor asielzoekers met een dikke BMW die hier op hotel komen en ons sociaal vangnet komen ondergraven!

En geloof me, ze gaan u ooit tegenhouden en dan gaat het u minstens 110€ kosten.
Ik zeg "minstens" hé.
Geen inschrijvingsbewijs op uw naam = geen keuring = niet verzekerd voor de wet (ook al heb je een verzekering).
Een maat van mij heeft het meegemaakt en die is z'n auto kwijt.
Ze slaan die inderdaad aan (want ge rijd met nummerplaten die niet bij je Van horen) en als ge geluk hebt en te weten komt wie de procureur des koninks is en ge hem een brief schrijft, dan geeft die (misschien, als hij zin heeft en ge van nature een *** hebt) uw Van terug vrij nadat ge een dik proces aan uw been hebt gehad en de nodige boetes en miserie hebt moeten doorstaan.

Je kan in dit "land" maar beter een Kosovaar zijn met Griekse nationaliteit die met z'n Mercedes CLS 500 AMG, met Duitse platen vooraan en Italiaanse platen achteraan én met Zwitserse verzekering, hier in Belgie komt wonen, via het OCMW, en bovendien dan géén baantax moet betalen en ook niet naar de keuring moet. Ondertussen mag je, als "nieuwe Europeaan" zijnde, wél doodleuk de Renault van een brave Vlaming tot schroot herleiden met die Mercedes waarna die Vlaming kan fluiten naar zijn geld omdat niets van de papieren van die Kosovaar zijn Mercedes kloppen.

Ik heb compassie met u, maat.

Ze gaan ons ooit onze hobby nog afpakken in Belgie. Dat voelt ge nu al aankomen want ze willen ons allemaal in een electrische wagen forceren.
Binnenkort gaan ze onze Vans pokkeduur maken qua baantax dat het niet meer te betalen valt.
Als dit gebeurd ga ik eens nagaan hoeveel BMW en Mercs ik in mekaar kan rijden vooraleer mijn G20 het begeeft (ik gok dat het er zo'n stuk of 4 gaan zijn).

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: help
 Bericht Geplaatst: wo feb 10, 2010 11:42 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di feb 09, 2010 17:34
Berichten: 331
inderdaad je hebt 100% gelijk had ik maar een *** en een dikke BMW
dan kon ik 2 trekhaken aanhangen zonder probleem.

ik zit ook met het idee in me'n hoofd om iets te laten maken onderaan de Van
waar ik gans het zooitje dan makelijk kan inschuiven en vastmaken om telkens ieder jaar dan op en af kan doen want zonder trekhaak kan ik echt niet . het zal toch niet waar zijn dat ik nu deze Van moet verkopen om er dan een ander te kopen die wel ok is zo ver gaat het toch niet komen hoop ik .


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: help
 Bericht Geplaatst: wo feb 10, 2010 20:31 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di feb 09, 2010 20:22
Berichten: 278
Woonplaats: Deinze
Geert DP schreef:
Heeft ook te maken met je MTM! Als je zo wie zo al aan de zware kant weegt tov je MTM heb je misschien nog een 200-300kg over die je dan ev. zou kunnen besteden aan het trekken van een aanhangwagen of zo... En met dat gewicht kom je dus niet ver! Heb hetzelfde op mijn papieren staan! Zoals bovenvermeld kan je het aan de fod vragen... Hou ons op de hoogte :arrow:



den MTM heeft er niets mee te maken als je een trekhaak mag hebben of niet.
de gegevens MTM, MTMS en Tarra bepalen enkel het gewicht dat je mag slepen.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: help
 Bericht Geplaatst: wo feb 10, 2010 20:38 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di feb 09, 2010 20:22
Berichten: 278
Woonplaats: Deinze
peewee schreef:
ik denk dat ik het formulier ga inscannen en dan zelf het nihil gaat veranderen naar een sleep gewicht . en een paar maand wachten en terug naar de keuring gaan en zeggen dat ik een nieuw gekregen heb uit brussel.


goed bezig. tzal zeker niet opvallen dat de stempel en handteking van de FOD vervalst zijn.



Citaat:
en ondertussen rijd ik al een jaar rond zonder inschrijvings bewijs hee das straf hee. want zolang hij niet gekeurd is kan ik hem niet inschrijven natuurlijk. verzekerd ben ik wel maar als ze me toevallig tegen houden kunnen ze hem aanslaan.


een jaar??
dan zal er wel iets meer dan enkel de trekhaak niet in orde zijn. want de nieuwe wetgeving (ivm trekhaken) is nog 3 maand van kracht

je heb misschien wel een groene kaart van de vezekering, maar de dekking vervalt bij een niet-gekeurd en niet-ingeschreven voertuig


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: help
 Bericht Geplaatst: wo feb 10, 2010 23:04 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
buuntje schreef:

je heb misschien wel een groene kaart van de vezekering, maar de dekking vervalt bij een niet-gekeurd en niet-ingeschreven voertuig


Dat zei ik dus ook al.
Volgens mij klopt er toch wel 't een en 't ander niet aan je uitleg.
Bij mijn weten kan je pas een inschrijvingsdocument mét barcodesticker bekomen nadat je wagen blanco gekeurd is.
Met dat document ga je naar de verzekering en kan je platen aan vragen en hem dus laten inschrijven (aanvragen roze kaart), je krijgt dan ook ineens een verzekeringsbewijs.
Als jouw verzekering een verzekeringsformulier aflevert moeten ze toch ook weten dat jouw Van niet gekeurd is, want je hebt géén barcodesticker gekregen. Hoe kan je dan platen aangevraagd hebben? En hoe heeft jouw verzekering een verzekering afgesloten voor jouw Van als ze al op voorhand weten dat je Van niet wettig verzekerd is omdat het keuringsbewijs ontbreekt?
Ge kunt uw polis misschien al wel betaald hebben, maar als ge iets voor krijgt hoop ik voor u dat er zeker geen gekwetsten bij gaan zijn want dan gaan pas de poppen aan't dansen.

Ik ga eerlijk zijn.
Ik heb ook een jaar zonder keuring rondgereden maar had wel een roze kaart en platen op naam van't voertuig staan.
Ik was gewoon een jaar niet meer naar de keuring geweest omdat er nog 't een en 't ander niet in orde was aan mijn G20 (nu inmiddels opgelost en blanco gekeurd). Maar ze hebben mij ook eens aan de kant gezet en ik heb 't toen serieus goed moeten uitleggen want voor 't zelfde geld hadden ze mijn Van ook aangeslagen. Maar ik ben mogen verder rijden en moest binnen de 14 dagen naar de keuring zijn geweest. Heb dat dan ook gedaan maar het heeft me wel 110€ gekost.

Daarom dat ik denk dat als ze u gaan tegen houden ge er niet zo gemakkelijk gaat van afkomen aangezien je zelfs geen geldig inschrijvingsbewijs hebt.
Ik zou daar toch maar mijn werk van maken als ik U was.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: help
 Bericht Geplaatst: do feb 11, 2010 08:39 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di feb 09, 2010 17:34
Berichten: 331
het zit hem zo het rozeformulier die dan naar DIV moet
heb ik in mijn bezit, die kan ik momenteel niet opsturen omdat stempel van de keuring er op moet
zolang de trekhaak niet gekeurd is en ik bedoel daarmee dat er op mijn formulier moet staan van brussel in plaats van nihil een trekvermogen krijg ik die stempel niet dus ik heb 2 keuze's trekhaak compleet eraf en dan word hij direkt gekeurd dit is de snelste manier, of de Van aan de kant zetten tot dat ik de juiste formulieren heb. in mijn geval kan ik niet zonder trekhaak om dat ik die dagelijks nodig heb voor mijn job.
de nummerplaat die er aan hangt is overgegaan van mijn vorige voertuig. wie had dit gedacht van zo'n problemen te hebben dus ik betaal veel te veel voor verzekering want ik betaal de prijs van me'n vorig voertuig nog. op de verzekering zijn ze op de hoogte en ze hebben mijn gezegt zolang ik gekeurd ben telkens voor 1 of meerdere weken of maanden want zo is het telkens ik krijg altijd een bepaalde tijd voor het in orde te brengen ben ik verzekerd zeggen ze bij verzekering March. aleen een fikse boete en de Van aanslaan staat mijn te wachten zolang het niet in orde is. ik kan ook de ganse boel eraf smijten laten keuren en dan terug de trekhaak er laten opzetten. maar begin maar dan moet ik dit ieder jaar doen en dat zie ik niet zitten. want nu niet gekeurd met trekhaak is volgend jaar ook weer niet denk ik of is het enkel om dat het nu een buitenlander is en voor de eerste keer in belgie ingeschreven word, dit heb ik mijn gisteren laten wijsmaken . inderdaad voor het formulier te vervalsen heb ik niet gedacht aan het stempeltje met datum verdorie. had ik maar terug een vreemdeling geweest dan was het alang gefiskt veel te braaf zijn wij dappere belgen goeiendag schijtlaarzen ik begin al te zweten als ik aan de vervalsing dacht maar ja ze drijven u zodannig in een hoekje dat je soms geen andere mogelijkheden meer hebt .


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: help
 Bericht Geplaatst: do feb 11, 2010 09:14 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di feb 09, 2010 17:34
Berichten: 331
het zit hem zo het roze formulier heb ik in mijn bezit. enkel de stempel van de keuring moet er nog op dan kan ik het roze formulier versturen en krijg ik mijn inschrijvingsbewijs OK.
maar ik krijg die stempel enkel en aleen maar als de trekhaak eraf is compleet of als ik een ander formulier kan voorleggen met het sleepgewicht op van brussel . en in brussel moeten ze een bewijs hebben van chevrolet zelf anders kunnen ze of willen ze mijn geen ander formulier geven.
de nummerplaten die er nu aanhangen zijn natuurlijk die van me'n vorige auto die natuurlijk al lang verkocht is wie had gedacht dat dit zo'n boeltje gin worden. dus infeite betaal ik veel te veel verzekering want het spreekt nog op mijn vorige auto . de verzekering heeft mijn verteld je bent verzekerd doordat de Van telkens gekeurd is voor een aantal weken of soms maanden in dit geval nu. enkel een fikse boete en het aanslaan van de Van dat wel. er zijn 2 opties . de trekhaak er compleet afnemen dan word hij meteen gekeurd das een feit . of de Van aan de kant zetten tot ik een goed formulier heb. maar ik zie het niet zitten elk jaar dan terug die trekhaak compleet eraf te nemen en daarna terug op te zetten met de banden kan dit nog maar de trekhaak is niet zo simpel omdat ik dit niet zelf kan want dit is niet zoiets van ik ga hier als hobby-ist een trekhaakje onderlassen zelf hee. inderdaad het formulier vervalsen is bangelijk ik had ook niet gedacht aan die stempel die is niet te veranderen maar als je geen weg meer weet zou ge van alles proberen niet. ik heb gewoon die Van elke dag nodig met trekhaak voor me'n job, elke dag dat hij niet rijd is een serieus verlies voor mijn. en hopelijk komt het snel in orde zodat ik ook eens naar meetings kan gaan want nu probeer ik mijn te beperken in me'n eigen streek . in de eerste maanden reed hij nauwelijks maar doordat het bleef aanslepen hangt het me'n kl... uit en begint ge kwaad te worden en als ge kwaad zijt kan het u allemaal niet veel meer schelen hee het is trouwens niet mijn schuld hee die trekhaak hangt er verdorie al 20 jaar onder want ik heb nu contakt kunnen nemen met de vorige eigenaar. maar ja dank zij europa is alles mooi gelijk hee . het was zo toen ik hem kochte ook al . LPG instalatie gekeurd tot 2014 in holand bij de eerste keuring dat ik in belgie ondernaam . afgekeurd er hingen 3 flessen onder de Van van 100liter ,wat denk je alles moest eronderuit en ik heb alles mogen vernieuwen belgische wet zegt dat je moet 20 cm. van de grond naar onderkant fles hebben en in holand maar 14 cm. dus ze konden onmogelijhoog naar omhoog dus alles vernieuwen er stonden overal kraantjes tussen de leidingen afbreken in belgie moet het 1 vaste leiding zijn. zo kan ik nog uren doorgaan wat ik allemaal meegemaakt heb. dus ik heb al heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel water bij mijn wijn gedaan en het heeft mijn al duizenden euro's gekost en nu dan nog die verdomde trekhaak


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: help
 Bericht Geplaatst: do feb 11, 2010 19:10 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr dec 05, 2008 20:47
Berichten: 197
Woonplaats: Tessenderlo
zoals ik hier kan uitmaken heeft deze van in holland gebolt en daar gelden de APK keuring
en blijkbaar is deze NOOIT met trekhaak gekeurd anders had dit vermeld gestaan de enige oplossing gaat nieuwe papieren aanvragen zijn doe je dit niet en je wordt aangehouden met aanhanger wil ik niet in je schoenen staan (laat staan dat je een dodelijk ongeval krijgt ) los dit zo snel mogelijk op zou ik zeggen en denk erom je miles staan op de keuring genoteerd rij niet teveel rond zo
hopelijk kan je ons hier snel goe nieuws vertellen
:wink:

_________________
Trotse eigenaar van CHEVY G 3500 6,5 diesel


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: help
 Bericht Geplaatst: do feb 11, 2010 19:27 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di feb 09, 2010 17:34
Berichten: 331
yes little john

dit is de beste manier en zo wil ik het ook het liefst
maar hoe moet ik in gods naam aan zo'n atest geraken
dit is het grootste probleem
bij chevrolet zelf natuurlijk maar waar is dat belgie , holand , amerika ? ? ?
en als het in amerika is santéé
dan moet je toch heeeel serieuse contakten hebben
daarmee hoopte ik van bij jullie streetvaners dat er iemand van jullie over zulke cotakten beschikten
of mischien ook al eens iemand met dit probleem die het mischien op een ander manier kunnen oplossen heeft


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 57 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: